Tüketici Satın Alma Karar Aşamasında Marka Sadakati Etkisi ve Kola Tüketicileri Üzerine Bir Uygulama

dc.contributor.advisor Alkibay, Sanem
dc.contributor.author Alsulu, Kazım Onur
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:40:49Z
dc.date.available 2024-07-08T09:40:49Z
dc.date.issued 2005
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract ÖZET Güçlü bir marka kazandırdığı avantajlar nedeniyle işletmenin sahip olduğu önemli bir değerdir ve tüketici, üretici ve ülke ekonomisi açısından pek çok yararı bulunmaktadır. Üretici firmalar açısından markanın sahip olduğu değer, markanın hedef kitle içerisindeki tüketicilerin çoğunluğu tarafından satın almayı etkileyen güçlü çağrışımlarla hatırlanması ve tanınması dolayısıyla oluşan kalite algısı ve marka sadakatinden kaynaklanmaktadır. Markanın tüketici zihnine sayılan nedenlerle yerleştirilmesi şüphesiz etkin bir marka yaratma yaklaşımını gerektirmektedir. Marka yaratma, mamulün bir marka olabilmesi öncelikle markayı değerli hale getirmekten geçer. Son yıllarda pazara giren yeni kola markasının da tüketicilerce benimsenmesi, marka sadakatinin ne yönde geliştiği, hangi faktörlerin tüketicilerce önemsendiği sorusunu gündeme getirmiştir. Bu noktadan hareketle, kola türü ürünleri kullanan tüketicilerin marka sadakatini belirlemek ve sadakate etki eden nedenleri ortaya koymak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, en yüksek sadakatin Coca- Cola markasına olduğu belirlenmiştir. Tüketicilerin sadakate yönelten en önemli nedenlerin başında ise ürünün tadının güzel olması, reklamlarının çekiciliği gelmektedir.
dc.identifier.endpage 84
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5784
dc.identifier.yoktezid 162796
dc.institutionauthor Alkibay, Sanem
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Tüketici Satın Alma Karar Aşamasında Marka Sadakati Etkisi ve Kola Tüketicileri Üzerine Bir Uygulama
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 58107e9d-c49f-4264-9b85-c47383e21407
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 58107e9d-c49f-4264-9b85-c47383e21407
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Collections