This item is non-discoverable
Şahin, Savaş Zafer
Loading...
Name Variants
S.Z.Sahin
Savaş Zafer, Şahin
Savas Zafer, Sahin
S., Sahin
Şahin, Savaş Zafer
Sahin, Savas Zafer
S.Z.Şahin
Ş.,Savaş Zafer
S.,Savas Zafer
Şahin,S.Z.
S.,Şahin
S., Savas Zafer
Sahin,S.Z.
Zafer Sahin,S.
Savaş Zafer, Şahin
Savas Zafer, Sahin
S., Sahin
Şahin, Savaş Zafer
Sahin, Savas Zafer
S.Z.Şahin
Ş.,Savaş Zafer
S.,Savas Zafer
Şahin,S.Z.
S.,Şahin
S., Savas Zafer
Sahin,S.Z.
Zafer Sahin,S.
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
zafer.sahin@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
25
Articles
9
Citation Count
22
Supervised Theses
8
25 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 25
Review Citation Count: 3Kent Planlama ve Kentsel Altyapı İlişkisinin Evrimi(2018) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political Scienceİklim değişikliği ve ekolojik bozulmanın sebep olduğu felaketler karşısında kentlerin geleceği kent planlaması ile kentsel altyapı arasındaki hassas denge ile doğrudan ilişkili hale gelmiştir. Kentlerdeki risklerin yönetilmesi, mevcut altyapının kapasitesinin yönetimi ve iklim değişikliği karşısında uyumlaştırılması için kent planlama ve kentsel altyapı arasındaki ilişkinin yeniden ele alındığı bütünleşik sürdürülebilir kent planlama ve yönetimi yaklaşımları uzun bir süredir tartışılmaktadır. Özellikle son otuz yıldır, dünyanın farklı ülkelerinde çeşitli sebeplerle kent planlaması ile kentsel altyapı yatırımlarının ayrışan bir çizgi izlediği görülmektedir. Neoliberal politikaların etkisi altında kentsel projelerle kent planlama süreci kentsel rantın yeniden dağıtıldığı bir mekanizmaya dönüştürülürken, kentsel altyapı yatırımları da yer yer bu dönüşümün etkilerini siyasi açıdan meşrulaştıracak mega projeler olarak topluma sunulmaktadır. Bu kopuş kaynakların verimli ve etkin kullanılamamasına, kentsel ekosistemin olumsuz etkilenmesine ve kentsel gündelik yaşamın kırılganlaşmasına ve kesintiye uğramasına sebep olmaktadır. Planlama ile altyapıyı yeniden bir arada ele alacak bir çerçevenin geliştirilmesi kaçınılmaz bir ihtiyaç halini almıştır.Book Part Citation Count: 0Smart Urban Planning(Taylor and Francis, 2017) Şahin, Savaş Zafer; Jadevicius,A.; Zafer Sahin,S.; Department of Public Administration and Political ScienceSmart urban development recognises the interconnection between urban, social, ecological and economic spheres but also requires a robust governance framework, innovation and institutional learning. Smart urban development involves multidisciplinary collaboration and widespread consultation. Big data and high-tech decision-support systems (DSS) can be part of the solution but not without administrative competency, civic professionalism and policy learning. Strategic plans should balance logistic infrastructure imperatives with ecological and local considerations. Institutionally, traditional planning confronts alternate policy foci. For Healy 'Clashes between conceptual frameworks and legitimising rationales are commonplace'. The rapidly evolving global economy accentuates stakeholder tensions. Urban regeneration quality is multifaceted but considerations include architecture and design merit, density and housing affordability, public realm enhancement, connective infrastructure. Smart development is adaptable and evolves in response to multiple pressures. It operates in a networked, collaborative system of vertical, horizontal and bottom-up local institutions. © 2018 selection and editorial matter, Simon Huston; individual chapters, the contributors.Article Citation Count: 6TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİ TEMEL KANUNU TASARI- SINDAN BUGÜNE MEKÂNSAL PLANLAMA MEVZUATI VE UYGULAMALARININ DÖNÜŞÜMÜ VE ETKİLERİ(2017) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceSon otuz yıldır, kapitalizmin krizi ve devletin yeniden yapılandırılması tartışmaları mekânsal bir boyut kazanmaya başlamıştır. Özellikle adem-i merkezileşme, ölçek ve yönetsel düzeyler, yetkilerin devletin farklı kademeleri arasında yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya taşınması önemli çalışma alanlarını oluşturmaktadır. Devletin merkezi ve yerel yönetimler düzeyleri arasındaki yetkiler sürekli olarak yeniden dağıtılmakta, yeni ölçekler oluşturulmakta ya da eski ölçekler önemini kaybetmektedir. Son on yıldır Türkiye'de yerel yönetimler reformu adın altında gerçekleştirilen mülki idare değişiklikleri de bu kapsamdadır. Bu değişikliklerin kent planlama sürecine yapısal etkileri olmaktadır. Bu makalede 2000'li yılların başında kısmen yasalaşan \"Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı\" sonrası dönemde mekânsal planlama sistemindeki değişiklikler yeniden ölçekleme açısından eleştirel bir yaklaşımla ele alınacaktırBook Part Citation Count: 0In What Sense an Evolution of Metropolitan Planning Actors?(Springer international Publishing Ag, 2020) Şahin, Savaş Zafer; Galland, Daniel; Tewdwr-Jones, Mark; Department of Public Administration and Political ScienceThis chapter addresses the changing roles of actors in metropolitan planning considering generations of metropolitan reforms where planning strategies and policies are shaped by agents with oftentimes conflicting conceptions and agendas about metropolitan planning. We identify and examine the transformation of key metropolitan planning actors in relation to fluctuating planning styles and assess the unintended consequences associated with changing power relations. We use illustrative examples from the West and Global Southwhere ad hoc actors and constellations of actors shape metropolitan planning in different ways. The overall contribution is to provide a trajectory of the changing nature of influential actors and the interests that lie behind the redefinition and reinterpretation of metropolitan planning.Article Atatürk Orman Çiftliği Nasıl Kurtulur?(İz Dergisi, 2015) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceGeçtiğimiz aylarda, TMMOB’a (Türk Mühendis ve Mimarlar Odası Birliği) bağlı meslek odalarının açtığı önemli bir davada mahkemelerin aldığı kararlar siyasi bir tartışmanın odağına oturdu. Yeni başbakanlık binasının yapımı için Atatürk Orman Çiftliğinin sit derecesinin birinci dereceden üçüncü dereceye düşürülmesine ilişkin Koruma Bölge Kurulu kararı ve ilgili plan kararları iptal edilmişti. Medya bu gelişmeyi “AOÇ kurtuldu” başlığıyla vermeyi tercih etti. Yazılanlara göre yeni Başbakanlık binasının yıkılması gerekiyordu. Peki gerçekten de AOÇ kurtuldu mu? Ya da bir idare mahkemesi yürütmenin başına ev sahipliği yapacak bir yapıyı yıkarak AOÇ’yi kurtarma kudretine sahip mi?Article SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ ÖĞRETİMİNDE DÜNYADA VE TÜRKİYEDE BİR İLK: KAMUSAL AKIL STÜDYOSU(İz Dergisi, 2014) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceKamusal Akıl Stüdyosu (KAS) olarak adlandırılan Proje, üniversite eğitim/öğretiminde kuram ve uygulama ilişkisinin kopukluğunu gidermek ihtiyacından yola çıkılarak 2009 yılında Atılım Üniversitesi tarafından başlatılmıştır. Proje herkesin ortak yararına dayalı girişimciliğin yaygınlaştırılması yoluyla kamusal bir aklın kullanımını öğrencilere kazandırmayı amaçladığından bu şekilde adlandırılmıştır. Projenin doğrudan ve dolaylı amaçları bulunmaktadır. Projenin doğrudan amacı, kuram ve uygulama kopukluğunun giderilmesi yoluyla Atılım Üniversitesi öğrencilerinin yeteneklerinin keşfedilmesi, vasıflarının arttırılması ve geliştirilmesi, girişimcilik heyecanlarının ve hayal güçlerini kullanmalarının teşviki, etkileşimli eğitimle dünya ve Türkiye’deki iyi uygulamaları kılavuz edinmeleri ve nihai olarak Atılım Üniversitesinin Türkiye’nin yetenek havuzuna olan katkısının arttırılmasıdır. Projede, Ankara Kentinde üniversite öğrencilerinin yeteneklerinin geliştirilmesi aracılığıyla üniversite toplum etkileşiminin arttırılması, üniversite ve dış kurumsal yapılar arasındaki etkileşimin arttırılması ve işbirliği kültürünün geliştirilmesi, üniversite öğrencilerinin eğitim aldıkları alandan daha geniş bir alanda girişimcilik kapasitelerinin geliştirilmesi, Projenin sürdürülebilir ve sürekli bir iyi uygulama örneğine dönüştürülmesi, dolaylı olarak amaçlanmıştır. Bu amaçların tanımlanmasında mevcut üniversite müfredatlarında girişimciliği teşvik edecek yenilikçi unsurların eksikliği ile bu unsurların başarılı olmasını sağlayacak kurumsal işbirliği ortamının yokluğu etkili olmuştur.Article Citation Count: 10NEOLİBERAL YENİDEN ÖLÇEKLENME ETKİSİ ALTINDA TÜRKİYE’DE KENTLEŞME POLİTİKASININ DÖNÜŞÜMÜ(2018) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceSon yirmi yıldır küresel iklim değişikliğinden göç hareketlerine,iktisadi ve toplumsal dönüşüm süreçlerinden hızlı teknolojikgelişmeye kadar çeşitli unsurların etkisi altında tüm dünyadakentleşme sürecinin yeniden tanımlanması için farklı politikaseçenekleri tartışılmaktadır. Bu seçenekler arasında neoliberalideolojinin etkisi altındaki kentsel politikanın baskın bir şekildeöne çıktığı söylenebilir. Bu tür bir kentsel politika seçeneğidevletin mekânsal ölçeğinin yeniden yapılandırılmasına, kentselmekânın sermaye birikiminin doğrudan bir aracı halinegetirilmesine ilişkin bir dizi uygulamanın meşrulaştırılması ilegörünür hale gelmektedir. Türkiye’de de bu tür politikalarınuygulanmasının ikili bir politika yapısı ortaya çıkardığıgörülmektedir. Bir yandan yönetişim kavramına uygun birşekilde katılımcı ve geniş kapsamlı politika yapım süreçlerigerçekleştirilirken öte yandan da bu politika oluşturmasüreçleriyle tutarsız pragmatik yaklaşımlar ve büyük kentsel projelerle kentsel mekânın sermaye birikim süreçlerine dahiledilmesi sağlanmaktadır. Bu karşıtlık Türkiye’nin kentleşmepolitikasının yapımına ilişkin Kentleşme Şurası, KENTGES veŞehircilik Şurası gibi süreçlerde ve belgelerde açık bir şekildeizlenebilmektedir. Bu yazıda yeniden ölçeklenme süreçlerininetkisi altındaki Türkiye’de kentleşme politikasına ilişkinçelişkiler ve dönüşüm bu örneklerden yola çıkılarak ortayakonacaktır.Article Citation Count: 2Keçiören Belediyesi Monografisi(2015) Şahin, Savaş Zafer; Şahin, Savaş Zafer; Çekiç, Anıl; Cekic, Anıl; Gözcü, Ali Can; Şahin, Savaş Zafer; Cekic, Anıl; Şahin, Savaş Zafer; Cekic, Anıl; Department of Public Administration and Political Science; Department of Public Administration and Political ScienceTürkiye de kent yönetimi, hukuki açıdan belediyelere tanınmış olan bir yetkiler demeti olarak tanımlanabilir. Cumhuriyet tarihiboyunca bu yetkileri kullanan belediyelerin, kamu politikalarının dönüşümüne ve mevzuatın değişimine koşut olarak kendi yerelözgünlüklerinin dinamikleriyle birbirlerinden farklılaştıkları bilinmektedir. Ancak, bu farklılaşmanın tekil olarak her bir belediyeninyapısal koşulları dikkate alınarak tespit edilmesinde önemli eksiklikler olduğu açıktır. Özellikle son otuz yılda gerçekleşen âdem-imerkezileşme ve merkezileşme dalgalarından her bir belediyenin nasıl etkilendiğinin ortaya konabilmesi, belediye araştırmalarınatemel olmak üzere dönemlik resimlerinin elde edilmesi, belediyelerin hakkıyla anlaşılabilmesi için önemlidir. Bu anlamda bu monografiçalışması, daha önce Çankaya Belediyesi için geliştirilmiş monografi yaklaşımını kullanarak Ankara Keçiören Belediyesinin mevcutdurumunu tespit edip sorun ve potansiyellerini ortaya koymaktadır. Monografide, niteliksel ve niceliksel araştırmalara dayalı olarakKeçiören Belediyesinin 2012 yılı itibarıyla dış çevre koşulları, hizmet sunumu, karar verme süreçleri, teknoloji kullanımı ve iletişimalanlarında bütünsel bir değerlendirmesine yer verilmiştir.Master Thesis Türkiye'deki Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümlerinin Yenilikçilik Açısından Değerlendirilmesi(2015) Gözcü, Ali Can; Şahin, Savaş Zafer; Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceBu tez, eğitimde yenilikçi yaklaşımların, Türk Yükseköğretim Sistemi'ne girmesini, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) ile Kamu Yönetimi (KY) bölümleri özelinde incelemektedir. Yenilikçilik, yenilikçi eğitim uygulamaları, küreselleşme, sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci vb. etkenlerin; Türk yükseköğretim yapısı, gelişme düzeyi, toplumsal refah ve özelde SBKY /KY bölümlerinin etkinliği ve verimliliği için önemli olduğu görülmektedir. Üniversitelerin dönüşümü, üçüncü kuşak üniversitelerin yeni misyonları, yükseköğretim sisteminin değişmesine ve uluslararası rekabet ortamında yükseköğretim kurumlarının çeşitli yenilikçi süreçlere gitmesine neden olmuştur. Bu araştırmada SBKY/KY bölümü evreninde 101 bölüm tespit edilmiş, bölümlerin akademik personel, öğrenci sayıları, yıllara göre karşılaştırılmıştır. Bölümlerin web siteleri incelenerek, müfredatları, vizyon-misyon ifadeleri ve genel bilgilerinin yer aldığı veri setleri hazırlanmıştır. Bu veri setleri yenilikçiliğin varlığını tespit etmede araç olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, yenilikçi eğitim uygulamalarına sahip olan SBKY/KY bölümünün, oldukça az sayıda olduğunu ortaya koymuştur. Yenilikçilik düzeylerinin ağırlıklı olarak bölümlerin kendi iç dinamiklerinden kaynaklı olduğu görülmüştür. Bu anlamda yenilikçilik türlerinin birçoğunu barındıran, istisnai bir yenilikçilik örneğine Atılım Üniversitesinde karşılaşılmıştır. Yenilikçiliğin, bölümlerin yapılarına ve müfredatlarına ilişkin olarak, politika koyucular tarafından belirlenen bazı düzenleme zorunluluklarının, YÖK yaptırımlarının ve uluslararası süreçlerden (Bologna vb.) kaynaklandığı ve yenilikçiliğin varlığının ağırlıklı olarak yeni kurulan üniversitelerde ortaya çıktığı tespit edilmiştir.Review Citation Count: 1Evolution of the Relationship Between Urban Planning and Urban Infrastructure(Kare Publ, 2018) Sahin, Savas Zafer; Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceIn the face of disasters caused by climate change and ecological degradation, the future of cities has become closely interrelated with the sensitive balance between urban planning and urban infrastructure. Integrated sustainable urban planning and management approaches, where the relationship between urban planning and urban infrastructure is re-examined to manage urban risks, manage the capacity of existing infrastructure, and adapt to climate change have been discussed for a long time. Particularly in the last 2 to 3 decades, in various countries and for different reasons, urban planning and urban infrastructure investments have diverged. Under the influence of neo-liberal policies, the urban planning process has often been transformed into a mechanism of re-distributing urban rents via urban projects, and urban infrastructure investments are presented to society as mega projects to help legitimize the effects of this transformation politically. This dissociation results in an inefficient and ineffective use of resources, a negative effect on the urban ecosystem, and an urban daily life that is fragile and disrupted. The development of a framework that re-integrates planning with infrastructure is an inevitable necessity.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »