Şahin, Neriman Gonca Güzel

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Sahin, Gonca Guzel
Şahin, Gonca Güzel
S.,Neriman Gonca Guzel
N. G. G. Sahin
N.,Şahin
Şahin, Neriman Gonca Güzel
S., Neriman Gonca Guzel
Sahin, Neriman Gonca Guzel
N.G.G.Şahin
N.G.G.Sahin
Şahin,N.G.G.
N. G. G. Şahin
Neriman Gonca Guzel, Sahin
Sahin,N.G.G.
N., Sahin
Neriman Gonca Güzel, Şahin
Ş., Neriman Gonca Güzel
Ş.,Neriman Gonca Güzel
Güzel Şahin,G.
Güzel,G.
Güzel Şahin, Gonca
Şahin, Gonca Güzel
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
gonca.guzel@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

30

Articles

9

Citation Count

5

Supervised Theses

19

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 30
  • Article
    Citation Count: 0
    Sürdürülebilir Turizm Ekseninde Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin Bibliyometrik Analizi
    (2023) Tankuş, Emre; Sökmen, Alptekin; Şahin, Neriman Gonca Güzel; Tourism Management
    2015 yılında Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmek amacıyla 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefini kabul etmiştir. Devletler, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü ve turizm sektörü bu hedeflere kayıtsız kalmamakta ve sürdürülebilir turizmin teşvik edilmesi için çeşitli çalışmalar gerçekleştirmektedir. Bu çabalar turizm sektörünün sürdürülebilir bir şekilde büyümesini sağlamayı, toplumların refahını artırmayı ve doğal kaynakların korunmasını hedeflemektedir. Sürdürülebilir turizmi teşvik etmek ve uygulamalarını desteklemek için dünya genelinde yürütülen çalışmaların akademik alandaki karşılığının ise bilimsel yayınlar olduğu bilinmektedir. Ortaya konulan çalışma tam olarak bu fikri odak noktasına almakta ve akademik literatürde sürdürülebilir turizmin 17 hedefle olan bağlantısını tespit etmeye çalışmaktadır. Bunun için belirli bir konu ve disiplin kapsamında üretilen yayınların, yılları, miktarı, yazarları, atıf sayıları, bağları ve diğer metrikleri analiz edilerek mevcut durum değerlendirilmiştir. Bu çabaya yönelik oluşturulan sorular için Web of Science (WoS) veri tabanından alınan veri kullanılmıştır. Bibliyometrik haritalama yapılmasına olanak sağlamak için ise VOSviewer programından faydalanılmıştır. Elde edilen bilgiler neticesinde özellikle sürdürülebilir turizm kavramı ile birlikte öne çıkması beklenen belirli hedeflere araştırmacılar tarafından yeterli ilginin gösterilmediği tespit edilmiştir. Çalışmanın sürdürülebilir turizm konusunda çalışacak araştırmacılara etkili kaynak seçimine yönelik katkı sunacağı düşünülmektedir.
  • Article
    Citation Count: 0
    Prediction of tourists' intention toward domestic vs international destinations in post-COVID-19 recovery: the role of COVID-19, future anxiety and solidarity
    (Emerald Group Publishing Ltd, 2024) Kucukergin, Kemal Gurkan; Ozekici, Yakup Kemal; Sahin, Gonca Guzel; Tourism Management
    PurposeThis paper aims to investigate, upon taking into consideration both symmetric and asymmetric effects, how the economic and psychological impact of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, solidarity and future anxiety affect travel intention and the willingness to support a destination (WSD). Furthermore, the study sheds light on whether these relationships vary between domestic and international destinations.Design/methodology/approachThe data are collected from 379 potential tourists. To detect and analyze the symmetrical and asymmetric effects, the covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) and the fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA) are employed, respectively.FindingsIt is observed that, whereas only the effects of solidarity on travel intention and WSD differ in the CB-SEM, the fsQCA results include different recipes for the two groups.Originality/valueThere has not been much research done yet on the influence of future anxiety on tourists' decisions. Furthermore, it has not been thoroughly investigated whether solidarity has a different function for destinations within and outside of the country. In this respect, the study of both symmetric and asymmetric effects represents an important contribution to the literature.
  • Article
    Gastronomia
    (İz Dergisi, 2015) Güzel Şahin, Gonca; Tourism Management
    İz Dergisi’nin “Gastronomia” ( İtalyanca ve İspanyolca “yemek sanatı”) köşesinde bu sayıdan itibaren “yemek” gibi lezzetli bir konuyu kültür, sanat ve tarih boyutlarıyla anlatacağım. “Gastronomi” kelimesine ilk olarak Antik Yunan’da rastlanmaktadır. Sicilyalı Yunan Archestratus’un MÖ 4.yüzyılda yazdığı bir kitap Akdeniz Bölgesi için yazılmış en eski yiyecek ve şarap rehberidir, bu kitabın adı “Gastronomia”’dır . “Gastro” mide ile ve dolayısıyla ağızdan başlayarak tüm sindirim sistemi ile ilişkilidir. “Nomos” ise kural ya da düzenleme anlamına gelmektedir. Gastronomi yeme-içme ile ilgili tüm kural ve normları ifade etmektedir.
  • Article
    Citation Count: 77
    Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi : İstanbul'un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma
    (2015) Şahin, Neriman Gonca Güzel; Ünver, Gülçin; Tourism Management
    Gastronomi turizmi, dünyada hızla büyümekte olan kültür turizmi pazarının önemli bir alanıdır ayrıca ekonomik kalkınmanın da en güçlü araçlarından biridir. Son yıllarda yapılan pek çok araştırmada seyahat edilen destinasyona ait mutfak kültürünün seyahat deneyiminin önemli bir bölümünü oluşturduğu üzerindedurulmuştur. Bu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde faaliyet gösteren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, Türkiyenin ve İstanbulun pazarlanmasında, marka değeri ve imaj oluşturmada gastronominin rolü üzerine nicel bir araştırma yapılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda; gastronominin, İstanbulun pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbulun Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlanabileceği, gastronomi turizmine katılanların gelir seviyesinin yüksek olduğu, 35- 55 yaş ve 55 yaş üzerindeki turistler tarafından tercih edildiği saptanmıştır. Gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edilebileceği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
  • Article
    Citation Count: 0
    Deneyimsel Pazarlama: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
    (2024) Toprak, Mihrap; Şahin, Gonca Güzel; Tourism Management
    Amaç - Rekabetin hızla yaşandığı günümüzde müşterilerin istek ve beklentilerinin değişmesi işletmeleri de farklı hizmet sunmaya yöneltmektedir. Böyle bir durumda işletmeler de rakiplerine karşı öne çıkabilmek için pazarlama faaliyetlerinde farklılaşma yolunu tercih etmişlerdir. Bu pazarlama faaliyetlerinden biri de deneyimsel pazarlamadır. Deneyimsel pazarlamanın önemini anlayan turizm işletmeleri de eşsiz benzersiz deneyim sunmaya yönelik pazarlama faaliyetleri için çabalamaktadır. Bu nedenle Ankara’da bulunan 4 ve 5 yıldızlı otel işlemelerinde müşterilere sunulan deneyim boyutlarını belirlemek, deneyim boyutlarının müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Yöntem – Bu araştırmanın evrenini Ankara’da yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan yerli ve yabancı müşteriler oluşturmaktadır. Araştırmada 56 otel işletmesinin misafirlerine çıkış esnasında anket yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri değerlendirmek için BM SPSS 28 ve R programı (R Core Team, 2023) kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde Mann-Whitney U, Shapiro-Wilk, Kruskal- Wallis H, Dunn testleri ve yol analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Bulgular – Araştırma sonucunda, müşteri deneyim boyutlarından estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etkileşim, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının müşteri memnuniyeti üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Yine müşteri deneyimi boyutlarından estetik, ergonomiklik, alturistik, sosyal etkileşim, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının müşteri sadakati üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkarılmıştır. Tartışma – İşletmeler müşteri sadakati kazanmak için müşteri beklentilerine odaklanmalı ve müşteri memnuniyetini sağlamayı hedeflemelidir. İstatistiksel açıdan anlamlı bulunan estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etki, sosyal tatmin ve eğitim boyutlarının yol katsayıları pozitif olduğu için; bireylerin estetik, eğlence, ergonomiklik, sosyal etki, sosyal tatmin ve eğitim düzeyleri puanları arttıkça müşteri memnuniyet düzeyinin de artacağı öngörülmektedir.
  • Article
    SAĞLIK TURİZMİNİN YENİ YILDIZI; TÜRKİYE
    (İz Dergisi, 2015) Güzel Şahin, Gonca; Tourism Management
    Sağlık Turizmi; insanların tedavi olmak amacıyla yaşadıkları ülkeden, kaliteli ve görece daha ucuz hizmet alabilecekleri başka ülkelere seyahat etmeleri olarak tanımlanmaktadır. Bu seyahatte tedavi amaçlı giden kişiye de “sağlık turisti” denilmektedir. Dünyanın her yerinden milyonlarca insan daha sağlıklı bir yaşam için başka ülkelere seyahat etmektedir. İnsanların kaliteli sağlık hizmetlerine daha uygun fiyatlarla kısa sürede erişimini sağlayan sağlık turizmi, sağlık işletmeleriyle birlikte konaklama, ulaşım, yiyecek-içecek sektörü de dahil birçok sektörü içine alarak ülke ekonomisine büyük katkılar sağlamaktadır.
  • Article
    Citation Count: 4
    Extending peer-led team learning to management education: The effects on achievement, critical thinking, and interest
    (Elsevier Sci Ltd, 2022) Tuzlukaya, Sule; Sahin, Neriman Gonca Guzel; Cigdemoglu, Ceyhan; Tourism Management; Public Relations and Advertising; Business
    As an attempt to extend the implementation of peer-led team learning to management education, this study proposes to investigate business students' achievement, critical thinking skills, and interest in learning environment across academic ability groups and attitudes towards team leaders. Using a one-shot pre/post experimental design, 108 conveniently selected students participated in the treatment throughout ten weeks. Researchers collected data using the critical thinking scale and interest scales both at the beginning and at the end of the treatment. In addition, students' course achievement is used as a dependent variable. To answer research questions, paired-samples t-test, one-way repeated measure analysis of variance (ANOVA), and multivariate analysis of variance (MANOVA) were used. Results indicate that the mean scores of achievement are significantly different for different ability group students and different levels of attitudes towards team leaders. Besides, students' interest scores increased at the end of the implementation; however, their scores on critical thinking skills decreased. Further studies are suggested to consider these issues in implementing peer-led team learning in social science courses.
  • Article
    Citation Count: 0
    Otel İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara’da Bir Araştırma
    (2022) Çelikkaya, Murat; Şahin, Gonca Güzel; Tourism Management
    Amaç – Gelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama yaklaşımlarından biri de gerilla pazarlama yaklaşımıdır. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı tüketiciyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı; otel işletmelerinde gerilla pazarlama stratejilerinin yerini ve uygulama alanlarını ortaya koymaktır. Yöntem – Araştırmanın evreni Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmeleridir. Araştırmada dört yıldızlı 55 ve beş yıldızlı 22 olmak üzere, Ankara’da 75 otel işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırmada anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgular – Bulgulara göre otel işletmelerinin gerilla pazarlama taktiklerini etkin bir şekilde kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama taktiği; otel işletmelerinin web siteleri üzerinden tüketicilerle kurdukları iletişim faaliyetleridir. Tartışma – Otel işletmelerinin gerilla pazarlama taktiklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni pazarlama faaliyetlerine bütçelerinin yetersiz olmasıdır. Ankara’da otel işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama bütçeleri genelde genel bütçenin %20’ni oluşturmaktadır. Otel işletmelerinin pazarlama bütçeleri arttıkça daha etkin gerilla pazarlama stratejileri oluşturacaklardır.
  • Book Part
    Citation Count: 1
    The synergy between tourism, aviation, and digital transformation: A path to seamless travel experiences
    (IGI Global, 2024) Güzel,G.; Tourism Management
    This chapter explores the profound impact of digital transformation on the tourism and aviation sectors, highlighting the necessity for a comprehensive digital strategy in response to global changes. The tourism industry, in particular, is undergoing a paradigm shift, leveraging technological advancements such as mobile applications, social media, and digital platforms to enhance customer satisfaction, experience, and overall competitiveness. Within the aviation sector, digital developments span smart maintenance, risk management, air traffic optimization, and customer relations, all aimed at improving operational efficiency and passenger experience. The interconnectedness of tourism and aviation is evident in the increasing role of air travel, accounting for over 52% of global tourist movements. The chapter delves into the historical evolution of this symbiotic relationship, emphasizing the pivotal role of innovations, increased connectivity, and affordability in fostering tourism growth. © 2024, IGI Global. All rights reserved.
  • Book Part
    Citation Count: 0
    Promoting the slow city concept as a sustainability strategy: The seferihisar case
    (Taylor and Francis, 2019) Güzel Şahin,G.; Tourism Management
    Promoting a destination becomes more important due to destination competition in the tourism sector. All destinations need to establish new concepts and strategies to present and sell their services. Small towns adopting the Slow City model for local development and tourism improvement differentiate themselves from other destinations with their authentic local identities, their hospitalities and their cultural differences. The network members both take advantage of the recognition of the Slow City brand known globally, guaranteeing that they will comply with the terms and conditions of the network and obtain the opportunity to access vast knowledge of other cities within the network. Slow Cities should develop their own marketing strategies as a new and unique product. Different marketing approaches in sustainable development strategies according to market trends and changing customer preferences need to be created for Slow Cities. Local inhabitants, local administrations and tourism institutions should support creative marketing facilities to develop brand management and competitive marketing strategies of Slow Cities. New destinations should be presented in the tourism market to contribute the future of sustainable tourism in Turkey. The Slow City is a new concept for Turkey’s tourism market and understanding, and implementing this important concept will contribute to marketing of candidate cities in the future. This chapter examines the Slow City movement, along with its history and organization, and presents the case of Seferihisar, which became the first Slow City of Turkey in 2009. As a Slow City member, Seferihisar has been evaluated for how to use destination marketing, destination development and sustainable tourism. The evaluations reveal how such a model focuses on market segmentation, marketing mix, branding the destination, image of destination, positioning and marketing communication strategies of Slow Cities. © 2020 selection and editorial matter, Ipek Kalemci Tüzün, Mehmet Ergül and Colin Johnson; individual chapters, the contributors.