Tüketici satın alma karar aşamasında marka sadakati etkisi ve kola tüketicileri üzerine bir uygulama

dc.contributor.advisorAlkibay, Sanem
dc.contributor.authorAlsulu, Kazım Onur
dc.contributor.otherDepartment of Business
dc.date.accessioned2024-07-08T09:40:49Z
dc.date.available2024-07-08T09:40:49Z
dc.date.issued2005
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractÖZET Güçlü bir marka kazandırdığı avantajlar nedeniyle işletmenin sahip olduğu önemli bir değerdir ve tüketici, üretici ve ülke ekonomisi açısından pek çok yararı bulunmaktadır. Üretici firmalar açısından markanın sahip olduğu değer, markanın hedef kitle içerisindeki tüketicilerin çoğunluğu tarafından satın almayı etkileyen güçlü çağrışımlarla hatırlanması ve tanınması dolayısıyla oluşan kalite algısı ve marka sadakatinden kaynaklanmaktadır. Markanın tüketici zihnine sayılan nedenlerle yerleştirilmesi şüphesiz etkin bir marka yaratma yaklaşımını gerektirmektedir. Marka yaratma, mamulün bir marka olabilmesi öncelikle markayı değerli hale getirmekten geçer. Son yıllarda pazara giren yeni kola markasının da tüketicilerce benimsenmesi, marka sadakatinin ne yönde geliştiği, hangi faktörlerin tüketicilerce önemsendiği sorusunu gündeme getirmiştir. Bu noktadan hareketle, kola türü ürünleri kullanan tüketicilerin marka sadakatini belirlemek ve sadakate etki eden nedenleri ortaya koymak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, en yüksek sadakatin Coca- Cola markasına olduğu belirlenmiştir. Tüketicilerin sadakate yönelten en önemli nedenlerin başında ise ürünün tadının güzel olması, reklamlarının çekiciliği gelmektedir.
dc.identifier.endpage84
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5784
dc.identifier.yoktezid162796
dc.institutionauthorAlkibay, Sanem
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici satın alma karar aşamasında marka sadakati etkisi ve kola tüketicileri üzerine bir uygulama
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication58107e9d-c49f-4264-9b85-c47383e21407
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery58107e9d-c49f-4264-9b85-c47383e21407
relation.isOrgUnitOfPublication6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files