This item is non-discoverable
Bostan, Atila
Loading...
Name Variants
B., Atila
A., Bostan
Bostan,A.
Bostan, Atila
A.,Bostan
B.,Atila
Atila, Bostan
A., Bostan
Bostan,A.
Bostan, Atila
A.,Bostan
B.,Atila
Atila, Bostan
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
atila.bostan@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
33
Articles
16
Citation Count
19
Supervised Theses
6
33 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 33
Conference Object Citation Count: 1An Undergraduate Curriculum for Deep Learning(Ieee, 2018) Türkmen, Güzin; Ekin, Cansu Çiğdem; Şengül, Gökhan; Bostan, Atila; Karakaya, Kasım Murat; Computer EngineeringDeep Learning (DL) is an interesting and rapidly developing field of research which has been currently utilized as a part of industry and in many disciplines to address a wide range of problems, from image classification, computer vision, video games, bioinformatics, and handwriting recognition to machine translation. The starting point of this study is the recognition of a big gap between the sector need of specialists in DL technology and the lack of sufficient education provided by the universities. Higher education institutions are the best environment to provide this expertise to the students. However, currently most universities do not provide specifically designed DL courses to their students. Thus, the main objective of this study is to design a novel curriculum including two courses to facilitate teaching and learning of DL topic. The proposed curriculum will enable students to solve real-world problems by applying DL approaches and gain necessary background to adapt their knowledge to more advanced, industry-specific fields.Article Öğrenci Ders Devamının Sınavlarda Alınan Notlara Etkisi Üzerine Bir Durum Çalışması(Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016) Bostan, Atila; Karakaya, Murat; Karakaya, Kasım Murat; Computer EngineeringÜniversite eğitimde öğrencilerin derslere devam mecburiyetinin olup olmaması, okuldan okula değişebileceği gibi aynı okul içinde verilen dersler arasında da farklılıklar göstermektedir. Öğrencilerin derse devam etmesiyle, dönem sonucu elde ettiği ders başarısı arasında olumlu bir ilişki olup olmadığı önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bu konuda yapılan çalışmaların önemli bir bölümünde, dersteki başarı kriteri olarak dönem sonu başarı notu esas alınmış ve yapılan çalışmaların çoğunluğunda iki olgu arasında olumlu bir ilişki gözlemlenmiştir. Bunun sonucu olarak da, çalışmaların sonuç bölümlerinde öğrencilerin derslere devam etmelerinin sağlanması ve devamlarının artırılması tavsiye edilmiştir. Ancak, çok az çalışmada bu tedbirin gerçek hayata nasıl geçirilebileceği ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Diğer taraftan bu önerilerin ders devamını veya başarıyı artırmakta etkisi genellikle ölçülmemiştir. Derse devam durumunun artırılması için önerilen yöntemlerin çoğu, idari tedbirlerle öğrencileri derse devam etmeye zorlamayı içermektedir. Halbuki, ders devamından beklenen faydanın sağlanabilmesi için; öğrencinin bir zorunluluktan ziyade, öğrenme sürecinin bir parçası olarak derse devam etmeye teşvik edilmesi önemlidir. Bu çalışmada; ders devamı ile sınav notu arasındaki ilişki hem dönem sonu sınav notu hem de dönem içerisinde yapılan ara sınavlar dikkate alınarak incelenmiştir. Böylelikle öğrencinin devam durumu ile sınavlar arasında ilişkiyi gözlemlemek mümkün olmuştur. Ayrıca, ders işleme yönteminde yapılan bir değişikliğin, ders devamına ve öğrencinin notuna olan etkisi de bu kapsamda değerlendirilmiştir. Böylelikle, derse devam ile alınan notlar arasındaki ilişki üzerinde ders işleme yönteminin etkisi de izlenebilmiştir. Bu yönleriyle makalede sunulan çalışma, yazımda var olan yayınlardan farklılaşmaktadır.Article Citation Count: 5Role of E-government in Reducing Disasters(Uikten - Assoc information Communication Technology Education & Science, 2019) Mıshra, Alok; Mishra, Alok; Bostan, Atila; Software Engineering; Computer EngineeringDisasters affect three-quarters of the world, they cause huge losses of life and property every year. Information and communication technology (ICT) - as the backbone of e-government is one of the factors that reduce the damage caused by these disasters. This paper discusses the impact of demographic factors on citizens' readiness towards ICTs and disaster management, by conducting a questionnaire form that tests the readiness of the Iraqi citizen and the extent of their interest in this technology being threatened by disaster.Article Yeni Teknoloji: Etkileşimli Oyun Yeleği(Bilim ve Teknoloji, 2014) Bostan, Atila; Bostan, Atila; Computer EngineeringGünümüzde dünya çapında en çok yatırım alan sektörlerin üst sıralarında yer alan oyun sektörü, büyük bir hızla ilerlemeye devam etmektedir (Lehdonvirta, 2005). Bu ilerleme gerek oyunlarda kullanılan grafiklerin daha gerçekçi hale getirilmesi gerekse kullanıcıyı oyunun içine çekebilmek için oyun platformlarının teknolojinin elverdiği ölçüde geliştirilmesi ile sağlanmaktadır. Oyun ve benzetim sektöründeki benzer ilerleme ve geliştirme faaliyetleri, bu sektör için birçok yardımcı araç ve ekipmanın üretilmesini tetiklemiştir. Günümüzde, bu tür araçlardan en revaçta olanlar ise Dokunsal Cihaz (Haptic Devices)’lardır.Conference Object Citation Count: 2An Undergraduate Curriculum for Deep Learning(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2018) Tirkes,G.; Bostan, Atila; Ekin,C.C.; Engul,G.; Ekin, Cansu Çiğdem; Bostan,A.; Karakaya, Kasım Murat; Karakaya,M.; Computer EngineeringDeep Learning (DL) is an interesting and rapidly developing field of research which has been currently utilized as a part of industry and in many disciplines to address a wide range of problems, from image classification, computer vision, video games, bioinformatics, and handwriting recognition to machine translation. The starting point of this study is the recognition of a big gap between the sector need of specialists in DL technology and the lack of sufficient education provided by the universities. Higher education institutions are the best environment to provide this expertise to the students. However, currently most universities do not provide specifically designed DL courses to their students. Thus, the main objective of this study is to design a novel curriculum including two courses to facilitate teaching and learning of DL topic. The proposed curriculum will enable students to solve real-world problems by applying DL approaches and gain necessary background to adapt their knowledge to more advanced, industry-specific fields. © 2018 IEEE.Article Remotely Monitoring Activities of the Elders Using Smart Watches(International Journal of Scientific Research in Information Systems and Engineering, 2017) Karakaya, Murat; Şengül, Gökhan; Şengül, Gökhan; Bostan, Atila; Bostan, Atila; Karakaya, Kasım Murat; Computer EngineeringIn this paper, we propose a model for using smart watches as Internet of Things (IoT). IoT can be defined as a network of physical devices, vehicles, buildings and other items which have electronics, software, sensors, and network connectivity so that these “things” can collect and exchange data. In the proposed system, the purpose is to identify daily activities such as walking, sitting, falling, etc., by using the data acquired from the sensors of a smart watch. As smart watches have the necessary hardware and sensors, the implementation such an IoT application would not cost much. Moreover, analyzing the sensor data would yield useful information. Besides it would be a user-friendly system that does not make the elderly uncomfortable. As being a watch, this device can be always on the user. The proposed system is implemented and the results of initial experiments and user experiences are promising.Conference Object Citation Count: 1Analyzing the Requirements for E-Government Transition of Iraqi Ics Services(Ieee, 2017) Alameri, Mohammed Abdulbasit; Bostan, Atila; Bostan, Atila; Akman, Kamil İbrahim; Akman, Ibrahim; Computer EngineeringIraqi Correction Services (ICS) is a department within the Ministry of Justice. Most services are provided through traditional paper and pen system. This system causes delays in service provision lime and work over-load on ICS staff which translates into a high cost of service provision. E-government applications represent an opportunity to automate governmental services while improving both effectiveness and efficiency. This work presents the approach taken to determine the priority to automate ICS service from the perspective of service beneficiaries. The research is yet to be completed, however, up to this point we developed four different questionnaire-sets in order to collect the requirements from the shareholders, verified them and implemented the actual survey in the field. The experience gained throughout these steps and the future analysis plan is reported in this paper.Article Citation Count: 2Öğrenci Ders Devamının Sınavlarda Alınan Notlara Etkisi Üzerine Bir Durum Çalışması(2016) Bostan, Atila; Bostan, Atila; Karakaya, Mehmet Murat; Computer EngineeringÜniversite eğitimde öğrencilerin derslere devam mecburiyetinin olup olmaması, okuldan okula değişebileceği gibi aynı okul içinde verilen dersler arasında da farklılıklar göstermektedir. Öğrencilerin derse devam etmesiyle, dönem sonucu elde ettiği ders başarısı arasında olumlu bir ilişki olup olmadığı önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bu konuda yapılan çalışmaların önemli bir bölümünde, dersteki başarı kriteri olarak dönem sonu başarı notu esas alınmış ve yapılan çalışmaların çoğunluğunda iki olgu arasında olumlu bir ilişki gözlemlenmiştir. Bunun sonucu olarak da, çalışmaların sonuç bölümlerinde öğrencilerin derslere devam etmelerinin sağlanması ve devamlarının artırılması tavsiye edilmiştir. Ancak, çok az çalışmada bu tedbirin gerçek hayata nasıl geçirilebileceği ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Diğer taraftan bu önerilerin ders devamını veya başarıyı artırmakta etkisi genellikle ölçülmemiştir. Derse devam durumunun artırılması için önerilen yöntemlerin çoğu, idari tedbirlerle öğrencileri derse devam etmeye zorlamayı içermektedir. Halbuki, ders devamından beklenen faydanın sağlanabilmesi için; öğrencinin bir zorunluluktan ziyade, öğrenme sürecinin bir parçası olarak derse devam etmeye teşvik edilmesi önemlidir. Bu çalışmada; ders devamı ile sınav notu arasındaki ilişki hem dönem sonu sınav notu hem de dönem içerisinde yapılan ara sınavlar dikkate alınarak incelenmiştir. Böylelikle öğrencinin devam durumu ile sınavlar arasında ilişkiyi gözlemlemek mümkün olmuştur. Ayrıca, ders işleme yönteminde yapılan bir değişikliğin, ders devamına ve öğrencinin notuna olan etkisi de bu kapsamda değerlendirilmiştir. Böylelikle, derse devam ile alınan notlar arasındaki ilişki üzerinde ders işleme yönteminin etkisi de izlenebilmiştir. Bu yönleriyle makalede sunulan çalışma, yazımda var olan yayınlardan farklılaşmaktadır.Article Customizing Ssl Certificate Extensions To Reduce False-Positive Certificate Error/Warning Messages(International Journal of Information Security Science, 2016) Tarazan, Şafak; Bostan, Atila; Bostan, Atila; Computer EngineeringIn today’s Internet world, X.509 certificates are commonly used in SSL protocol to provide security for web-based services by server/client authentication and secure communication. Although SSL protocol presents a technical basis, this web security largely depends on user awareness of security measures as well. There are significant number of scientific studies in the literature reporting that the count of invalid or self-signed certificate usage in today’s Internet can not be overlooked. At the same time, quite a number of studies place emphasis on the acquired indifference towards certificate warning messages which are popped up by web browsers when visiting web pages with invalid or self-signed certificates. In this study, with the importance of user’s daily practices in developing habits in mind, we studied a modification of X.509 certificates in order to reduce the number of false-positive certificate-warning pop ups in order to reduce gaining faulty usage habit of invalid certificates.Article Unidirectional Data Transfer: a Secure System To Push the Data From a High Security Network To a Lower One Over an Actual Air-Gap(International Journal of Scientific Research in Information Systems and Engineering, 2017) Şengül, Gökhan; Şengül, Gökhan; Bostan, Atila; Karakaya, Murat; Bostan, Atila; Karakaya, Kasım Murat; Computer EngineeringThe term “air-gap” is typically used to refer physical and logical separation of two computer networks. This type of a separation is generally preferred when the security levels of the networks are not identical. Although the security requirements entail parting the data networks, there is a growing need for fast and automatic transfer of data especially from high-security networks to low-security ones. To protect security sensitive system from the risks originating from low-security network, unidirectional connections that permit the data transfer only from high to low-security network, namely information-diodes, are in use. Nonetheless, each diode solution has its drawbacks either in performance or security viewpoints. In this study, we present a unidirectional data transfer system in which the primary focus is data and signal security in technical design and with a plausible and adaptable data transfer performance. Such that the networks do not touch each other either in physically or logically and the transfer is guaranteed to be unidirectional. Apart from avoiding the malicious transmissions from low to high-security network, we claim that the proposed data diode design is safe from emanation leakage with respect to the contemporary sniffing and spoofing techniques.