Yazılım Mühendisliği Öğrencileri için Sektör Akademi Arasındaki Boşluğun Anlaşılması

dc.contributor.advisor Topallı, Damla
dc.contributor.author Maayuf, Talal Mohamed
dc.contributor.other Information Systems Engineering
dc.contributor.other 06. School Of Engineering
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-12-05T20:52:35Z
dc.date.available 2024-12-05T20:52:35Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract The fast development in the software engineering industry means that the academic institutions need to keep their curricula up-to-date to meet the changing demands of the job market. This thesis investigates the gap between what software engineering students learn in the university and the skills they need to possess in the software engineering field. The focus is on the emerging technologies like Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), Cloud Computing and DevOps, as well as established guidelines like the Software Engineering Body of Knowledge (SWEBOK). This thesis takes a deep dive into the university's software engineering curriculum. It compares the curriculum with SWEBOK standards and analyzes job postings to identify the most demanded skills in the software engineering industry. Additionally, a survey was conducted with senior software engineering students to understand how prepared they feel to tackle the challenges of today's tech landscape. The findings reveal significant gaps between the skills taught in the university and those required by employers. Particularly, emerging technologies and soft skills are underrepresented in the curriculum. The analysis provides practical recommendations for updating the curriculum to better align with industry needs. By making these improvements, educational institutions can better prepare their graduates for the workforce, increasing their employability and readiness to contribute effectively to the software engineering field. This thesis aims to contribute to the ongoing conversation about curriculum development in software engineering education. It offers a model for aligning academic programs with industry expectations, emphasizing the need for adaptive curricula that evolve with technological progress. This ensures that graduates possess the relevant skills needed to succeed in a competitive job market.
dc.description.abstract Yazılım mühendisliği endüstrisindeki hızlı gelişmeler, akademik kurumların müfredatlarını iş piyasasının değişen taleplerini karşılamak için güncel tutmalarını gerektirmektedir. Bu tez, üniversitede yazılım mühendisliği öğrencilerinin öğrendikleri ile yazılım mühendisliği alanında sahip olmaları gereken beceriler arasındaki farkı araştırmaktadır. Odak noktası, Yapay Zeka (AI), Makine Öğrenimi (ML), Bulut Bilişim ve DevOps gibi gelişen teknolojiler ile Yazılım Mühendisliği Bilgi Tabanı (SWEBOK) gibi yerleşik yönergeler üzerinedir. Bu çalışmada bir üniversitenin yazılım mühendisliği müfredatını derinlemesine incelenmiştir. Çalışma ilgili müfredatı SWEBOK standartları ile karşılaştırmakta ve yazılım mühendisliği endüstrisinde en çok talep edilen becerileri belirlemek için iş ilanlarını analiz etmektedir. Ayrıca, günümüz teknoloji ortamının zorluklarıyla başa çıkmaya ne kadar hazır olduklarını anlamak için son sınıf yazılım mühendisliği öğrencileri ile bir anket yapılmıştır. Bulgular, üniversitede öğretilen beceriler ile işverenlerin talep ettiği beceriler arasında önemli boşluklar olduğunu ortaya koymaktadır. Özellikle, gelişen teknolojiler ve yumuşak beceriler müfredatta yetersiz temsil edilmektedir. Analiz, müfredatı endüstri ihtiyaçları ile daha iyi uyumlu hale getirmek için pratik öneriler sunmaktadır. Bu iyileştirmeler yapıldığında, eğitim kurumları mezunlarını iş gücüne daha iyi hazırlayabilir, istihdam edilebilirliklerini ve yazılım mühendisliği alanına etkili bir şekilde katkıda bulunma kapasitelerini artırabilir. Bu tez, yazılım mühendisliği eğitiminde müfredat geliştirme konusundaki süregelen tartışmalara katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Akademik programların endüstri beklentileri ile uyumlu hale getirilmesi için bir model sunmakta ve teknolojik ilerlemelerle birlikte evrilen uyumlu müfredatların önemini vurgulamaktadır. Sonuçların mezunların rekabetçi iş piyasasında başarılı olmak için gerekli olan ilgili becerilere sahip olmalarını sağlamaya katkısı olacağı beklenmektedir. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt9kOsTc5DBl0lx6kCmt6lO7IJf98wtQ099-1jzJxZid8
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10363
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Yazılım endüstrisi
dc.subject Yazılım mühendisliği
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Software industry en_US
dc.subject Software engineering en_US
dc.title Yazılım Mühendisliği Öğrencileri için Sektör Akademi Arasındaki Boşluğun Anlaşılması
dc.title Understanding the Skill Gaps of Software Engineering Students en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Topallı, Damla
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
gdc.description.endpage 101
gdc.identifier.yoktezid 894421
gdc.identifier.yoktezid 894421
relation.isAuthorOfPublication 1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isOrgUnitOfPublication cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication 4abda634-67fd-417f-bee6-59c29fc99997
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
894421.pdf
Size:
1.76 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections