Sürtünme Karıştırma Kaynağının Deneysel Analizi

dc.contributor.advisor Kalkan, Hakan
dc.contributor.author Oflaz, Ozan
dc.contributor.other Manufacturing Engineering
dc.contributor.other 06. School Of Engineering
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2025-07-06T00:30:02Z
dc.date.available 2025-07-06T00:30:02Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Bu tezde, 4 mm kalınlığında alüminyum 5754 plakalar uçtan kaynaklanmıştır. Uygulanan FSW yöntemi sonucunda malzemeler üzerinde mekanik karakterizasyon ve iç yapı analizi yapılmıştır. Mekanik karakterizasyon kapsamında çekme testi ve sertlik testi uygulanmış ve sonuçlar test matrisine göre değerlendirilmiştir. Ayrıca kaynak sonrası iç yapıda gözlenen değişimler SEM analizi ile raporlanmıştır. FSW yönteminin bir dezavantajı, mil üzerine uygulanan aşırı yüktür. Bu çalışmanın amacı, milin en az yüke maruz kaldığı parametreleri, özellikle dönme ve ilerleme hızlarını belirlemektir. Tüm elde edilen sonuçlar matematiksel korelasyon ile incelendi. Sürtünme karıştırma kaynağı girdi parametrelerinden optimum sertlik, çekme dayanımı ve kuvvet çıktıları için sürtünme karıştırma kaynağı parametreleri belirlendi.
dc.description.abstract In this thesis, 4 mm thick aluminium 5754 plates were butt welded. As a result of the applied FSW method, mechanical characterization and internal structure analysis were performed on the materials. Within the scope of mechanical characterization, tensile test and hardness test were applied, and the results were evaluated according to the test matrix. Additionally, the changes observed in the internal structure after welding were reported by SEM analysis. One disadvantage of the FSW method is the excessive load exerted on the spindle. The aim of this study is to identify the parameters, specifically rotational and traverse speed, at which the spindle experiences the least load. All obtained results were examined by mathematical correlation. Friction stir welding parameters were determined for optimum hardness, tensile strength and force outputs from friction stir welding input parameters. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/undefined
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10709
dc.language.iso en
dc.subject Makine Mühendisliği
dc.subject Mechanical Engineering en_US
dc.title Sürtünme Karıştırma Kaynağının Deneysel Analizi
dc.title Experimental Analysis of Friction Stir Welding en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Kalkan, Hakan
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 114
gdc.identifier.yoktezid 936717
relation.isAuthorOfPublication 46df293f-c1cb-457e-ba3f-b0f2f78654f9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 46df293f-c1cb-457e-ba3f-b0f2f78654f9
relation.isOrgUnitOfPublication 9804a563-7f37-4a61-92b1-e24b3f0d8418
relation.isOrgUnitOfPublication 4abda634-67fd-417f-bee6-59c29fc99997
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 9804a563-7f37-4a61-92b1-e24b3f0d8418

Files

Collections