This item is non-discoverable
Şahin, Savaş Zafer
Loading...
Profile URL
Name Variants
S.Z.Sahin
Savaş Zafer, Şahin
Savas Zafer, Sahin
S., Sahin
Şahin, Savaş Zafer
Sahin, Savas Zafer
S.Z.Şahin
Ş.,Savaş Zafer
S.,Savas Zafer
Şahin,S.Z.
S.,Şahin
S., Savas Zafer
Sahin,S.Z.
Zafer Sahin,S.
Savaş Zafer, Şahin
Savas Zafer, Sahin
S., Sahin
Şahin, Savaş Zafer
Sahin, Savas Zafer
S.Z.Şahin
Ş.,Savaş Zafer
S.,Savas Zafer
Şahin,S.Z.
S.,Şahin
S., Savas Zafer
Sahin,S.Z.
Zafer Sahin,S.
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
zafer.sahin@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Department of Public Administration and Political Science
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals
1
NO POVERTY

2
Research Products
4
QUALITY EDUCATION

1
Research Products
8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

2
Research Products
9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

4
Research Products
10
REDUCED INEQUALITIES

1
Research Products
11
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES

10
Research Products
12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

1
Research Products
13
CLIMATE ACTION

3
Research Products
16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS

2
Research Products
17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS

5
Research Products

Scholarly Output
25
Articles
12
Citation Count
22
Supervised Theses
8
25 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 25
Master Thesis Türkiye'de Sosyal Yardımların Belediyeler Üzerinden Yerelleşmesi Süreci: Ankara Örneği(2016) Özgenç, Mustafa Burak; Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceSosyal yardımların yerelleşmesi çok önemli iki çalışma alanları olan yerel yönetimler ile sosyal politikaları bir arada değerlendirilmesini gerekli kılmaktadır. Bu çalışma alanlarındaki teorik derinlik ile Türkiye'deki uygulama sonuçlarının tarihsel bakış açısı ile tartışılması önemlidir. Gelecekte bu çalışma alanlarında nasıl politikalar üretmek gerektiğini ortaya koymak adına, geçmişte yaşanmış tecrübeleri, o günün şartları altında analiz edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, bahsedilen analizlerin yapılabilmesi için yerelde ve merkezde paydaşlarla görüşmeler yapılmıştır.Türkiye'de belediyelerin genellikle geleneksel çizgide yaptığı sosyal yardımlar klientalizm, popülizm ve kaynak israfı gibi sorunları yaratma potansiyeline sahiptir. Belediyelerin hayırseverlik odaklı sosyal yardımları günümüzün hak temelli sosyal yardım sistemine uymamaktadır. Hayırseverlik temelli geleneksel bakış açısının bir sonucu olarak sosyal yardımlar bağımlılık yaratmakla suçlanmakta ve geçici bir çözüm olarak görülmektedir. Bu bakış açısıyla, Türkiye'de belediye düzeyinde, sosyal yardımların yoksulluğu ortadan kaldırma fonksiyonu fark edilememektedir. Ancak sosyal yardımlar, davranış geliştirme ve fırsatlar sağlama işleviyle, farklı sosyal problemlerin çözümünde etkin bir araç olarak kullanılabilme potansiyeline sahiptir. Sosyal yardımların yerelleşmesi önündeki en büyük engeller; belediyelerde yoksullukla mücadele eden bir politika vizyonunun eksikliği, kurumsal yetersizlikler ve bazı kesimlerin sosyal yardımları kaynak israfı olarak gören bakış açısıdır. Sosyal yardımlar ile ilgili yerelleşme olgusunun üstünde ısrarla durulması halinde, öncelikle, sosyal yardımları yürütecek yerel birimlerde farkındalık yaratılmasına odaklanılmalıdır.Review Citation - WoS: 1Evolution of the Relationship Between Urban Planning and Urban Infrastructure(Kare Publ, 2018) Sahin, Savas Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceIn the face of disasters caused by climate change and ecological degradation, the future of cities has become closely interrelated with the sensitive balance between urban planning and urban infrastructure. Integrated sustainable urban planning and management approaches, where the relationship between urban planning and urban infrastructure is re-examined to manage urban risks, manage the capacity of existing infrastructure, and adapt to climate change have been discussed for a long time. Particularly in the last 2 to 3 decades, in various countries and for different reasons, urban planning and urban infrastructure investments have diverged. Under the influence of neo-liberal policies, the urban planning process has often been transformed into a mechanism of re-distributing urban rents via urban projects, and urban infrastructure investments are presented to society as mega projects to help legitimize the effects of this transformation politically. This dissociation results in an inefficient and ineffective use of resources, a negative effect on the urban ecosystem, and an urban daily life that is fragile and disrupted. The development of a framework that re-integrates planning with infrastructure is an inevitable necessity.Review Kent Planlama ve Kentsel Altyapı İlişkisinin Evrimi(2018) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political Scienceİklim değişikliği ve ekolojik bozulmanın sebep olduğu felaketler karşısında kentlerin geleceği kent planlaması ile kentsel altyapı arasındaki hassas denge ile doğrudan ilişkili hale gelmiştir. Kentlerdeki risklerin yönetilmesi, mevcut altyapının kapasitesinin yönetimi ve iklim değişikliği karşısında uyumlaştırılması için kent planlama ve kentsel altyapı arasındaki ilişkinin yeniden ele alındığı bütünleşik sürdürülebilir kent planlama ve yönetimi yaklaşımları uzun bir süredir tartışılmaktadır. Özellikle son otuz yıldır, dünyanın farklı ülkelerinde çeşitli sebeplerle kent planlaması ile kentsel altyapı yatırımlarının ayrışan bir çizgi izlediği görülmektedir. Neoliberal politikaların etkisi altında kentsel projelerle kent planlama süreci kentsel rantın yeniden dağıtıldığı bir mekanizmaya dönüştürülürken, kentsel altyapı yatırımları da yer yer bu dönüşümün etkilerini siyasi açıdan meşrulaştıracak mega projeler olarak topluma sunulmaktadır. Bu kopuş kaynakların verimli ve etkin kullanılamamasına, kentsel ekosistemin olumsuz etkilenmesine ve kentsel gündelik yaşamın kırılganlaşmasına ve kesintiye uğramasına sebep olmaktadır. Planlama ile altyapıyı yeniden bir arada ele alacak bir çerçevenin geliştirilmesi kaçınılmaz bir ihtiyaç halini almıştır.Master Thesis Kamu Yönetiminde Değişen İnsan Kaynakları Politikası: Maliye Bakanlığı Örneği(2012) Oğultay, Abdullah; Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceBu çalışmanın amacı; kamu yönetiminde değişen insan kaynakları politikası kapsamında yaşanan değişikler ile bu değişikliklerin Maliye Bakanlığı çalışanları üzerinde yaratmış olduğu etkiyi belirlemek ve önerileri sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda Maliye Bakanlığı çalışanlarına uygulanmak üzere bir anket düzenlenmiş ve Maliye Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 107 çalışanına uygulanmıştır. Anket sonuçlarının çözümlenmesi SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Maliye Bakanlığında insan kaynakları yönetimine geçisin personel üzerindeki etkilerinin incelenmesinde frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistikleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde frekans, ortalama istatistikleri çıkarılmıştır. Bağımsız değişkenlere göre analizlerde bağımsız örneklemler için t testi ve ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; Maliye Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünde çalışanlarının Bakanlığın İnsan Kaynakları Politikasına olumsuz baktıkları, insan kaynakları yönetimi kavramının çalışanlar tarafından tam anlamıyla algılanamadığı ve insan kaynakları yönetimine geçişle birlikte sorunların ve sıkıntıların devam edeceği ve bu değişime karamsar baktıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler : Personel Yönetimi ,İnsan Kaynakları Yönetimi ,Kamu Yönetimi ,Maliye Bakanlığı ,AnketBook Part Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 2In What Sense an Evolution of Metropolitan Planning Actors?(Springer international Publishing Ag, 2020) Sahin, Savas Zafer; Galland, Daniel; Tewdwr-Jones, Mark; Department of Public Administration and Political ScienceThis chapter addresses the changing roles of actors in metropolitan planning considering generations of metropolitan reforms where planning strategies and policies are shaped by agents with oftentimes conflicting conceptions and agendas about metropolitan planning. We identify and examine the transformation of key metropolitan planning actors in relation to fluctuating planning styles and assess the unintended consequences associated with changing power relations. We use illustrative examples from the West and Global Southwhere ad hoc actors and constellations of actors shape metropolitan planning in different ways. The overall contribution is to provide a trajectory of the changing nature of influential actors and the interests that lie behind the redefinition and reinterpretation of metropolitan planning.Review Yerel Seçimlerde Ankaraʼnın Merkez ve Çevre İlçelerine Dair Sosyo-mekânsal Bir Analiz Denemesi(2019) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceMerkezî kentsel politikaların kentler üzerinde yadsınamaz bir etkisi olsa da, yerel toplumsal ve siyasal dinamikler özellikle yerelseçimler gibi demokratik pratikleri ve sonrasındaki yerel yönetim deneyimini ciddi bir şekilde etkilemektedir. Ancak, bu dinamiklerinfarklı kentler özelinde nasıl şekillendiği ve işlediği üzerine yeterince araştırma yapılmamıştır. Yazıda Ankara’nın ilçe belediyeleriüzerine yaklaşık on yıldır sürdürülen monografi çalışmaları kullanılarak, ilçelerin siyasal, mekânsal ve toplumsal değişkenlerive bunların yerel seçimler gibi önemli siyasal etkinlikleri nasıl etkileyebileceği, ilçelerin toplumsal gerçekliği düşünülerek nasılöngörülerde bulunulması gerektiği sorularını yanıtlamaya yönelik değerlendirme ve yorumlara yer verilmiştir.Editorial Can Military Zones Be an Opportunity for Revitalizing Ankara's Green Belt and Upper Scale Urban Planning?(Kare Publ, 2016) Sahin, Savas Zafer; Department of Public Administration and Political Science[No Abstract Available]Book Part Smart Urban Planning(Taylor and Francis, 2017) Huston,S.; Jadevicius,A.; Zafer Sahin,S.; Department of Public Administration and Political ScienceSmart urban development recognises the interconnection between urban, social, ecological and economic spheres but also requires a robust governance framework, innovation and institutional learning. Smart urban development involves multidisciplinary collaboration and widespread consultation. Big data and high-tech decision-support systems (DSS) can be part of the solution but not without administrative competency, civic professionalism and policy learning. Strategic plans should balance logistic infrastructure imperatives with ecological and local considerations. Institutionally, traditional planning confronts alternate policy foci. For Healy 'Clashes between conceptual frameworks and legitimising rationales are commonplace'. The rapidly evolving global economy accentuates stakeholder tensions. Urban regeneration quality is multifaceted but considerations include architecture and design merit, density and housing affordability, public realm enhancement, connective infrastructure. Smart development is adaptable and evolves in response to multiple pressures. It operates in a networked, collaborative system of vertical, horizontal and bottom-up local institutions. © 2018 selection and editorial matter, Simon Huston; individual chapters, the contributors.Article TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİ TEMEL KANUNU TASARI- SINDAN BUGÜNE MEKÂNSAL PLANLAMA MEVZUATI VE UYGULAMALARININ DÖNÜŞÜMÜ VE ETKİLERİ(2017) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceSon otuz yıldır, kapitalizmin krizi ve devletin yeniden yapılandırılması tartışmaları mekânsal bir boyut kazanmaya başlamıştır. Özellikle adem-i merkezileşme, ölçek ve yönetsel düzeyler, yetkilerin devletin farklı kademeleri arasında yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya taşınması önemli çalışma alanlarını oluşturmaktadır. Devletin merkezi ve yerel yönetimler düzeyleri arasındaki yetkiler sürekli olarak yeniden dağıtılmakta, yeni ölçekler oluşturulmakta ya da eski ölçekler önemini kaybetmektedir. Son on yıldır Türkiye'de yerel yönetimler reformu adın altında gerçekleştirilen mülki idare değişiklikleri de bu kapsamdadır. Bu değişikliklerin kent planlama sürecine yapısal etkileri olmaktadır. Bu makalede 2000'li yılların başında kısmen yasalaşan \"Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı\" sonrası dönemde mekânsal planlama sistemindeki değişiklikler yeniden ölçekleme açısından eleştirel bir yaklaşımla ele alınacaktırArticle Atatürk Orman Çiftliği Nasıl Kurtulur?(İz Dergisi, 2015) Şahin, Savaş Zafer; Department of Public Administration and Political ScienceGeçtiğimiz aylarda, TMMOB’a (Türk Mühendis ve Mimarlar Odası Birliği) bağlı meslek odalarının açtığı önemli bir davada mahkemelerin aldığı kararlar siyasi bir tartışmanın odağına oturdu. Yeni başbakanlık binasının yapımı için Atatürk Orman Çiftliğinin sit derecesinin birinci dereceden üçüncü dereceye düşürülmesine ilişkin Koruma Bölge Kurulu kararı ve ilgili plan kararları iptal edilmişti. Medya bu gelişmeyi “AOÇ kurtuldu” başlığıyla vermeyi tercih etti. Yazılanlara göre yeni Başbakanlık binasının yıkılması gerekiyordu. Peki gerçekten de AOÇ kurtuldu mu? Ya da bir idare mahkemesi yürütmenin başına ev sahipliği yapacak bir yapıyı yıkarak AOÇ’yi kurtarma kudretine sahip mi?
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »