Şahin, Neriman Gonca Güzel

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Sahin, Gonca Guzel
Şahin, Gonca Güzel
S.,Neriman Gonca Guzel
N. G. G. Sahin
N.,Şahin
Şahin, Neriman Gonca Güzel
S., Neriman Gonca Guzel
Sahin, Neriman Gonca Guzel
N.G.G.Şahin
N.G.G.Sahin
Şahin,N.G.G.
N. G. G. Şahin
Neriman Gonca Guzel, Sahin
Sahin,N.G.G.
N., Sahin
Neriman Gonca Güzel, Şahin
Ş., Neriman Gonca Güzel
Ş.,Neriman Gonca Güzel
Güzel Şahin,G.
Güzel,G.
Güzel Şahin, Gonca
Şahin, Gonca Güzel
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
gonca.guzel@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Tourism Management
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

30

Articles

9

Citation Count

5

Supervised Theses

19

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Master Thesis
    Destinasyon Seçiminde Sosyal Medyada Yer Alan Gastronomik Unsurların Rolü: Sosyal Medya Kullanıcılarına Yönelik Bir Araştırma
    (2020) Akgün, Şerife Utku; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism Management
    Günümüzde gastronomi turizmi dünya genelinde hızla gelişen bir yapıda ilgi görmeye devam etmektedir. Türk Mutfağı'nın dünya çapında kabul görmüş tanınmışlık, özgünlük ve çeşitlilik vasıfları, Türkiye'yi özellikle gastronomi turizmi açısından güçlü hale getirmektedir. Yapılan araştırmalarda, Türkiye'yi ziyaret edenlerin, seyahat deneyimlerinin önemli bir bölümünü mutfak kültürünün oluşturduğu ortaya konmaktadır. Sosyal medyada paylaşılan yiyecek-içecek görsellerinin kullanıcılar tarafından beğenilmesi ve paylaşılması, hem işletmelere hem de bulundukları destinasyona olan ilgiliyi önemli ölçüde artırabilmektedir. Sosyal medyada paylaşılan bu görseller gastronomi turizmine eğilimli olan ziyaretçilerin dikkatini çekmeye başlamıştır. Bu doğrultuda sosyal medyada Türk Mutfağı ile ilgili paylaşılan görsellerin hem sosyal medya hem de destinasyon pazarlaması açısından insanlar üzerinde bir etkileşim yarattığı ve Türkiye'deki gastronomi turizmine olan talebi olumlu yönde etkilediği bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı insanların tatil amaçlı destinasyon tercihlerinde sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların rolünü ortaya koymaktır. Bu amaçla Türkiye'deki 52 milyon sosyal medya kullanıcısını temsil etmek için 433 kişi seçilmiştir. Örneklemin düşünceleri, anket yöntemiyle ve istatistiksel analizlerle incelenmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Korelasyon analizleri sonuçlarına göre katılımcıların tercihlerinin sosyal medyada yer alan gastronomik unsurlarla pozitif yönlü bir ilişki içerisinde bulunduğu ortaya çıkmıştır. Pozitif etkinin şiddeti katılımcıların sosyal medya kullanım süreleri, yıllık ortalama tatil harcamaları, destinasyon seçiminde yiyecek-içecek kültürünün etkisi ve gastronomi amaçlı yapılan seyahatlerde yapılan ortalama harcamaları ile ilgili algılarından etkilenmektedir. Genel olarak değerlendirildiğinde araştırmaya katılanların algılarına göre sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların, tatil destinasyonunu belirlemede bir rolünün bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Dijital Pazarlama, Destinasyon Pazarlaması, Gastronomi Turizmi, Sosyal Medya Pazarlaması