Bir İngilizce Hazırlık Bölümünde Sınıf Tekrarlarının Nedenlerini Anlamak

dc.contributor.author Yastıbaş, Ahmet
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.issued 2019
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bir Türk üniversitesinin İngilizce hazırlık bölümünde (İHB), sınıf tekrarı yapan öğrenciler İngilizce öğrenirken bilinmeyen birkaç zorluk yaşamışlardır. Bu nedenle, bu çalışma, zorlukların ne olduğunu ve bu zorlukların nasıl tecrübe edildiğini bulmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, hermeneutik bir olgu çalışması olarak dizayn edilmiştir. Çalışmaya bir seviyeyi bir ya da birden fazla kez tekrar eden on altı öğrenci katılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın inandırıcılığı sağlamak için yoğun anlatım ve merkezsizleşme gibi farklı stratejiler kullanılmıştır. Bulgular, altı unsurun öğrencilerde kalma korkusuna ve eğitim anlayışlarını olumsuz etkilenmesine neden olmuştur ki bunlar katılımcıların bir seviyeyi birden fazla kere tekrar etmelerine neden olmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 61 en_US
dc.identifier.issn 2147-7655
dc.identifier.issn 2149-4622
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 51 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9976
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Bir İngilizce Hazırlık Bölümünde Sınıf Tekrarlarının Nedenlerini Anlamak en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections