Eryılmaz, Meltem

Loading...
Profile Picture
Name Variants
E.,Meltem
M., Eryilmaz
M.,Eryılmaz
Meltem, Eryılmaz
Eryilmaz,M.
M.,Eryilmaz
Eryilmaz, Meltem
E., Meltem
Eryılmaz,M.
Eryılmaz, Meltem
Meltem, Eryilmaz
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
meltem.eryilmaz@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

22

Articles

10

Citation Count

82

Supervised Theses

9

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 22
  • Master Thesis
    Görselleştirme modeli bazında çevrimiçi havacılık kursu geliştirilmesi
    (2020) Eryılmaz, Meltem; Eryılmaz, Meltem; Computer Engineering
    Web tabanlı etkileşimli 3 boyutlu görsel ortam olarak bilinen akıllı özel ders ve eğitimlerin geliştirilmesi, öğrencilerin yeterliliklerini ve soyut problem çözebilme kapasitelerini arttırırken bellek yüklerini azaltmalarını sağlamaktadır. Aynı zamanda ortamların anında geri bildirim sağlaması, deneyim gerektiren ardıl yaklaşma işlemini kolaylaştırması, eğitim sürecini hızlandırması ve konunun en iyi şekilde anlaşılmasını sağlaması, bu ortamların tercih edilmesine sebep olmaktadır. Bu çalışmada Irak havayollarında kargo kabin görevlisi olacak çalışanlara yönelik akıllı eğitim araçları, simulasyonlar ve temel teknoloji olarak kabul edilen teknolojiler kullanılarak, hava taşıtının ağırlığı ve dengesi hakkında bilgi veren bir eğitim ortamı tasarlanmıştır. Geliştirilen eğitim ortamında 3D görselleştirme ve e-Öğrenme teknolojileri kullanılmıştır. Görsel uygulamanın etkinliğini değerlendirmek için t-testleri kullanılarak 3D görselleştirme kullanılan eğitim grubu ile geleneksel eğitim grubunun sınav sonuçlarının ortalamaları karşılaştırılmıştır. 3D grubunun görsel eğitim yöntemiyle ilgili memnuniyetlerini ölçmek için üç yöntem kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, tasarlanan görsel öğrenme ortamı geleneksel eğitim ortamından çok daha etkin ve başarılıdır. Sonucun istatistiksel olarak anlamlı olduğunu gösteren t-testine göre etki büyüklüğü %8,67 dir. Bu çalışma ile Irak havayolları şirketinin gelecek planları içinde eğitimde görselleştirme uygulamasını benimsemesi ve desteklenmesi için teşvik edilmesi tavsiye edilmektedir. Çalışma eğitime ve eğitimciye kolaylık sağlaması, teorik bilgilerin pekiştirilmesi, görseller ile gerçeğe yakın bir ortamda eğitim yapılmasını sağlaması açısından faydalı olmuştur. Aynı zamanda operasyon hatası olasılığını düşürdüğü için de önemlidir. Anahtar
  • Master Thesis
    Denetim teknolojisi ve bulut depolamada e-öğrenme bilgilerini korumak için gizlilik kontrolü
    (2017) Eryılmaz, Meltem; Eryılmaz, Meltem; Computer Engineering
    Bu çalışmanın amacı arasında paylaşılan bilgiler üzerinde denetimli gizlilik kontrolü kullanarak Teknoloji İlişkisi Koruma (TİK) oluşturmaktır,modern teknoloji ile sunulan en önemli hizmetlerden ikisi olan E-öğrenme platformları ve bulut depolama hizmetleri, nitekim bu teknolojiler güvenlik gerektiren bilgilerden oluşturulmuş veri tabanlarında ilgili özellikleri gerektirmektedirler. Bu çalışma E-öğrenme sistemi ve Bulut platformu arasında paylaşılan bilgiyi korumak için bu önemli teknolojiler arasında paylaşılan bilgiler üzerindeki kamu denetimini destekleyen ve ayırıcı nitelikte olacak şekilde gizliliği korumak için bir mekanizma ortaya koyarak gizliliği sağlama kavramına ışık tutmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın şifreleme ile paylaşılan bilgilerin geçerliliğini değerlendirmek için gerekli olan bilginin güvenirliğini doğrulamak için imza döngüsü avantajını kullanma ihtiyacına yatkın olduğundan bahsetmek gerekir. Mekanizmamız ile, ortak bilgi içerisindeki her bloğun girdi yerleri bölünmemiş figürlerden oluşur, yönetim kurulu bütün dosyayı geri getirmeden ortak bilgilerin güvenliğinin etkililiğini kontrol edebilir. Önerilen sistem güvenirlik sağlanarak bulut sistemi ile paylaşılan bilgiler için denetim mekanizmasının gizliliğini sağlar. AES ile paylaşılan bilgiyi korumak için sahipleri tarafından yüklenen bilgi üzerinde şifreleme mekanizması uygulanarak şifreleme algoritması oluşturulabilir, bunlar E-öğrenme sistem yöneticileri tarafından sertifikalandırılmıştır ve uygulama kullanıcın talebinden sonra şifrelenen bilgileri çözebilir, ihtiyaç duyulan bilgilerin sahipleri tarafından sponsorluk sağlandıktan sonra güvenilen kullanıcılar e-öğrenme sistem sahip olabilir. Benzer yapılı kimlik belirleyicileri oluşturmak için dijital imza kullanılmakta ve böylece çoklu denetleme görevlerini doğrulamanın etkililiğini arttırmak için her bloktaki imzacının kim olduğu fark edilmeden genel popülasyon doğrulayıcı bütün veriyi geri getirmeden paylaşılan bilginin entegrasyonunu denetlemek için kapasiteye sahip olmaktadır. Daha sonraki aşamada mekanizma denetim ayarlamak için genişletilmektedir. Bu teknoloji dünyasının dalları arasında günlük olarak paylaşılan ve iletilen büyük miktardaki veri ve bilgiyi içeren modern teknolojik dünyada acil bir gereklilik haline gelen teknik servisler arasındaki ilişkinin başarısı ve korunması içindir.
  • Article
    Citation Count: 0
    A Prediction Study about the Pandemic Era based on Machine Learning Methods
    (Auricle Global Society of Education and Research, 2021) Eryılmaz, Meltem; Kara, Erdi; Ertan,Ö.; Kara,E.; Mathematics; Computer Engineering
    Coronavirus pandemic has been going on since late 2019, millions of people died worldwide, vaccination has recently started in many countries and new strategies are sought by countries since they are still struggling to defeat the virus. So, this research is made to predict the possible ending time of the coronavirus pandemic in Turkey using data mining and statistical studies. Data mining is a computer science study that processes large amounts of data and produces new useful information. It is especially used to support decision making in companies today. So, this project could support the decision making of authorities in developing an effective strategy against the on-going pandemic. During the research we have practiced on Turkey’s coronavirus and vaccination data between 13 January 2021 and 28 May 2021. We used Rapidminer and the Random Forest method for data mining. After all the simulations we have applied and observed during our research, it was clearly seen that vaccination parameters were decreasing the new cases. Also, the stringency index did not affect the new cases. As a conclusion of our research and observations, we think that the government should vaccinate as many people as it can in order to relax restrictions for the last time. © 2021 Authors. All rights reserved.
  • Conference Object
    Citation Count: 0
    Using Artificial Intelligence Methods to Predict Student Academic Achievement
    (Springer international Publishing Ag, 2022) Eryılmaz, Meltem; Eryilmaz, Meltem; Computer Engineering
    This study applies two artificial intelligence methods represented by both the neural network and fuzzy logic to predict student achievement in the exam. The dataset used in this study was taken from an Iraqi engineering college and it represents data of 200 students who have enrolled in the computer science course. Gender, age, resources downloaded, videos viewed, discussion chat joined, exam scores used as the data set. The type of artificial neural network used was pattern neural network. Levenberg-Marquardt's algorithm was used to train the neural networks. On the other hand Sugeno fuzzy inference system was used for the fuzzy logic. The study results showed that the students who spend more time on the learning system have the most success rate. According to the results the neural network accuracy rate 73% and the fuzzy was 88%. This high accuracy rates support that artificial intelligence methods can be used to predict student academic achievement.
  • Article
    Citation Count: 41
    Individual flipped learning and cooperative flipped learning: their effects on students' performance, social, and computer anxiety
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019) Çiğdemoğlu, Ceyhan; Cigdemoglu, Ceyhan; Eryılmaz, Meltem; Public Relations and Advertising; Computer Engineering
    The purpose of this study is to differentiate the effect of cooperative learning strategy integrated with a flipped learning (FL) model from sole FL implementation in promoting students' performances while decreasing their social and computer anxiety in an undergraduate course. As a method, a classical experimental design is used. The participants were from the department of English Language and Literature, and Translation and Interpretation. Students were randomly assigned to individual FL (the control group) class; and FL with cooperative activities (experimental group) class. The groups were randomly assigned as experimental and control by tossing a coin. The implementation took 10 weeks. Students' performances (grades), social anxiety, and computer anxiety were dependent variables of the study and they were compared through multivariate analysis of variance. The results indicated that there is no significant mean difference between groups' performances; however; the group of FL with cooperative activities had less social anxiety, but no significant change occurred at their computer anxiety level.
  • Article
    Citation Count: 21
    Development of an intelligent tutoring system using bayesian networks and fuzzy logic for a higher student academic performance
    (MDPI AG, 2020) Eryılmaz, Meltem; Adabashi,A.; Computer Engineering
    In this experimental study, an intelligent tutoring system called the fuzzy Bayesian intelligent tutoring system (FB-ITS), is developed by using artificial intelligence methods based on fuzzy logic and the Bayesian network technique to adaptively support students in learning environments. The effectiveness of the FB-ITS was evaluated by comparing it with two other versions of an Intelligent Tutoring System (ITS), fuzzy ITS and Bayesian ITS, separately. Moreover, it was evaluated by comparing it with an existing traditional e-learning system. In order to evaluate whether the academic performance of the students in different learning groups differs or not, analysis of covariance (ANCOVA) was used based on the students' pre-test and post-test scores. The study was conducted with 120 undergraduate university students. Results showed that students who studied using FB-ITS had significantly higher academic performance on average compared to other students who studied with the other systems. Regarding the time taken to perform the post-test, the results indicated that students who used the FB-ITS needed less time on average compared to students who used the traditional e-learning system. From the results, it could be concluded that the new system contributed in terms of the speed of performing the final exam and high academic success. © 2020 by the authors.
  • Master Thesis
    Vark model uygulayarak bir uyarlanabilir öğrenme ortamı tasarımına yönelik bir durum çalışması
    (2017) Eryılmaz, Meltem; Eryılmaz, Meltem; Computer Engineering
    Öğrenme stilleri öğrencilerin kendi öğrenme ortamları, akranları ve eğitmenleriyle etkileşimde bulunurken tercih ettikleri yöntemlerdir. En popüler olanlardan dördü öğrenciler tarafından bilgi elde etmek için kullanılan okuma / yazma, görsel, işitsel ve kinestetiktir. Bir takım öğrenciler öğrenirken görsel yöntemleri tercih ederken, diğerleri kinestetik veya işitsel ya da okuma / yazma yöntemini tercih eder. Bazı öğrenciler bilgi elde etmek için bunların hepsinin bir kombinasyonunu kullansa da, daha iyi öğrenmek için kendi öğrenme stilini kullanması öğrenmelerinde daha faydalı olabilir. Öğretmenlerin öğrencilerin bilgi öğrenmesine yardımcı olmak için bu tercihlerden mümkün olduğunca daha fazlasını öğretmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin sınıflarında başarılı olabilmeleri amacıyla öğretmenler bu öğrenme stillerini mevcut müfredata dahil edebilirler. Bu çalışma öğrencilerin öğrenme tarzlarını ve bunların kombinasyonunukullanarak bir uyarlanabilir öğrenme ortamı geliştirme çalışmasıdır. Bu çerçevede öğrencilerin uygulamalarında yardımcı olmak için internette sunulan ve öğrencilerin öğrenme tarzlarını ölçme amaçlı VARK anketi ve VARK öğrenme tarzı modeli kullanılmıştır. Çalışmada Atılım Üniversitesinden 50 mühendislik öğrencisinden oluşan bir katılımcılar grubunu kullanmıştır. Çalışmanın deseni öntestsontest kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Verilerin analiz edilmesinin bir sonucu olarak, Deneysel grup ile Kontrol grubu arasındaki ortalama puan farkının önemli ölçüde Deneysel grup lehine olduğu ve VARK öğretme modelini uygulayan deneysel gruptaki başarı seviyesinin Kontrol grubuna kıyasla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bununla beraber, sistemin kullanılmasıyla öğrencilerin memnuniyetini ölçen 10 maddelik Öğrenci memnuniyet anketine göre, sistemle birlikte öğrencilerin memnuniyet seviyesi önemli ölçüde daha yüksektir.
  • Master Thesis
    Bulut bilişim ortamı kullanarak ÖYS (öğrenme yönetim sistemi) için uyarlanabilir bağlantı üretme modülü geliştirilmesi
    (2016) Eryılmaz, Meltem; Eryılmaz, Meltem; Computer Engineering
    Bu çalışma QuizLMS (Quiz Learning Management System) uygulamasının geliştirilme sürecinin bazı kısımlarını ve bu uygulamayı bulut bilişim platform olan Microsoft Azure platform kullanarak yayınlamayı göstermektedir. Ayrıca, bu çalışma klasik bilgi teknolojileri ve bulut bilişim teknolojilerinin karşılaştırılmasına ve Microsoft Azure platformunun diğer bulut bilişim platformlarıyla karşılaştırılmasına yer verilmiştir. Bu konulara ek olarak, bu çalışma QuizLMS uygulamasında uyarlanabilir gezinme tekniği olan bağlantı üretme tekniğine odaklanır. Bulut bilişim bireylere ve kurumlara veriyi daha hızlı ve daha az maliyette ulaşma imkanı, donanım veya yazılım bakımını kolay yönetme, kesintisiz hizmet, daha fazla esneklik ve yaratıcılık, ölçeklenebilirlik gibi avantajlar sağlamaktadır. Servis tabanlı çalışan bir teknolojidir. Bu çalışma üniversitelerde bulut bilişim kullanmanın avantajları ve önemi üzerinde durmaktadır. Uyarlanabilir gezinme teknikleri kullanıcıların amaçlarına hızlı ulaşmasını, gezintisel yükünü azaltmayı ve memnuniyet artışını sağlamaktadır. Bu tezde, en yeni uyarlanabilir gezinme tekniği olan bağlantı üretme tekniğini içeren bir uygulama (QuizLMS) geliştirilmiştir. QuizLMS uygulaması bulut bilişim ortamında yayınlanarak örnek bir çalışma oluşturulmuştur.
  • Article
    Citation Count: 1
    ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÇEVİRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ
    (2019) Eryılmaz, Meltem; Jaballa, Rabieaa; Computer Engineering
    Bu deneysel araştırmanın amacı farklı öğrenme stillerine görekişiselleştirilmiş çevirimiçi öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademikbaşarıları üzerindeki etkilerini değerlendirerek bir model önerisindebulunmaktır. Araştırma Ankara’daki özel bir üniversitede okuyan,bilgisayara ve programlamaya giriş dersini alan 60 mühendislik fakültesi1.sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Çalışmada iki farklı çevirimiçiöğrenme ortamı tasarlanmıştır. Kişiselleştirme özellikleri olmayançevirimiçi ortamda öğrenciler 14 haftalık süreçte hazırlanan öğrenmeortamına girerek ders materyallerine ulaşım sağlamışlardır. VARKöğrenme stilleri modeline göre kişiselleştirilmiş diğer öğrenme ortamındaise öğrenciler kendi öğrenme stillerine göre 14 haftalık süreçte programıtakip etmişlerdir. Araştırmada öğrenme stillerine göre kişiselleştirmeyapılmış ve kişiselleştirilme yapılmamış ortamlar arasında çalışanöğrencilerin akademik başarıları arasında fark olup olmadığınabakılmıştır. Aynı zamanda öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş olanortamda, birden fazla öğrenme stiline göre çalışmayı tercih edenöğrencilerin akademik başarılarının tek bir öğrenme stilini tercih edenöğrencilere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmadaön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veritoplama araçları öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek üzere VARKöğrenme stilleri ölçeği, ve akademik başarılarını ölçmek için ön test veson test olarak kullanılan araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 20maddeden oluşan çoktan seçmeli bir testtir. Verilerin çözümlenmesindeyüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistikler vekontrol ve deney gruplarının kendi içinde ön ve son testlerine ilişkin puanortalamaları arasında manidar fark olup olmadığını belirlemek içineşleştirilmiş gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göreöğrencilerin akademik başarılarının arasında öğrenme stillerine görekişiselleştirilmiş öğrenme ortamında çalışan öğrencilerin lehine anlamlıbir fark vardır. Ayrıca önerilen birden fazla öğrenme stilini içeren karmamodelin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada etkili olduğugörülmüştür.
  • Article
    E-Öğrenmede Uyarlanabilir Yaklaşımlar Bilişsel Yüklenmeyi Azaltır mı?
    (2013) Eryılmaz, Meltem; Computer Engineering
    Günümüzde kaliteli ve etkin bir eğitim için teknolojinin sunduğu sınırsız olanaklardan faydalanmak kaçınılmaz bir hale gelmiştir. Ömür boyu öğrenme, etkin eğitimde yüksek kalite beklentisine yol açmakta ve esnek öğretim programlarına talep günden güne artmaktadır. E öğrenme ortamları sayesinde, her düzeyden kullanıcıya, zaman ve mekan kısıtlaması olmadan ulaşılabilmekte, bu da yeni öğretim fırsatları doğmasına sebep olmaktadır. Ancak geleneksel web tabanlı öğrenme ortamlarının kullanıcı farkı gözetmeksizin aynı gezinim ve içerik yapısını sunmaları birtakım öğrenme problemlerine neden olabilmektedir. Bu problemlerin başında bilişsel yüklenme gelir. Bilişsel yüklenme, öğrenme sürecinde kullanıcıların sarfettikleri aşırı çaba, konsantrasyon ve zihinsel olarak aşırı yüklenme olarak ta tanımlanabilir. Yapılan araştırmalar özellikle web tabanlı öğrenme ortamlarında bilişsel yüklenmenin kullanıcıların gezinimleri ile ilgili problemlere yol açtığını göstermektedir. Öğrenme ortamlarında uyarlanabilir yaklaşımlar bu problemleri azaltan ya da ortadan kaldıran çözümler sunmaya çalışırlar