Şahin, Neriman Gonca Güzel
Loading...
Name Variants
Sahin, Gonca Guzel
Şahin, Gonca Güzel
S.,Neriman Gonca Guzel
N. G. G. Sahin
N.,Şahin
Şahin, Neriman Gonca Güzel
S., Neriman Gonca Guzel
Sahin, Neriman Gonca Guzel
N.G.G.Şahin
N.G.G.Sahin
Şahin,N.G.G.
N. G. G. Şahin
Neriman Gonca Guzel, Sahin
Sahin,N.G.G.
N., Sahin
Neriman Gonca Güzel, Şahin
Ş., Neriman Gonca Güzel
Ş.,Neriman Gonca Güzel
Güzel Şahin,G.
Güzel,G.
Güzel Şahin, Gonca
Şahin, Gonca Güzel
Şahin, Gonca Güzel
S.,Neriman Gonca Guzel
N. G. G. Sahin
N.,Şahin
Şahin, Neriman Gonca Güzel
S., Neriman Gonca Guzel
Sahin, Neriman Gonca Guzel
N.G.G.Şahin
N.G.G.Sahin
Şahin,N.G.G.
N. G. G. Şahin
Neriman Gonca Guzel, Sahin
Sahin,N.G.G.
N., Sahin
Neriman Gonca Güzel, Şahin
Ş., Neriman Gonca Güzel
Ş.,Neriman Gonca Güzel
Güzel Şahin,G.
Güzel,G.
Güzel Şahin, Gonca
Şahin, Gonca Güzel
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
gonca.guzel@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
30
Articles
9
Citation Count
5
Supervised Theses
19
30 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 30
Article SAĞLIK TURİZMİNİN YENİ YILDIZI; TÜRKİYE(İz Dergisi, 2015) Güzel Şahin, Gonca; Tourism ManagementSağlık Turizmi; insanların tedavi olmak amacıyla yaşadıkları ülkeden, kaliteli ve görece daha ucuz hizmet alabilecekleri başka ülkelere seyahat etmeleri olarak tanımlanmaktadır. Bu seyahatte tedavi amaçlı giden kişiye de “sağlık turisti” denilmektedir. Dünyanın her yerinden milyonlarca insan daha sağlıklı bir yaşam için başka ülkelere seyahat etmektedir. İnsanların kaliteli sağlık hizmetlerine daha uygun fiyatlarla kısa sürede erişimini sağlayan sağlık turizmi, sağlık işletmeleriyle birlikte konaklama, ulaşım, yiyecek-içecek sektörü de dahil birçok sektörü içine alarak ülke ekonomisine büyük katkılar sağlamaktadır.Master Thesis 4 ve 5 Yıldızlı Otellerde Yiyecek - İçecek Maliyet Kontrol Sistemi: Ankara İli Örneği(2014) Bulut, Haydar; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementTüm ticari işletmeler gibi otel işletmeleri de kar etmek için kurulur ve faaliyetlerini sürdürür. Otellerin en büyük gelir kalemleri oda satışı ve yiyecek içecek gelirleridir. Bazı işletmelerde lokasyona ve tesis yapısına bağlı olarak yiyecek içecek gelirleri oda gelirlerini geride bırakacak kadar önemli olabilir. Tüm bu gelir kalemlerinin işletmenin karlılık hedeflerine ulaşabileceği şekilde sürdürülebilmesi için maliyet yönetimi uygulamaları kritik bir görev üstlenir. Bu çalışmada, Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde maliyet kontrol süreci ve yöntemlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın ana kütlesini 16 adet beş yıldızlı otel ve otuz beş adet dört yıldızlı otel işletmesi oluşturmaktadır. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan bir anket ile yürütülmüş, elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizi sonucunda Ankara'da bulunan beş yıldızlı otellerin büyük çoğunluğunda standart maliyet kontrol yöntemi uygulanırken, dört yıldızlı otellerde daha çok basit maliyet kontrol yöntemi uygulandığı görülmüştür. Ayrıca menülerin içeriği ve satış rakamları planlanırken maliyete yönelik fiyatlama yapıldığı saptanmıştır.Article Deneyimsel Pazarlama: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma(2024) Toprak, Mihrap; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementAmaç - Rekabetin hızla yaşandığı günümüzde müşterilerin istek ve beklentilerinin değişmesi işletmeleri de farklı hizmet sunmaya yöneltmektedir. Böyle bir durumda işletmeler de rakiplerine karşı öne çıkabilmek için pazarlama faaliyetlerinde farklılaşma yolunu tercih etmişlerdir. Bu pazarlama faaliyetlerinden biri de deneyimsel pazarlamadır. Deneyimsel pazarlamanın önemini anlayan turizm işletmeleri de eşsiz benzersiz deneyim sunmaya yönelik pazarlama faaliyetleri için çabalamaktadır. Bu nedenle Ankara’da bulunan 4 ve 5 yıldızlı otel işlemelerinde müşterilere sunulan deneyim boyutlarını belirlemek, deneyim boyutlarının müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Yöntem – Bu araştırmanın evrenini Ankara’da yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan yerli ve yabancı müşteriler oluşturmaktadır. Araştırmada 56 otel işletmesinin misafirlerine çıkış esnasında anket yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri değerlendirmek için BM SPSS 28 ve R programı (R Core Team, 2023) kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde Mann-Whitney U, Shapiro-Wilk, Kruskal- Wallis H, Dunn testleri ve yol analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Bulgular – Araştırma sonucunda, müşteri deneyim boyutlarından estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etkileşim, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının müşteri memnuniyeti üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Yine müşteri deneyimi boyutlarından estetik, ergonomiklik, alturistik, sosyal etkileşim, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının müşteri sadakati üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkarılmıştır. Tartışma – İşletmeler müşteri sadakati kazanmak için müşteri beklentilerine odaklanmalı ve müşteri memnuniyetini sağlamayı hedeflemelidir. İstatistiksel açıdan anlamlı bulunan estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etki, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının yol katsayıları pozitif olduğu için; bireylerin estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etki, sosyal tatmin ve eğitim düzeyleri puanları arttıkça müşteri memnuniyet düzeyinin de artacağı öngörülmektedir.Master Thesis Konaklama İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara Örneği(2020) Çelikkaya, Mustafa; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementGelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni Dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama türlerinden biri de gerilla pazarlama taktiğidir. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı müşteriyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmada turizm sektöründe gerilla pazarlama stratejilerinin ne ölçüde kullanıldığını ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sınırlılıkları nedeniyle araştırmanın evreni Ankara'daki dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri olarak belirlenmiştir. Ankara toplamda 65 tanesi 4 yıldızlı ve 27 tanesi beş yıldızlı toplam 92 konaklama işletmesi bulunmaktadır. Araştırmada 55 dört yıldızlı ve 22 beş yıldızlı olmak üzere 75 konaklama işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırma anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgulara göre konaklama işletmeleri gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini tam anlamıyla kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama tekniği, konaklama işletmelerinin kendi internet siteleri üzerinde yaptıkları faaliyetleridir. Gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni konaklama işletmelerinin pazarlama faaliyetlerine ayırdıkları bütçelerinin az olmasıdır. Özellikle konaklama işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama payına ayırdıkları bütçeleri genelde %20'lik kısmı geçmemektedir. Konaklama işletmeleri pazarlama faaliyetleri için ayıracakları bütçeleri biraz daha artırabilir. Anahtar Sözcükler: Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Konaklama İşletmeleriMaster Thesis Yiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi: Ankara'daki üniversite restoranları üzerine bir araştırma(2016) Kaya, Doğuş; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementDışarıda yemek yeme olgusunun gün geçtikçe arttığı bu günlerde yiyecek içecek işletmeleri var olan rekabet ortamında tutunabilmek için müşteri güvenine, müşteri tatminine ve bunlar sayesinde oluşacak yüksek müşteri sadakatine ulaşmak zorundadırlar. Müşteri sadakatine giden yolun müşteri güveni ve tatmininden geçtiğini bilen yiyecek içecek işletmeleri yöneticileri ise yüksek müşteri güveni ve tatminine ulaşmak için müşteri ilişkileri yönetimlerini ve pazarlama çabalarını geliştirmek zorundadırlar.İlişkisel pazarlama işletmelere bu aşamada yardımcı olabilecek çeşitli taktiklere sahiptir. Bu taktikleri uygulayan işletmeler acımasız rekabet ortamında bir adım daha önde olabileceklerdir. Bu çalışmada; yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmada Ankara'da bulunan bir vakıf üniversitesi olan Atılım Üniversitesi'nde hizmet veren Kuşkonmaz Restoran'da bir anket çalışması yapılmış ve araştırma sonuçlarına göre ilişkisel pazarlama taktiklerinin farklı düzeylerde dahi olsa (yüksek, orta, zayıf) müşteri sadakati ile olumlu ilişkileri olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Yiyecek İçecek Sektörü, Hizmet Pazarlaması, İlişkisel PazarlamaMaster Thesis Konaklama Sektöründe Butik Otel Trendi: Ankara Örneği(2020) Akman, Betül; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementZincir ve uluslararası otellerin sunduğu standart hizmetlere karşılık, alternatif olarak 1970'li ve 1980'li yıllarda butik otel kavramının ortaya çıktığı ve hızla yaygınlaştığı görülmektedir. Çalışmanın konusunu oluşturan 'Konaklama sektöründe butik otel trendi: Ankara örneği' butik otellerin hızlı gelişimini ve yaygınlaşmasının altında yatan etkenleri ele almaktadır. Misafirin kendisini özel hissetmesini sağlayan, kendi tarzları ile sundukları konforu ve lüksü, müşterilerine farklı deneyimler yaşatması ve müşteri memnuniyetine odaklanılması, butik otellerin hızla yaygınlaşmasında en önemli etkenler olmuştur. Bunun yanında farklı mimari yapıları, işletme ve pazarlama anlayışları ile dikkat çeken butik oteller, kapasiteleri ile az sayıda tüketici grubuna hitap etmeleri, müşterinin ihtiyaç duyduğu tatil anlayışını sunmaları sayesinde bugün olduğu gibi ilerleyen zamanlarda da daha fazla talep göreceğini göstermektedir. Araştırma 2019 yılında Ankara'da faaliyet gösteren butik otelleri kapsamaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığı 2018 yılı verilerine göre Ankara'da 11 butik otel faaliyet göstermektedir. Ankara'daki butik oteller farklı ilçelerde bulunmaktadır. Butik oteller arasından istatistiki bilgilere göre müşteri yoğunluğu fazla olan 8 butik otel belirlenmiştir. Bu butik otellerde araştırma sürecinde konaklamış olan müşteriler arasından örneklem olarak seçilmiş 60 kişi ile çalışma yürütülmüştür. Ankara bölgesinde faaliyet gösteren butik otellerin de bölgenin tanıtımına daha faydalı olmaları, turizm gelirlerinin artması amacıyla neler yapabilecekleri konusunda nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak incelenmiştir.Master Thesis Dünyada ve Türkiye'de Şarap Turizmi: Ankara Şarap Turizmi Üzerine Bir Araştırma(2021) Gün, Canberk; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementBu çalışmanın temel amacı Ankara'da şarap turizminin önemini ortaya koymaktır. Turizm endüstrisinde turistlerin farklı istekleri destinasyonları alternatif turizm türlerine yönlendirmektedir. Bugün şarap turizmi en ilgi çekici alternatif turizm dallarından birisidir. Son yıllarda dünyada ve Türkiye'de şarap turizmi yükseliştedir. Bunun nedeni turistlerin değişik deneyimler arıyor olmasıdır. Bunun sonucu olarak da turistlerin şarap üreten ülkelere seyahat yapmak ve şarap bölgelerini görmek istemeleridir. Bunun ikinci ana sebebi ise şarap turizminin kültür ve gastronomi turizmi gibi diğer turizm segmentlerini içerebilmesidir. Çünkü şarap yemek yanında tüketilebilecek bir içkidir. Şarap turizmini, ziyaretçileri en çok motive eden faktörün, üzüm şarabı tadımı veya üzüm şarabı bölgesinin özelliklerini deneyimlemek olduğu, üzüm bağlarının, şarap imalathanelerinin, şarap festivalleri ve şarap gösterilerinin ziyareti olarak tanımlanabilir. Ankara başkenttir. Bundan dolayı bu tezin araştırma alanı olarak Ankara seçilmiştir. Bu bölgede şarap turizmi hakkında daha önceden yapılmış bir araştırma yoktur. Araştırma kapsamında 4 adet 5 yıldızlı otel, 5 adet şarap evi, 8 adet şarap butiği ve 2 adet şarap fabrika dağıtım merkezi seçilmiştir. Çalışma 6 bölümden oluşmuştur. İlk bölümde şarabın tarihi, üretim süreci, servisi ve sunumu, ikinci bölümde Türkiye'de sürdürülebilirlik kavramı ve alternatif turizm çeşitleri, üçüncü bölümde dünyada şarap turizmi ve önde gelen şarap ülkeleri dördüncü bölümde Türkiye'de şarapçılık ve şarap turizmi üzerinde durulmuştur. Beşinci bölümde Ankara'daki genel turizm faaliyetleri ve şarap turizm açıklanmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise bulgular dolaylı ve doğrudan olarak yazılı ortama aktarılmıştır. Çalışmanın sonucunda örnek işletmelerden alınan bilgiler mülakat yöntemi kullanılarak elde edilip değerlendirilmiştir.Master Thesis Sürdürülebilir Turizm: Elazığ Üzerine Bir Uygulama(2022) Ünsaldı, Müyesser; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementSürdürülebilir turizm; tabii ve toplumsal kaynakları, kültürel varlıkları uzun süreçlerde koruyarak gelecek nesillere aktarılmasını sağlayarak ev sahibi bölgenin yaşam kalitesinin artmasını ve turistlere de kaliteli deneyimler sunmayı amaçlayan bir yaklaşım şeklidir. Sürdürülebilir turizmin hedefleri tamamıyla doğayı, toplumu, sosyal hayatı korumak ve ekonomik açıdan katkı sağlamaktır. Türkiye'nin Doğu Anadolu Bölgesi'nde yer alan, yüzölçümü, 9.313 km²'dir olan, ılıman iklim koşullarına sahip Elazığ, ise sürdürülebilir turizmin başarı ile uygulanabileceği illerden biridir. Elazığ'ın, türkülere ve hikâyelere konu olan köklü bir tarihi geçmişe ve doğal güzelliklere sahip olmasının yanı sıra, verimli toprakları sayesinde tarih boyunca farklı uygarlıklara ev sahipliği yapmış bir kent olarak hem farklı kültürlerin izlerini taşımakta hem de bu kültürlerden miras kalan yeme-içme alışkanlıklarının etkisini sofra kültüründe hissettirmektedir. Bu çalışma, Elazığ'da ikamet eden, farklı gruptan bireylere anket uygulayarak, Elazığ'da sürdürülebilir turizmin mevcut durumunu tespit etmek ve elde edilen sonuçlara göre, sürdürülebilir turizmin nasıl geliştirilebileceğini belirlemeyi amaçlamıştır. Toplam 520 bireye anket uygulanmıştır ve anket uygulanan gruplar, Elazığ yerel halkı, akademisyenler, esnaf, turizm sektörü olarak tanımlanmıştır. Uygulanan ankete ait bilgiler SPSS 22.0 istatistik programıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak, var olan kaynakların kullanımında, ilgili kurumların koordineli çalışmasında eksiklerin bulunduğu ve Elazığ'ın cazibe faktörlerinin öne çıkarılarak turizm çeşitliliğinin arttırılması ve gerekli yatırımların yapılması gerektiği belirlenmiştir.Master Thesis Türkiye'de Sürdürülebilir Gastronomi Turizminin Gelişmesinde Mutfak Şeflerinin Rolü(2018) Mandal, Merve; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementBu çalışmanın temel amacı; destinasyonun çekicilik unsuru olan gastronomi turizminin sürdürülebilirliğini ve gastronomi turizminin gelişmesinde mutfak şeflerinin etkisini araştırarak ortaya koymaktır. Araştırmada turizm sektörünün Türkiye'ye etkisi, özel ilgi turizmi ve sürdürülebilir turizm açısından gastronominin önemine değinilmiştir. Daha sonra, gastronomi turizmine yer verilmiştir. Ayrıca Dünya'da ve Türkiye'de gastronomi turizmi incelenmiş, destinasyon pazarlama aracı olarak gastronominin etkisi ölçülmüştür. Son olarak, mutfak şeflerinin Türkiye'deki sürdürülebilir gastronomi turizmindeki rolü incelenmiş; bu bağlamda izleyecekleri yol ve yöntemler ele alınmıştır. Gastronomi turizminin gelişmesinde şeflerin oldukça önemli rollere sahip oldukları ve yüksek fayda sağlayacakları önerilmiştir. Buna bağlı olarak anket uygulaması yapılmış ve Ankara ilindeki 261 mutfak şefinin görüşü değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, ankete katılan şeflerin neredeyse tamamı gastronomi turizminin Türkiye için önemli potansiyel taşıdığını ve kendilerinin bu bağlamda etkili olduklarını savunmuşlardır. Yapılan araştırmanın hipotezleri ışığında, mutfak şeflerinin katılımlarıyla elde edilen verilerin analizi ile ilgili detaylı bilgilere çalışmada yer verilmiş ve bunlara ilişkin öneriler geliştirilmiştir.Article TURİZM ÇALIŞMALARININ METODOLOJİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: ETKİ DEĞERİ YÜKSEK DERGİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2024) Şahin, Neriman Gonca Güzel; Şahin, Gonca Güzel; Tourism Management; Tourism ManagementBu çalışmanın amacı, yüksek etkili turizm dergilerinde yayınlanan makalelerde yaygın olarak kullanılan araştırma yaklaşım ve yöntemlerine dair genel durumu ortaya çıkarmaktır. Ayrıca ortak method varyansı yönünden incelenmesi gereken makale sayıları da belirlenecektir. Tepkisiz araştırma yöntemlerinden tanımlayıcı içerik analizi ile 2010-2019 yılları arasındaki zaman diliminde, rastgele seçilmiş yüksek etkili beş konaklama dergisi olarak, International Journal of Contemporary Hospitality Management (IJCHM), International Journal of Hospitality Management (IJHM), Cornell Hospitality Quarterly (CHQ), Journal of Hospitality & Tourism Research (JHTR) ve Journal of Hospitality Marketing & Management (JHMM) da yayınlanmış toplam 3736 makale incelenmiştir. Tek tek her makalenin yöntem bölümleri incelerek araştırma teknikleri tanılanmıştır. Ayrıca hangi dergide hangi yöntemin öne çıktığını ortaya koyarak araştırmacıların gelecek çalışmalarına yön verici bilgiler sunulmuştur. Sonuçlar nicel paradigmaların analiz edilen tüm dergilerde ağırlıklı bir biçimde kullanıldığını göstermektedir. Yaygın araştırma yöntemi olarak kesitsel tarama öne çıkmaktadır. Ayrıca, panel ve zaman serisi analizleri de öne çıkan diğer yöntemler arasındadır. Sonuçlar, önemli turizm dergilerinde sıklıkla yayınlanan ve uygulayıcılara ve araştırmacılara endüstrinin gelecekteki araştırma gündemini ve karar verme prosedürlerini şekillendirmeye yardımcı olacak aydınlatıcı bilgiler sağlayan çalışma yaklaşımlarını ortaya koymaktadır. Bu bulgular ayrıca pratikte araştırmacılara çalışmalarını en uygun görünen dergiye yollama konusunda yol gösterici olacaktır.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »