Sanal Öğrenme Ortamlarındaki Öğrenci Davranışlarının Kümeleme Yöntemi İle Analiz Edilmesi

dc.contributor.authorEryılmaz, Meltem
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-09-10T21:36:29Z
dc.date.available2024-09-10T21:36:29Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractÖğrenme sürecini yönetmek ve öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarını sağlamak amacına yönelik uygun araçlar sunan sanal öğrenme ortamları, bu özellikleri ile eğitimci ve öğrencilere geniş imkanlar sağlamaktadır. Tüm bu imkânlara rağmen aynı öğretim kurumu içerisinde sanal öğrenme ortamlarının yeterince etkili kullanılmadığı görülmektedir. Bu deneysel araştırmada sanal öğrenme ortamı olarak Moodle kullanılan bir üniversitede, kullanıcıların ortamı kullanma bilgileri veri madenciliği tekniklerinden kümeleme algoritmaları ile analiz edilerek, ortamda kullanılması tercih edilmeyen ya da daha az tercih edilen bileşenler tespit edilmiştir. Araştırmaya Ankara Atılım Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi’nde Bilgisayara ve Bilgi Sistemlerine Giriş dersini alan 131 öğrenci katılmıştır. Uygulama sürecinde tüm öğrenciler dersi haftada bir kez yüz yüze geri kalanını Moodle sanal öğrenme ortamında olmak üzere harmanlanmış öğrenme yaklaşımı ile almışlardır. Verilerin analizinde kümeleme algoritmalarından k-ortalamalar analizi kullanılmıştır. Kümeleme analizi ile öğrencilerin sanal öğrenme ortamına yönelik memnuniyetleri, bilgisayar kaygıları ve yıl sonu akademik başarılarına göre nasıl bir dağılım gösterdikleri belirlenmiştir. Ayrıca bu dağılıma göre sanal öğrenme ortamındaki aktivite kullanımları arasında farklılık olup olmadığı değerlendirilmiştir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.23891/efdyyu.2019.139
dc.identifier.endpage743en_US
dc.identifier.issn1305-2020
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage725en_US
dc.identifier.trdizinid328954
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.139
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/328954/sanal-ogrenme-ortamlarindaki-ogrenci-davranislarinin-kumeleme-yontemi-ile-analiz-edilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7423
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorEryılmaz, Meltem
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectBilgi Sistemlerien_US
dc.titleSanal Öğrenme Ortamlarındaki Öğrenci Davranışlarının Kümeleme Yöntemi İle Analiz Edilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Collections