Yüksel, Mustafa Kerem

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Yuksel, Mustafa Kerem
M.,Yüksel
Y.,Mustafa Kerem
M.K.Yuksel
Y., Mustafa Kerem
M.K.Yüksel
Yuksel,M.K.
Yüksel,M.K.
Yüksel, Mustafa Kerem
Mustafa Kerem, Yüksel
M., Yuksel
Mustafa Kerem, Yuksel
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
kerem.yuksel@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Article
    Citation Count: 0
    Data driven approach for weight restricted data envelopment analysis models with single output
    (2023) Dinçergök, Burcu; Yüksel, Mustafa Kerem; Yüksel, Mustafa Kerem; Business; Department of Business
    This study aims to explore whether a machine learning algorithm can be used to make improvements in assessing unit efficiencies via a data envelopment analysis (DEA) model. In this study, a DEA model is used to calculate the efficiency scores of Desicion Making Units (DMUs). Then, an ML algorithm is trained that aims to predict the single output using inputs. Ranking of input features based on relative feature importance values obtained from the trained ML model is fed to the DEA model as weight restrictions. As a result, the two DEA models are compared with each other. ML-based insights (feature importance ranking) improve the DEA model in the direction of fewer zero weights. The additional weight restrictions are data depdendent, and hence realistic. As a novel approach, this study proposes the use of machine learning-based feature importance values to overcome a limitation of a DEA model.
  • Master Thesis
    Termal otellerde müşteri memnuniyet ve hizmet kalitesi ilişkisi: Yalova ili örneği
    (2022) Yüksel, Mustafa Kerem; Yüksel, Mustafa Kerem; Department of Business
    Sağlık, insanların yaşamlarını idame ettirmek, yaşam kalitesini olabildiğince yükseltebilmek amaçlı süreklilik arz edecek şekilde korumaya aldıkları özel bir öneme sahiptir. Günümüz şartlarında gerek biyolojik ya da genetik hastalıklar veya yaşam şeklinde bulunan yoğun iş temposu, artan maliyetler gibi özel nedenler sonucu insanlar kronik veya geçici olarak sağlık problemleriyle karşılaşabilmektedir. Karşılaşılan sağlık sorunları sonucu insanlar hem tedavi olmak hem de dinlenmek maksadıyla sağlık turizmini tercih etmektedir. Özellikle son yıllarda çok fazla önem kazanan sağlık ve termal turizmi insanların gerek kronik hastalıkları gerekse dinlenme, eğlence veya boş zaman aktivitesi amaçlı sıkça tercih ettikleri turizm çeşididir. Yerli veya yabancı turistlerin konaklamak için tercih ettikleri işletmelerde mühim bir kıstas olan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti son derece önemli bir yere sahiptir. Konaklayan misafirin hizmetten beklentisi ve algıladığı hizmet arasında fark olmamalı olumlu yönde bir ilişki olmalıdır. Bu çalışma da Yalova ilinde yer alan otel işletmelerinde konaklayan misafirlerin hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyet oranını ölçmek amacıyla nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada nicel araştırma tekniği olan tarama yöntemi kullanılarak, uygulanan anket çalışmasına 403 kişi katılım sağlamıştır. Çalışmanın istatiksel analizleri için SPSS 22.0 istatistik paket kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında ise Anova testi ve Tukey testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak %95 güven aralığında anlamlılık düzeyinde Yalova termal otellerde konaklayan müşterilerin hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkinin pozitif yönlü ve yüksek düzeyli olduğu tespit edilmiştir.