Bir İngilizce Hazırlık Bölümünde Sınıf Tekrarlarının Nedenlerini Anlamak
dc.contributor.author | Yastıbaş, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T11:32:32Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T11:32:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Bir Türk üniversitesinin İngilizce hazırlık bölümünde (İHB), sınıf tekrarı yapan öğrenciler İngilizce öğrenirken bilinmeyen birkaç zorluk yaşamışlardır. Bu nedenle, bu çalışma, zorlukların ne olduğunu ve bu zorlukların nasıl tecrübe edildiğini bulmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, hermeneutik bir olgu çalışması olarak dizayn edilmiştir. Çalışmaya bir seviyeyi bir ya da birden fazla kez tekrar eden on altı öğrenci katılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın inandırıcılığı sağlamak için yoğun anlatım ve merkezsizleşme gibi farklı stratejiler kullanılmıştır. Bulgular, altı unsurun öğrencilerde kalma korkusuna ve eğitim anlayışlarını olumsuz etkilenmesine neden olmuştur ki bunlar katılımcıların bir seviyeyi birden fazla kere tekrar etmelerine neden olmuştur. | en_US |
dc.identifier.citationcount | 0 | |
dc.identifier.endpage | 61 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-7655 | |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 51 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/9976 | |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Bir İngilizce Hazırlık Bölümünde Sınıf Tekrarlarının Nedenlerini Anlamak | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |