Çocuğa yönelik pazarlamanın ötesinde: Literatür ve uygulama arasındaki fark için bir vaka çalışması

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorDinç, Kamer
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-07T12:50:38Z
dc.date.available2024-07-07T12:50:38Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractÇocuğa yönelik pazarlamanın ilk örnekleri 1800'lerde görülüyor olmasına rağmen araştırmacıların bu konuya değinmelerinin 1950'leri bulması dikkat çekici bir durumdur. Çünkü çocuklar göze çarpan bir tüketici demografisi oluşturur; ancak araştırmacıların çocukları dikkate almalarının gecikmesi, çocukların tüketici davranışlarını anlamayı de geçiktirmiştir. Bugün, çocuğa yönelik pazarlama anlayışını açıklamak için bazı araştırmalar yapılmış olsa da, referens alınan kaynaklar sınırlıdır. Bununla birlikte, uygulayıcılar kendilerini literatürle sınırlandırmayı tercih etmemiş, kendi yollarını keşfetmeyi tercih etmişlerdir. Hatta araştırmacılar bu konuda uygulayıcıları takip ederler. Bu vaka çalışması, çocuğa yönelik pazarlamanın literatür dışında, gerçek dünyada nasıl çalıştığını anlamak için tasarlanmıştır. Bu araştırmasının kapsamlı amacı, uygulayıcılar ve literatür arasındaki farkı ortaya koymaktır. Ayrıca bu çalışmada, önceki çalışmalara dayanan tanımları, yaklaşımları, stratejileri ve etik sorunları daha iyi anlamak da amaçlanmıştır. Bahsi geçen terimler, çocuğa yönelik pazarlama hakkında daha iyi bir fikir edinmeye yardımcı olmak için araştırılmış ve tartışılmıştır. Bu nedenle, bu vaka çalışması çocuğa yönelik pazarlamayı eleştirmek için uygulama örnekleriyle anlatı sorgulamaları kullanılarak tasarlandı. Çocuğa yönelik pazarlama alanındaki mesleklerle anlatı araştırması olarak görüşmeler yapıldı ve populer kültür belgelerinde uygulama örnekleri alındı. Bu eleştirel çalışma, literatüre ve pratik arasındaki farkı açıklamak için yapılmıştır, böylece bu örnek olay incelemesi çocuğa yönelik pazarlamanın devam eden işleyişi hakkında bilgi toplar ve konuyu detaylandırır.
dc.description.abstractThe first examples of marketing for children have been seen in the 1800s but it is noteworthy that the researchers' references to this subject have been late as 1950s. Children form a remarkable consumer demographic; however, understanding of kids' consumer behavior had been delayed by the late move of researchers. Today, though, there are some researches to explain the understanding of Kids Marketing, they have limited references. However, practitioners prefer not to restrict themselves by literature, they prefer to practice their own way. Even, researchers follow practitioners. This case study was designed to understand how Kids Marketing works in the real world outside the literature. A comprehensive aim of this case study research is to reveal the gap between practitioners and the literature. Also, the aim of this course is to provide a better understanding of definitions, approaches, strategies, and ethical issues of Kids Marketing based on previous studies by exploring and discussing these terms helps to get a better idea. That's why a case study was designed to criticize the Kids Marketing by using narrative inquiries with examples of practice. Interviews as a narrative inquiry were performed with the professions in the field of Kids Marketing and examples of practice were obtained in popular culture documents. The current study has been made to lighten the gap between literature and practice; so, this critical example of case study collects and adds information to the ongoing action of Kids Marketing.en
dc.identifier.endpage103
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5649
dc.identifier.yoktezid552734
dc.institutionauthorÜner, Mehmet Mithat
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectAmaca yönelik pazarlama
dc.subjectDemografi
dc.subjectDemografik özellikler
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectLiteratür taraması
dc.subjectCause related marketingen_US
dc.subjectMarka bilinirliği
dc.subjectDemographyen_US
dc.subjectDemographic characteristicsen_US
dc.subjectMarka sadakati
dc.subjectLiterature reviewen_US
dc.subjectBrand awarenessen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectBrand loyaltyen_US
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectÇocuklar
dc.subjectChildrenen_US
dc.titleÇocuğa yönelik pazarlamanın ötesinde: Literatür ve uygulama arasındaki fark için bir vaka çalışması
dc.titleBeyond the kids marketing: A case study for the gap between literature and practiceen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
552734 Beyond the kids marketing.pdf
Size:
1.27 MB
Format:
Adobe Portable Document Format