Bir İngilizce Hazırlık Bölümünde Sınıf Tekrarlarının Nedenlerini Anlamak

dc.contributor.authorYastıbaş, Ahmet
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBir Türk üniversitesinin İngilizce hazırlık bölümünde (İHB), sınıf tekrarı yapan öğrenciler İngilizce öğrenirken bilinmeyen birkaç zorluk yaşamışlardır. Bu nedenle, bu çalışma, zorlukların ne olduğunu ve bu zorlukların nasıl tecrübe edildiğini bulmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, hermeneutik bir olgu çalışması olarak dizayn edilmiştir. Çalışmaya bir seviyeyi bir ya da birden fazla kez tekrar eden on altı öğrenci katılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın inandırıcılığı sağlamak için yoğun anlatım ve merkezsizleşme gibi farklı stratejiler kullanılmıştır. Bulgular, altı unsurun öğrencilerde kalma korkusuna ve eğitim anlayışlarını olumsuz etkilenmesine neden olmuştur ki bunlar katılımcıların bir seviyeyi birden fazla kere tekrar etmelerine neden olmuştur.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.endpage61en_US
dc.identifier.issn2147-7655
dc.identifier.issn2149-4622
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9976
dc.identifier.volume7en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBir İngilizce Hazırlık Bölümünde Sınıf Tekrarlarının Nedenlerini Anlamaken_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Collections