This item is non-discoverable
Özgen, Pelin
Loading...
Name Variants
Pelin, Ozgen
Özgen, Pelin
P.,Özgen
Ozgen,P.
Ozgen, Pelin
P., Ozgen
P.,Ozgen
O., Pelin
Ö.,Pelin
Özgen,P.
Pelin, Özgen
O.,Pelin
Özgen, Pelin
P.,Özgen
Ozgen,P.
Ozgen, Pelin
P., Ozgen
P.,Ozgen
O., Pelin
Ö.,Pelin
Özgen,P.
Pelin, Özgen
O.,Pelin
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
pelin.ozgen@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
23
Articles
6
Citation Count
4
Supervised Theses
16
23 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 23
Master Thesis Oyunlaştırmanın tüketici marka etkileşimi üzerinden marka sadakatine olan etkisi: Türkiye'deki oyunlaştırılmış marka hizmetlerine ait deneysel bulgular(2019) Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessOyun unsurlarının oyun olmayan bir içerikte kullanımı olarak ifade edilen oyunlaştırma, günümüzün en önemli ve en etkili pazarlama stratejilerinden birisidir. Oyunun yapısı rekabet algısını ve tüketicilerin aidiyet hissini arttırır ve dolayısıyla, oyunlaştırmanın tüketici etkileşimi, marka üzerinde olumlu değerlendirme ve sadakati arttırması beklenmektedir. Dolayısıyla, oyunlaştırılmış tüketici marka etkileşiminin marka sadakati ile oyunlaştırılmış hizmet değerlendirmesinin marka sadaktin üzerindeki etkisi çalışmanın amacını ve doğrultusunu oluşturumuştur. Bu çalışma kapsamında, aktif bir şekilde bir veya daha fazla sayıda oyunlaştırma kullanan marka uygulamaları kullanan 206 katılımcıya anket uygulanmıştır. Lineer regresyon kullanılararak seçilen marka uygulamalarının oyunlaştırma içerikleri ile marka etkileşimi, olumlu marka değerlendirmeleri ve marka sadakati incelenmiştir. Araştırma sonuçları, oyunlaştırmanın marka etkileşimi ile marka sadakati arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki kurulduğunu göstermektedir.Master Thesis İşveren markasının çalışan bağlılığı ve işverenin çekiciliği üzerindeki etkisi(2021) Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessDeğişen ve zorlaşan rekabet koşulları örgütleri daha verimli ve etkin çalışmaya itmektedir. Bunu yapabilmek için kuruluşların daha iyi üretim kaynaklarına ihtiyacı vardır. Bir organizasyon için temel yetkinlikleri sağlayan üretim faktörleri arasında; doğal kaynaklar, entelektüel kaynaklar, finansal kaynaklar, hammadde, daha iyi üretim teknikleri yer almaktadır. Benzer şekilde, işletmelerin üstün bir pazar konumu elde etmeleri için üstün niteliklere sahip çalışanlara sahip olmalarının yüksek rekabet avantajı elde edecekleri de söylenebilir. Bu nedenle işletmelerin yetenekli ve yüksek potansiyele sahip çalışanları cezbetmek ve kendine bağlamak için kendilerini çekici işverenler olarak pazarlamaları, bir diğer ifade ile, ikna edici bir işveren markası yaratmaları gerekmektedir. Bir işveren markası yaratmak, kuruluşların başarılı olmalarına ve iş piyasasında rekabet avantajına sahip olmalarına öncülük eden benzersiz ve yetenekli çalışanları çekmelerine olanak sağlar. Ayrıca işveren markası örgütün değerlerine ve kültürüne bağlı, tatmin olmuş, sahip olduğu aidiyet duygusundan dolayı her koşulda işine devam eden, verimliliği yüksek çalışanlar kazandırır. Bu çalışma, işveren markası ile çalışanların sadakati ve işverenlerin çekiciliği arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Verilerin elde edilmesi aşamasında çevrimiçi anket yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre işveren markası ile işverenlerin çekiciliği arasında yüksek bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Aynı şekilde işveren markası ile çalışan bağlılığı arasında da yüksek bir ilişki görülmektedir. Dolayısıyla işveren markasının işverenin çekiciliğini olumlu yönde etkilediği ve çalışanların bağlılığını artırdığı söylenebilir. Sonuçlara göre, işveren markasının çalışan sadakati ve artan rekabet gücü üzerindeki olumlu etkisi göz önüne alınarak, yöneticilerin işveren markasını kavramını daha etkin bir şekilde kullanmaları önerilebilir.Article İLAÇ SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ VE SATIŞ GÜCÜ NİTELİKLERİNİN FİRMA MARKA İMAJINA ETKİSİ(Bilim ve Teknoloji, 2014) Özgen, Pelin; Department of BusinessGünümüzde herşey değişiyor olsa da, işletmelerin hayatta kalabilmek için kâr etmek zorunda olmaları hala geçerliliğini koruyan bir olgudur. Rekabetin her gün bir öncekine göre daha da sertleştiği günümüz piyasa koşullarında, kârlılıklarını maksimize etmek isteyen firmalar, rakiplerine üstünlük sağlamak ve bulundukları pazarın en iyisi konumunda olmak için yarışmaktadırlar. Böyle bir ortamda, firma başarısı, kaliteli mal ve hizmetin uygun koşullarda ve kolay ulaşılır şekilde müşterilerin hizmetine sunulması, ürün çeşitliliği, faaliyet alanında yetkin çalışanların varlığı ve olumlu bir marka imajı gibi birçok faktörden etkilenmektedir.Article Citation Count: 0A New Model for Customer Equity(2017) Özgen, Pelin; Department of BusinessIn this study, the fundamental model of customer equity is studied and an alternative model is tested where attitudinal and behavioral customer loyalty are treated as two additional individual components of customer equity. In gathering required data, survey method is used with 377 respondents based on judgement sampling. In order to test the proposed model, a different calculation for customer equity is applied. In model testing, LISREL package program is used and structural equation modelling (SEM) is applied. Results indicate that the proposed model stating that customer equity, has two more components, namely attitudinal loyalty and behavioral loyalty, is significant at 95% confidence level, has a high goodness of fit (GFI = .93) and has an acceptable level of root mean square error (RMSEA= .07). However, results also show a correlation between value equity and brand equity terms, which can be tested with different products or sample in future studiesArticle Citation Count: 6ORGANİK GIDA MÜŞTERİLERİNİN TÜKETİM DAVRANIŞLARININ YAŞAM TARZI DEĞİŞKENİ(2015) Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Yeşiloğlu, Hülya; Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of Business; Department of BusinessGıda ürünlerde verimi artırmak amacıyla yapılan uygulamaların çevre ve insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerinin daha fazla duyurulması ve tüketicilerin gıda satın alımlarını daha bilinçli bir şekilde yapmaları, organik gıdalara olan talebin artmasına yol açmıştır. Artan taleple beraber üretici firmalar arasında görülen rekabet de yoğunlaşmaktadır. Tüketici istek ve beklentilerini doğru şekilde anlayabilen ve farklı pazar bölümlerine farklı stratejilerle ulaşmayı başarabilen firmalar, rekabette önemli bir avantajı elde etmiş olacaklardır. Bu nedenle, bu çalışmada, 132 katılımcı üzerinde organik gıda müşterilerinin satın alma davranışları incelenmiş ve müşterilerin ait oldukları farklı yaşam tarzı gruplarına göre satın alma davranışları ve sadakatlerinde bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Katılımcıların ait oldukları yaşam tarzı belirlenirken VALS 2 ölçeğinden faydalanılmış olup, çeşitli demografik değişkenler ve ait olunan yaşam tarzı grubunun satın alma davranışında ne tür farklılıklar yarattığına ilişkin analizler ANOVA ve t- testi ile incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, yaşam tarzı ya da cinsiyetin satın alma davranışında farklılık yaratacak bir etken olmadığı, buna karşın organik gıda satın alma davranışında yaş ve gelir seviyesi değişkenlerinin farklılık yarattığı gözlemlenmiştir.Master Thesis Savunma Sanayi Sektöründe Tedarik Zinciri Yönetimi Yazılımlarının Talep Yönetimine Etkileri(2014) Ekemen, Kaan; Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessSavunma sanayi sektörü ülkelerin ekonomik ve siyasi istikrarında ve bu istikrarın sürdürülmesi konusunda kilit önem taşıyan bir sektördür. Bununla birlikte savunma sanayi sektöründe etkin bir biçimde yürütülen TZY, işletmelerin rakipleri karşısında rekabet avantajı elde etmesi açısından oldukça önemlidir. Bu araştırma kapsamında 'savunma sanayi sektöründe TZY yazılımlarının talep yönetimine etkileri' araştırılmıştır. TZY ile ilgili temel kavramlar, süreçleri ve bileşenleri araştırma kapsamında incelenmiştir. TZY'ni uygulayan işletmelerin kullandıkları kaynak planlama sistemleri ve TZY yazılımları ile ilgili bilgi verilmiştir. Gelişen bilgi teknolojileri sayesinde yazılımların TZY süreçlerine etkileri; savunma sanayi sektöründe faaliyet gösteren üç farklı işletme ile yapılan derinlemesine mülakatlar ile araştırılmıştır. Yapılan bu nitel araştırma sonucunda farklı kurumsal yapılara sahip, işletme içi süreçleri birbirinden farklı çalışan işletmelerde kullanılan TZY yazılımlarının, talep yönetimi sürecine etkileri gözlemlenmiştir. Sonuç olarak işletmeler; var oldukları pazarda farkındalık yaratmak ve rakipleri karşısında avantajlı duruma geçmek için TZY'yi benimsemeli ve işletme kültürü haline getirmelidirler. Bu aşamada mutlaka teknolojiyi yakından takip etmeli ve ortaya çıkan yenilikleri kendi TZY süreçlerine adapte etmelidirler. İşletmelerin bu doğrultuda yapacağı hamleler, işletme yönetimine pozitif katkı sağlayarak, işletmelerin sürekliliği büyüyerek sağlanmış olacaktır. Yapılan araştırmanın TZY literatürüne bir katkı sağlaması ve Tedarik Zinciri Yönetimde kullanılan yazılımların önemini anlayan işletmeler ve araştırmacılar için konuyu biraz daha anlaşılır bir duruma getirmesi umulmaktadır. Anahtar Sözcükler: Tedarik Zinciri Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçleri, Tedarik Zinciri Yönetimi Yazılımları, TZY Yazılımları, Kaynak Planlama Sistemleri, Savunma Sanayi, Talep YönetimiMaster Thesis Türkiye'deki Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Pazarlama Stratejilerinin Kullanımı(2021) Coulıbaly, Assıtan; Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessPazarlama faaliyetleri ve yönelimi, daha çok kar amacı güden işletmeler tarafından kullanılmakta olup, kar amacı gütmeyen kuruluşlar için ise çok sık kullanılan bir kavram değildir. Klasik pazarlama kavramı, kar elde etmeye ve maksimize etmeye odaklanırken, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, ihtiyacı olanlara para kazanmadan insani hizmetler sağlamaya çalışır. Bununla birlikte, geleneksel düşüncenin ötesine geçen mevcut pazarlama kavramı, satışları artırma amacı gütmekle kalmaz, çeşitli stratejileri ile farklı amaçlara da hizmet eder. Araştırmalar, pazarlamanın kar amacı gütmeyen kuruluşlara, genel kamu desteğine olan bağlılıklarını sürdürebilmeleri, büyütebilmeleri ve güçlendirebilmeleri için sunabileceği çok şey olduğunu göstermiştir (Kotler, 1979). Bu çalışma, kar gütmeyen kuruluşlarda pazarlama uygulamalarının nasıl kavramsallaştırılabileceği, kar gütmeyen kuruluşların sürdürülebilirlik üzerindeki etkilerini ve bu işletmelerin sürdürülebilirlik yeteneklerini vurgulamayı amaçlamaktadır. Kâr amacı gütmeyen pazarlama, kar amacı gütmeyen işletmeler için bir mesajı iletmek, kuruluşun reklamını yapmak ve bağış toplamak için pazarlamanın kullanılmasıdır. Kar amacı gütmeyen sektördeki sürdürülebilirlik, iç ve dış zorlukları karşılayacak şekilde toplumun ihtiyaçlarını makul bir şekilde karşılama becerisidir. İster büyük ister küçük olsun, herhangi bir sürdürülebilir uygulama dünyayı yaşam için daha iyi hale getirebilir. Bu araştırmada, Ankara'da faaliyet gösteren, tanınan ve bilinen bir kar amacı göstermeyen işletmede pazarlama uygulamalarının ne kadar uygulandığı incelenmiştir. Yapılan incelemede daha yüksek olduğunu ve ekiplerinin bu uygulamaların boyutlarına çok aşina olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu çalışma, pazarlama uygulamaları ve bu uygulamaların kar amacı gütmeyen işletmelerin sürdürülebilirliğini nasıl etkilediği arasında büyük bir pozitif ilişki olduğunu da göstermiştir. Bununla birlikte görülmüştür ki, incelenen işletme, daha uzun süreli sonuçlar ve yüksek rekabet avantajı için imajlarını ve kamu yararını teşvik etmek için ekibini pazarlama uygulamaları konusundaki eğitmede oldukça başarılıdır. Araştırma sonuçları, incelenen işletme yöneticilerinin pazarlama uygulamaları yaptığını ve bunun işletmenin sürdürülebilirliği üzerinde somut bir etkisi olduğunu göstermektedir. Buna dayanarak, kar amacı gütmeyen kuruluşların kaynak yaratma, etkinlik planlama, halkla ilişkiler stratejisi, medya ilişkileri, pazarlama stratejisi, pazarlama ve yayınlar üzerinde olumlu bir etkiye sahip olması için pazarlamayı kullanmaları önerilir. Böylelikle pazarlama uygulamaları, kar amacı gütmeyen kuruluşların vesilelerle ve faaliyetlerle kurabileceği bağlantıları genişletebilir ve kuruluşun sürdürülebilirliğini güçlendirebilir.Master Thesis Çok Uluslu Şirketlerin Uluslararası Pazarlama ve Yatırım Kararlarına Siyasi Riskin Etkileri: Demokratik Kongo Cumhuriyeti Örnegi(2017) Nzengo, Patrıck Lumonadio; Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessBu araştırmanın amacı, siyasal risklerin çeşitlerini araştırmaktır. Çok Uluslu Şirketler Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde yüz yüze kalabilirler ve yatırımcıların ve Çok uluslu şirketlerin ne yapmaları gerektiğine odaklanın Kongo ve Afrika hükümetlerinin politik risklerini önlemek veya yönetmek için ülkeler güvenli bir iş ortamını korumak için davranabilirler. Çalışma, üst düzey yönetim temsilcilerinin görüşleri üzerine bir anket yoluyla gerçekleştirildi. Çok Uluslu Şirketler Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde faaliyet göstermektedir. Firmaların endişe ettiği sonucuna varıldı. Hükümetin istikrarsızlığı, yolsuzluk, yasal sistem ve mevzuat, grevler, soykırımlar ve etnik Gerilimler. Ev sahibi ülkenin siyasi riski, Çok uluslu şirketler en önemli belirleyicilerden biri olarak yatırım kararları vermesidir. Siyasi yönleri en önemli unsur olarak görüyorlar amaçlarını gerçekleştirmek için ve ayrıca başa çıkmak daha zor. Böylece, doğrudan yabancı yatırım çeken, bir yatırım ortamının kalitesi özellikle ev sahibi ülkede siyasi durum çok önemlidir.Master Thesis Instagram Pazarlamada Etkileyicilerin (ınfluencers) ve Ünlülerin Tüketici Davranışlarına Etkileri(2019) Mahmoudian, Amir Behrad; Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessInstagram, kullanıcıların fotoğraflarını, videolarını veya düşüncelerini belirli bazı başlıklar veya fotoğraflar ile paylaşmalarını sağlayan ve son yıllarda en fazla kullanılan çevrimiçi uygulamalardan biridir. Ulaştığı hedef kitle açısından bakıldığında Instagram uygulaması, şirketler ve markalar açısından müşterilerle yakın ilişki kurmaları için uygun bir platform olarak görülmektedir Statista raporlama şirketinin Instagram'la ilgili olan bir raporuna göre, Türkiye, Ekim 2018 itibariyle, 38 milyon aktif Instagram kullanıcısıyla kullanıcı sayısına göre dünya sıralamasında beşinci sırada yer almaktadır. Bu veri sosyal medyanın ve özellikle Instagram'ın Türkiye'deki yaygın kullanımını göstermektedir. Kulaktan kulağa reklamın yaratılması, tüketicilerin birbirleriyle etkileşimi ve internetin kolaylaştırdığı iletişim kanallarının geliştirilmesi, pazarlamacılar için yeni fırsatlar yaratmaktadır. Bu yeni fırsatlardan biri, etkileyici (influencer) pazarlama yöntemidir. Bu yöntem, şirketler adına, geleneksel reklam yöntemlerine kıyasla daha etkili ve ucuz bir yol olup etkileyiciler için (influencer), reklam karşılığında para kazanabilmeleri dolayısıyla finansal açıdan da bir avantaj yaratabilmektedir. Benzer şekilde, geleneksel reklamcılık yöntemlerinin güvenilir olarak görülmemeye başlanması, pazarlamacıların alternatif bir reklamcılık yöntemi olarak ürün yerleştirme uygulamalarına yönelmelerine ve özellikle de dijital pazarlama uygulamalarına yönelmelerine neden olmuştur. Bu çalışmada, Instagram'daki iki blogcu türü (etkileyici ve ünlü) karşılaştırarak, doğrudan ürün tanıtımı ve basit ürün yerleştirme olarak adlandırılan iki tür ürün yerleştirme yöntemi arasındaki fark incelenmeye çalışılmış, ayrıca blogcunun güvenilirliğin, tüketicilerin reklamlara karşı tutumları, ürüne karşı tutumları ve satın alma niyetleri üzerindeki etkileri incelemiştir. Online anket yöntemi ile toplam 442 kişiden veri toplanmıştır. Analizler sonucunda, bir ürünün tanıtımında, etkileyicilerin (influencer) paylaşımında yapılan reklamın, ünlülerin paylaşımından daha etkili olduğunu görülmüş olup, paylaşım türünün tüketicilerin davranışları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Instagram, Etkileyici (influencer) Pazarlama, Ürün Yerleştirme, Reklam, Tüketici DavranışıMaster Thesis Gerilla Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Görüş ve Değerlendirmelerinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama(2014) Memişoğlu, Alper; Özgen, Pelin; Özgen, Pelin; Department of BusinessGerilla pazarlama, hedef kitlenin dikkatini çekmek için minimum pazarlama yatırımları ile beklenmedik zamanlarda sıra dışı yöntemler kullanılarak yapılan faaliyetler ve stratejiler bütünü olarak tanımlanabilir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Gerilla pazarlama ile işletme, kendi mal ve hizmetlerini rakiplerinden ayırarak pazarda kendisine ayrıcalıklı bir kimlik kazandırmaya çalışmaktadır. İşletmelerin artan rekabet koşullarına ayak uydurabilmeleri için etkili ve önemli bir teknik olarak kabul edilen gerilla pazarlamanın amacı, yenilikçi, dinamik, değişimlere ve tüketici isteklerine duyarlı pazarlama faaliyetleri yürütmektir. Bu çalışmanın amacı, işletmelerin ürün ve hizmetlerini pazarlamak için kullandıkları gerilla pazarlama yaklaşımına ilişkin tüketici görüşlerini araştırmak ve gerilla pazarlama tekniklerine karşı duyulan ilgi ve eğilim düzeyini belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmış, buna göre tüketicilerin gerilla pazarlama teknikleri konusundaki düşüncelerine ve izlenimlerine dair veriler elde edilmek istenmiş, konuyla ilgili algı ve tutumlar analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre müşteri ile kurulan iletişimin, ürün ve hizmetleri pazarlamak için kullanılan ilgi çekici mesajlardan daha önemli olduğu bu araştırmada ortaya konmuştur. Elde edilen bir diğer önemli bulguya göre, teknolojik gelişmelere bağlı olarak yönlenen satış tekniklerine nazaran kalite ve güven vaat eden bir pazarlama yaklaşımı ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında daha etkili olduğu bu araştırmada ortaya konmuştur. Gerilla pazarlamanın işletmeler için önemi ve avantajları göz önüne alındığında, bu konu ileriki çalışmalarda da tavsiye edilecektir. Anahtar Kelimeler 1.Pazarlama 2.Gerilla Pazarlama 3.Tüketici Algısı
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »