Otomotiv Mühendisliği Bölümünün Yarış Aracının (ATEV2022) Süspansiyon Sisteminin Optimazasyon Çalışması
dc.contributor.other | Automotive Engineering | |
dc.date.accessioned | 2024-07-18T20:58:48Z | |
dc.date.available | 2024-07-18T20:58:48Z | |
dc.description.abstract | This project is suggesting an optimum design for suspension system of ATEV2020 vehicle (Automotive Engineering Department racing car). Different models of suspension were investigated and compared according to their functionality in the target vehicle. Some parameters like minimum manufacturing error, feasibility in mounting the parts, driver comfort, vehicle stabilitiy and degree of ease in setting steering angles were considered in selection period. The selected mechanism’s CAD model were assembled on the vehicle and its dynamic effects were investigated by composing a model in Matlab software. Matlab/SimMechanics toolbox was used for this kind of simulation. In order to understand the concept of mechanism, 2D model equations are extracted from the literature. Then the model is expanded for 3D application. As the 3D models for suspension system are not available in the literature, it is thought that this kind of study will contribute significantly to the design of suspension system on vehicle prototypes. | en_US |
dc.description.abstract | Bu proje, ATEV2020 aracının (Otomotiv Mühendisliği Bölümü yarış arabası) süspansiyon sistemi için optimum bir tasarım önermektedir. Hedef araçtaki işlevlerine göre farklı süspansiyon modelleri araştırılmıştır ve karşılaştırılmıştır. Seçim aşamasında minimum üretim hatası, parçaların montajının yapılabilirliği, sürücü konforu, araç stabilitesi ve direksiyon açılarının ayarlanmasındaki kolaylık derecesi gibi parametreler dikkate alınmıştır. Seçilen mekanizmanın CAD modeli araç üzerine monte edilmiş ve Matlab yazılımında model oluşturulmuş ve dinamik etkileri araştırılmıştır. Bu tür simülasyonlar için Matlab/SimMechanics araç kutusu kullanılır. Mekanizma kavramını anlamak için literatürden 2 boyutlu model denklemleri çıkarılmıştır. Daha sonra 3 boyutlu model uygulaması için genişletilmiştir. Literatürde süspansiyon sistemine ait 3 boyutlu modeller bulunmadığından bu tür bir çalışmanın araç prototipi üzerinde, süspansiyon sisteminin tasarımına önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | tr |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/6853 | |
dc.subject | Electric Vehicles, Suspension, Optimum Design, Simulation, Driving Test | en_US |
dc.subject | Elektrikli araç, süspansiyon, optimizasyon tasarımı, simülasyon, sürüş testi, | tr |
dc.title | Otomotiv Mühendisliği Bölümünün Yarış Aracının (ATEV2022) Süspansiyon Sisteminin Optimazasyon Çalışması | |
dspace.entity.type | Project | |
project.coordinator | Ali Emin | |
project.endDate | 31.08.2023 | |
project.equipments | 3 Boyutlu Yazıcı, Araç Amortisörü, Araç Şase, Açı Ölçer, Tork Ölçer | |
project.funder | Atılım Üniversitesi | |
project.fundingProgram | LİSANS ARAŞTIRMA PROJELERİ (LAP) PROGRAMI | |
project.grantcurrency | TRY | |
project.grantduration | 9 months | |
project.grantidentifier | ATÜ-LAP-2223-08 | |
project.internalid | ATÜ-LAP-2223-08 | |
project.investigator | Emin, Ali | |
project.principalinvestigator | Ali Emin | |
project.startDate | 01.12.2022 | |
project.status | Tamamlandı | |
relation.isOrgUnitOfProject | 7d024e9b-1f00-4f1d-a95a-f448a474eea9 | |
relation.isOrgUnitOfProject.latestForDiscovery | 7d024e9b-1f00-4f1d-a95a-f448a474eea9 | |
relation.isPersonOfProject | 97931fa7-5c7f-4f49-b869-84186b625b22 | |
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery | 97931fa7-5c7f-4f49-b869-84186b625b22 |