Alkan, Neşe
Loading...
Name Variants
Neşe, Alkan
Neşe Alkan
A., Nese
Alkan, Neşe
Alkan,Nese
N., Alkan
Alkan N.
A.,Nese
N.,Alkan
Alkan, Nese
A., Neşe
Alkan,N.
Nese, Alkan
A.,Neşe
Alkan, N.
Neşe Alkan
A., Nese
Alkan, Neşe
Alkan,Nese
N., Alkan
Alkan N.
A.,Nese
N.,Alkan
Alkan, Nese
A., Neşe
Alkan,N.
Nese, Alkan
A.,Neşe
Alkan, N.
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
nese.alkan@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Department of Psychology
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
8
Articles
7
Citation Count
50
Supervised Theses
0
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Article “Psikolog” olmanın dayanılmaz cazibesi(İz Dergisi, 2014) Alkan, Neşe; Department of PsychologyÜniversitelerin Psikoloji bölümlerine öğrencilerin ilgilerinin giderek arttığını görüyoruz. Psikolojiyi bu kadar cazip kılan nedir? İnsanı, duygu, düşünce, davranışı ile yaşadığı her ortamda anlamak, bir bütün olarak anlamak, yönlendirmek ve yardımcı olmak pek çok insanın iş hayatında yaşamak istediği bir doyum olsa gerek. Hem eğitiminde, hem de meslekte sunduğu çeşitli uzmanlık konuları bu mesleği galiba daha da çekici hale getiriyor. Doğum öncesinden ölüme kadar insanı incelen gelişim psikolojisi, insanın normal dışı hallerini inceleyen klinik psikoloji, sosyal hayatta ve başka insanların varlığında inceleyen soysal psikoloji, iş yaşamında insanı inceleyen endüstri örgüt psikolojisi, duyum, algı, öğrenme ve zihinsel süreçleri inceleyen deneysel/bilişsel psikoloji, suç ve insanı değerlendiren adli psikoloji. Bu liste daha da uzayabilir, trafik psikolojisi, spor psikolojisi, eğitim psikolojisi, sağlık psikolojisi, politik psikoloji. İnsan ihtiyaçları arttıkça ve değiştikçe bu liste daha da uzayacağa benzer.Article Dikkat mi Nabız Mı: Apne Sürelerinin Tahmin Edilmesinde Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya Süreçlerin Bütünleştirilmesine Yönelik Bir Ön Çalışma(2023) Alkan, Neşe; Akış, Tolga; Department of Psychology; Civil EngineeringSerbest dalış performansı gibi bazı aktivitelerde zamanın doğru algılanması hayati önem taşımaktadır. Saniyeler ile ifade edilebilecek görece uzun zaman aralıklarının doğru tahmininin altında yatan kesin mekanizmaların anlaşılması, psikolojide çözülmesi gereken konulardan biridir. Bu amaçla, mevcut çalışmada, prospektif bir paradigma kullanılarak, 25, 50 ve 75 saniyelik apne sürelerinin yordayıcıları incelenmiştir. Çalışmanın verileri, iki deneysel koşulda, on bir serbest dalış sporcusunun hedef apne tahminlerini havada ve suda (daldırılmış) yapmaları yolu ile elde edilmiştir. Katılımcıların kalp atış hızı değerleri, dikkat kontrol kapasiteleri ve duygu durumlarının üç farklı hedef apne tahminindeki doğruluğunun incelendiği bu çalışmada: zaman tahminini etkileyen tek faktörün kalp atış hızı olmadığı; dikkat kapasitesi ve olumlu duygudurumun lineer olmayan bir tarzda zaman tahmininin doğruluğuna etki ettiği; yordayıcı olarak kullanılan bu üç değişkenin, deney koşuluna ve hedef aralığın süresine göre farklı şekilde etkili olduğu ve son olarak, katılımcıların en doğru zaman tahmininin, bu çalışmada kullanılan en uzun zaman aralığı olan 75 saniye suda apne olduğu bulunmuştur.Article Üniversite Adaylarının Bölüm Tercihleri: Bir Kariyer Araştırma Yöntemi Olarak Bölüm Tanıtımları(2014) Alkan, Neşe; Department of PsychologyBu çalışmada, üniversite tercih dönemlerinde, adaylara üniversite ve bölümler hakkında detaylı bilgi vermek amacı ile pek çok üniversite tarafından gerçekleştirilen etkinliklerinden biri olan, yüz-yüze bölüm bilgilendirme görüşmelerinin, üniversite adaylarının tercihlerine olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma üç ayrı çalışmadan oluşmaktadır. Çalışma 1 ve 2'de, Ankara'da bulunan bir Vakıf Üniversitesinin Psikoloji bölümü öğretim elemanları tarafından tercih döneminde (Temmuz - Ağustos 2011) gerçekleştirilen, bölüm bilgilendirme görüşmelerine katılmış 58 üniversite adayı, Çalışma 3'de ise adı geçen bölümde öğrenim gören 167 öğrenci araştırmaya dahil edilmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre üniversite tercih döneminde bölüm ve üniversite hakkında bilgi alan adayların bölüm hakkındaki görüşlerinin olumlu yönde değiştiği, bilgilendirme görüşmesi sonucunda ilgili bölümü tercih edeceğini belirten adayların sayısının arttığı görülmüştür. Bilgilendirme görüşmesi sonrasında, tercihleri arasında ilgili bölüme yer vereceğini belirten adayların büyük kısmının ise ilgili bölümü tercih etmedikleri bulunmuştur. Çalışma 3'de ise üniversite öğrencilerinin ilgili bölüm hakkında bilgi edinmek için kullandıkları kaynaklar ve bu kaynakların tercihleri üzerinde ne derece etkili olduğu araştırılmıştır. En önemli etkenlerin, sırası ile, bölüm ziyareti, üniversite ve bölümün internet sayfaları, ÖSYM kılavuzu ve dershane rehber öğretmenler/psikolojik danışmanlar, en az etkisi olan kaynakların ise eğitim fuarları, televizyon, ilan panosu tanıtımları ve gazete ilanları olduğu bulunmuştur