Şahin, Neriman Gonca Güzel
Loading...
Name Variants
Sahin, Gonca Guzel
Şahin, Gonca Güzel
S.,Neriman Gonca Guzel
N. G. G. Sahin
N.,Şahin
Şahin, Neriman Gonca Güzel
S., Neriman Gonca Guzel
Sahin, Neriman Gonca Guzel
N.G.G.Şahin
N.G.G.Sahin
Şahin,N.G.G.
N. G. G. Şahin
Neriman Gonca Guzel, Sahin
Sahin,N.G.G.
N., Sahin
Neriman Gonca Güzel, Şahin
Ş., Neriman Gonca Güzel
Ş.,Neriman Gonca Güzel
Güzel Şahin,G.
Güzel,G.
Güzel Şahin, Gonca
Şahin, Gonca Güzel
Şahin, Gonca Güzel
S.,Neriman Gonca Guzel
N. G. G. Sahin
N.,Şahin
Şahin, Neriman Gonca Güzel
S., Neriman Gonca Guzel
Sahin, Neriman Gonca Guzel
N.G.G.Şahin
N.G.G.Sahin
Şahin,N.G.G.
N. G. G. Şahin
Neriman Gonca Guzel, Sahin
Sahin,N.G.G.
N., Sahin
Neriman Gonca Güzel, Şahin
Ş., Neriman Gonca Güzel
Ş.,Neriman Gonca Güzel
Güzel Şahin,G.
Güzel,G.
Güzel Şahin, Gonca
Şahin, Gonca Güzel
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
gonca.guzel@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Tourism Management
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
30
Articles
9
Citation Count
5
Supervised Theses
19
30 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 30
Master Thesis Terör ve Toplumsal Olayların Turizm Talebi Üzerine Etkileri: Türkiye Örneği(2020) Karakoç, Erkan; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementÇalışmanın amacı terör ve turizm kavramları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenerek terör olaylarının turizm sektörü ve ülke ekonomilerine olan olumlu ya da olumsuz etkilerinin tespit edilerek çözüm önerileri sunulması oluşturmaktadır. Çalışmada, içerik analizi araştırma yöntemi olarak belirlenmiştir. Ayrıca online ve basılı olarak elde edilen kaynaklarda literatür taraması yapılarak, terör ve turizm kavramlarına değinenlerin ortak bir çalışmada toplanması çalışmanın yöntemi arasındadır. Çalışma Türkiye'deki terör olaylarının turizme etkisinin araştırılması nedeniyle yalnız Türkçe dilinde yazılmış ve konu ile ilgili çalışmaları kapsamaktadır. Yapılan çalışma 2005-2019 yılları arasında yapılan akademik çalışmalar ile sınırlandırılmıştır. Çalışama sonucunda yaşanan terör olaylarının hem turizmi hem de ülke ekonomisini olumsuz yönde etkilediği görülmektedir. Ayrıca medyanın belirli bölgede yaşanan terör olayını ülke genelindeymiş gibi yansıtması sonucu turistlerde olumsuz algının oluşması ve bu olumsuz algı sonucu turist tercihlerinin farklı destinasyonlara dönerek turist sayılarında azalışa, turizm gelirlerinde düşüşe ve ekonomik sıkıntılara neden olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak terörist eylemlerin olumsuz etkilerinin bir sezonda ortadan kalmadığı etkilerinin uzun süre devam ettiği sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Terör, Terörizm, TurizmArticle Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 1Prediction of Tourists' Intention Toward Domestic Vs International Destinations in Post-Covid Recovery: the Role of Covid-19, Future Anxiety and Solidarity(Emerald Group Publishing Ltd, 2024) Kucukergin, Kemal Gurkan; Ozekici, Yakup Kemal; Sahin, Gonca Guzel; Tourism ManagementPurposeThis paper aims to investigate, upon taking into consideration both symmetric and asymmetric effects, how the economic and psychological impact of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, solidarity and future anxiety affect travel intention and the willingness to support a destination (WSD). Furthermore, the study sheds light on whether these relationships vary between domestic and international destinations.Design/methodology/approachThe data are collected from 379 potential tourists. To detect and analyze the symmetrical and asymmetric effects, the covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) and the fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA) are employed, respectively.FindingsIt is observed that, whereas only the effects of solidarity on travel intention and WSD differ in the CB-SEM, the fsQCA results include different recipes for the two groups.Originality/valueThere has not been much research done yet on the influence of future anxiety on tourists' decisions. Furthermore, it has not been thoroughly investigated whether solidarity has a different function for destinations within and outside of the country. In this respect, the study of both symmetric and asymmetric effects represents an important contribution to the literature.Master Thesis Menülerde Vejetaryen Öğelerin Bulunmasının Tüketicilerin Davranışsal Niyetlerine Olan Etkisinin Belirlenmesi(2021) Aksoy, Nagehan Dilara; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementBu çalışmanın amacı, vejetaryen menü öğelerinin mevcudiyetinin, planlanan davranış teorisini kullanarak müşterilerin davranışsal niyetlerini nasıl etkilediğini ve vejetaryen dostu menülerin, vejetaryen ve vejetaryen olmayan müşterilerin restoran seçimlerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada tutumlar, öznel normlar, algılanan davranış kontrolü, geçmiş davranış ve yemek niyeti arasındaki ilişkiye ilişkin yedi hipotez test edilmiştir. Google form üzerinden web tabanlı olarak yapılan ankette, katılımcılardan, hiç vejetaryen öğe içermeyen, %20 vejetaryen öğe veya %80 vejetaryen öğe içeren menülerden birini seçip seçtiği menüye göre doldurması istendi. 1074 anket tamamlandı ve 12 Kasım-22 Kasım arasında toplanan verilerin analizi için betimsel analiz, t-testi, çoklu doğrusal regresyon, Tukey-Kramer karşılaştırma testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada algılanan davranışsal kontrol, tüketicilerin yemek niyetlerinde anlamlı bir belirleyici değildi. Sonuçlar, tüketicilerin, %80 vejetaryen menü öğesine sahip menünün, %20 veya hiç vejetaryen öğeye sahip olmayan menüye göre daha keyifli olduğunu algıladığını göstermektedir. Menüler arasında tüketicilerin yemek yeme niyetinde önemli bir fark bulunmadı. Ayrıca, tüm demografik faktörler arasında cinsiyet ve yaş, tüketicilerin daha fazla vejetaryen menü öğelerine sahip restoranlarda yemek yeme niyetleriyle ilişkili olduğu görülmektedir. 40-49 ve 50-59 yaşları arasındaki tüketiciler ve erkekler diyetlerinde yeterince vejetaryen yemek tüketmemektedirler. Sık sık dışarıda yemek yiyen ve hesabın kişi başı 50TL ve 50TL' nin üzerinde olduğu bir restoranda yemek yiyen tüketiciler, menüsünde daha fazla vejetaryen öğeler içeren restoranlarda yemek için isteklidirler. Araştırma sonuçlarına dayanarak, restoranlar menü tasarım stratejilerini ayarlayabilirler. Bu durum, restoranlara daha sağlıklı, daha güvenilir ve sorumlu bir imaj oluştururken müşterilere daha akıllı seçimler yapma fırsatı sunarak, restoranlara ve tüketicilere karşılıklı fayda sağlayacaktır.Master Thesis 4 ve 5 Yıldızlı Otellerde Yiyecek - İçecek Maliyet Kontrol Sistemi: Ankara İli Örneği(2014) Bulut, Haydar; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementTüm ticari işletmeler gibi otel işletmeleri de kar etmek için kurulur ve faaliyetlerini sürdürür. Otellerin en büyük gelir kalemleri oda satışı ve yiyecek içecek gelirleridir. Bazı işletmelerde lokasyona ve tesis yapısına bağlı olarak yiyecek içecek gelirleri oda gelirlerini geride bırakacak kadar önemli olabilir. Tüm bu gelir kalemlerinin işletmenin karlılık hedeflerine ulaşabileceği şekilde sürdürülebilmesi için maliyet yönetimi uygulamaları kritik bir görev üstlenir. Bu çalışmada, Ankara'da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde maliyet kontrol süreci ve yöntemlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın ana kütlesini 16 adet beş yıldızlı otel ve otuz beş adet dört yıldızlı otel işletmesi oluşturmaktadır. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan bir anket ile yürütülmüş, elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Anket verilerinin analizi sonucunda Ankara'da bulunan beş yıldızlı otellerin büyük çoğunluğunda standart maliyet kontrol yöntemi uygulanırken, dört yıldızlı otellerde daha çok basit maliyet kontrol yöntemi uygulandığı görülmüştür. Ayrıca menülerin içeriği ve satış rakamları planlanırken maliyete yönelik fiyatlama yapıldığı saptanmıştır.Master Thesis Destinasyonların Pazarlanmasında Gastronominin Etkisi:istanbul Örneği(2015) Ünver, Gülçin; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementBu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde hizmet veren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın sonucu iki noktayı anlamaya yöneliktir; birincisi gastronominin Türkiye'nin ve İstanbul'un pazarlanmasında kilit rolü olup olmadığı, ikincisi ise marka değeri ve imaj oluşturmada bir etkisi olup olmadığıdır. Araştırmanın verileri, İstanbul'daki A Grubu Seyahat Acentelerine yüz yüze ve mail aracılığı ile anket uygulamak sureti ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda: gastronominin; İstanbul'un pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbul'un Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlandığı ayrıca hizmet kalitesinin kısmen iyi olduğu belirtilmiştir. Gastronomi turizmi gelir seviyesi yüksek 35-55 yaş arası ve 55 yaş üzeri ziyaretçiler tarafından tercih edilmektedir. Ziyaretlerini ikinci kez tekrarladıkları, gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edildiği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına varılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir Anahtar Kelimeler: Gastronomi, destinasyon pazarlaması, Türk Mutfak Kültürü, İstanbulMaster Thesis Her Şey Dahil Sistemde Türkiye Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi(2014) Üner, Emir Hilmi; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementBu araştırmanın temel amacı ülkemiz turizm sektöründe yaygın olarak uygulanmakta olan her şey dahil sistemin Türkiye'nin gastronomi turizmi potansiyeline etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırmaya, Antalya ili, Belek, Alanya ve Manavgat ilçelerinde her şey dahil sistemde hizmet veren konaklama işletmelerinde kalmakta olan 264 yabancı turist katılmıştır. Yaşları 18 ve 72 arasında değişen (Ort. = 40,91, SS = 13,51), 87 erkek, 169 kadından oluşan katılımcılar, Almanya (%63,26), Rusya (%15,15), Hollanda (%6,44), Birleşik Krallık (%6,06) ve diğer ülkelerden (Avusturya, Çek Cumhuriyeti ve İsviçre) gelmişlerdir. Araştırmanın verileri, katılımcıların destinasyon seçimini etkileyen faktörleri, Türk yemeklerini ve yemek yedikleri mekanları nasıl değerlendirdiklerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanmış soruların yer aldığı soru formunun, yüz yüze uygulanması ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların destinasyon seçimlerindeki en etkili faktörlerin, sırası ile iklim ve hava koşulları, konaklama koşullarının kaliteli olması ve güvenlik olduğu bulunmuştur. Katılımcıların büyük çoğunluğunun Türk yemeklerini olumlu değerlendirdikleri, yemeklerin en beğenilen özelliklerinin, porsiyonların doyurucu, kullanılan malzemelerin taze ve yemeklerin temiz ve hijyenik olması olduğu görülmüştür. En az beğenilen özelliklerin ise yemeklerin kendine has/orijinal, sağlıklı ve besleyici olması ile koku ve görünüşü olduğu bulunmuştur. Katılımcıların seyahatleri süresince yemek yedikleri yerlere ilişkin değerlendirmelerinde en beğenilen boyutun yemek yenilen yerlerin fiziksel özellikleri, ikinci olarak personel ve en az beğenilen boyutun ise servis ve menü olduğu görülmüştür. Son olarak, katılımcıların Türkiye'ye gerçekleştirilecek bir gastronomi seyahatine katılma kararlarını belirleyen en önemli faktörün daha önce gastronomi amaçlı seyahat edip etmemeleri olduğu bulunmuştur. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Gastronomi, gastronomi turizmi, özel ilgi turizmi, kültür turizmi, turistlerin satın alma karar süreci,Book Part Citation - Scopus: 1The Synergy Between Tourism, Aviation, and Digital Transformation: a Path To Seamless Travel Experiences(IGI Global, 2024) Güzel,G.; Tourism ManagementThis chapter explores the profound impact of digital transformation on the tourism and aviation sectors, highlighting the necessity for a comprehensive digital strategy in response to global changes. The tourism industry, in particular, is undergoing a paradigm shift, leveraging technological advancements such as mobile applications, social media, and digital platforms to enhance customer satisfaction, experience, and overall competitiveness. Within the aviation sector, digital developments span smart maintenance, risk management, air traffic optimization, and customer relations, all aimed at improving operational efficiency and passenger experience. The interconnectedness of tourism and aviation is evident in the increasing role of air travel, accounting for over 52% of global tourist movements. The chapter delves into the historical evolution of this symbiotic relationship, emphasizing the pivotal role of innovations, increased connectivity, and affordability in fostering tourism growth. © 2024, IGI Global. All rights reserved.Article Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi : İstanbul'un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma(2015) Şahin, Neriman Gonca Güzel; Ünver, Gülçin; Tourism ManagementGastronomi turizmi, dünyada hızla büyümekte olan kültür turizmi pazarının önemli bir alanıdır ayrıca ekonomik kalkınmanın da en güçlü araçlarından biridir. Son yıllarda yapılan pek çok araştırmada seyahat edilen destinasyona ait mutfak kültürünün seyahat deneyiminin önemli bir bölümünü oluşturduğu üzerindedurulmuştur. Bu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde faaliyet gösteren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, Türkiyenin ve İstanbulun pazarlanmasında, marka değeri ve imaj oluşturmada gastronominin rolü üzerine nicel bir araştırma yapılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda; gastronominin, İstanbulun pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbulun Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlanabileceği, gastronomi turizmine katılanların gelir seviyesinin yüksek olduğu, 35- 55 yaş ve 55 yaş üzerindeki turistler tarafından tercih edildiği saptanmıştır. Gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edilebileceği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Article Deneyimsel Pazarlama: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma(2024) Toprak, Mihrap; Şahin, Gonca Güzel; Tourism ManagementAmaç - Rekabetin hızla yaşandığı günümüzde müşterilerin istek ve beklentilerinin değişmesi işletmeleri de farklı hizmet sunmaya yöneltmektedir. Böyle bir durumda işletmeler de rakiplerine karşı öne çıkabilmek için pazarlama faaliyetlerinde farklılaşma yolunu tercih etmişlerdir. Bu pazarlama faaliyetlerinden biri de deneyimsel pazarlamadır. Deneyimsel pazarlamanın önemini anlayan turizm işletmeleri de eşsiz benzersiz deneyim sunmaya yönelik pazarlama faaliyetleri için çabalamaktadır. Bu nedenle Ankara’da bulunan 4 ve 5 yıldızlı otel işlemelerinde müşterilere sunulan deneyim boyutlarını belirlemek, deneyim boyutlarının müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Yöntem – Bu araştırmanın evrenini Ankara’da yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan yerli ve yabancı müşteriler oluşturmaktadır. Araştırmada 56 otel işletmesinin misafirlerine çıkış esnasında anket yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri değerlendirmek için BM SPSS 28 ve R programı (R Core Team, 2023) kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde Mann-Whitney U, Shapiro-Wilk, Kruskal- Wallis H, Dunn testleri ve yol analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Bulgular – Araştırma sonucunda, müşteri deneyim boyutlarından estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etkileşim, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının müşteri memnuniyeti üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Yine müşteri deneyimi boyutlarından estetik, ergonomiklik, alturistik, sosyal etkileşim, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının müşteri sadakati üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkarılmıştır. Tartışma – İşletmeler müşteri sadakati kazanmak için müşteri beklentilerine odaklanmalı ve müşteri memnuniyetini sağlamayı hedeflemelidir. İstatistiksel açıdan anlamlı bulunan estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etki, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının yol katsayıları pozitif olduğu için; bireylerin estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etki, sosyal tatmin ve eğitim düzeyleri puanları arttıkça müşteri memnuniyet düzeyinin de artacağı öngörülmektedir.Master Thesis Türkiye'de Sürdürülebilir Gastronomi Turizminin Gelişmesinde Mutfak Şeflerinin Rolü(2018) Mandal, Merve; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism ManagementBu çalışmanın temel amacı; destinasyonun çekicilik unsuru olan gastronomi turizminin sürdürülebilirliğini ve gastronomi turizminin gelişmesinde mutfak şeflerinin etkisini araştırarak ortaya koymaktır. Araştırmada turizm sektörünün Türkiye'ye etkisi, özel ilgi turizmi ve sürdürülebilir turizm açısından gastronominin önemine değinilmiştir. Daha sonra, gastronomi turizmine yer verilmiştir. Ayrıca Dünya'da ve Türkiye'de gastronomi turizmi incelenmiş, destinasyon pazarlama aracı olarak gastronominin etkisi ölçülmüştür. Son olarak, mutfak şeflerinin Türkiye'deki sürdürülebilir gastronomi turizmindeki rolü incelenmiş; bu bağlamda izleyecekleri yol ve yöntemler ele alınmıştır. Gastronomi turizminin gelişmesinde şeflerin oldukça önemli rollere sahip oldukları ve yüksek fayda sağlayacakları önerilmiştir. Buna bağlı olarak anket uygulaması yapılmış ve Ankara ilindeki 261 mutfak şefinin görüşü değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, ankete katılan şeflerin neredeyse tamamı gastronomi turizminin Türkiye için önemli potansiyel taşıdığını ve kendilerinin bu bağlamda etkili olduklarını savunmuşlardır. Yapılan araştırmanın hipotezleri ışığında, mutfak şeflerinin katılımlarıyla elde edilen verilerin analizi ile ilgili detaylı bilgilere çalışmada yer verilmiş ve bunlara ilişkin öneriler geliştirilmiştir.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »