Yalçın, Can

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Can, Yalcin
Yalcin,Can
Y., Can
Yalçin C.
C.,Yalçın
Yalçın C.
C.,Yalcin
Yalçın,C.
C., Yalcin
YALÇIN C.
Can, Yalçın
Y.,Can
Yalçın, Can
Can Yalçın
YalÇin C.
Yalcin, Can
Yalcin C.
C., Yalçın
Yalcin,C.
Job Title
Araştırma Görevlisi
Email Address
can.yalcin@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Bibliometrics summary could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Article
    Citation Count: 6
    Sermaye Piyasası Kanunu Açısından Piyasa Dolandırıcılığı Suçu
    (2020) Yalçın, Can; Law
    Sermaye piyasasında piyasa dolandırıcılığı (manipülasyon) teşkil eden eylemler, sermaye piyasasının işleyişini bozaraketkilerini ekonomik düzende gösteren ve dolayısıyla tüm topluma zarar veren eylemlerdir. Manipülasyon kavramının,dinamik yapısı sebebiyle belirli bir tanımı yapılamamaktadır. Özellikle gelişen teknolojiyle birlikte, sermaye piyasasındamanipülasyon teşkil eden eylemlerin sayılarında bir artış meydana gelmiş, manipülatif işlem kalıpları karmaşıklaşmış veekonomiye verdikleri zarar artmıştır. Bu durum manipülasyonun tanımını yapmayı daha da zor hale getirmiştir. Ancak,kavramın evrensel çapta kabul gören özelliklerinden yola çıkılarak, içeriği hakkında bilgi edinmek ve genel bir çerçevesiniçizmek gerekmektedir. Bu genel çerçeveden hareket ederek, Sermaye Piyasası Kanunu’nun 107. maddesinde düzenlenen Piyasa Dolandırıcılığı suçunu incelemek, suçun unsurlarının daha sağlıklı bir şekilde belirlenebilmesini sağlamaktadır.Böylece, suçta ve cezada kanunilik ve belirlilik ilkelerinin gerekleri sağlanabilir.
  • Master Thesis
    Türkiye'de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Elektronik Ticarete Bakışı: Ostim Organize Sanayi Bölgesi Açısından Bir Değerlendirme
    (2005) Yalçın, Can; Tan, Ayhan; Yalçın, Can; Tan, Ayhan; Law; Law; Law; Department of Business
    ÖZET Günümüzde internet tüm dünyada ve Türkiye'de sadece bir bilgi bankası değil, aynı zamanda bir iletişim aracı, reklam ve üretim ortamı.son yıllarda ise yeni bir ticaret aracı olarak kendini kabul ettirmektedir.Özellikle internet ortamında gelişen elektronik ticaret,tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de gündeme oturmuş, ancak çok yeni bir konu olması nedeniyle toplum ve işletmeler tarafından tam olarak algılanamamış ve anlaşılamamıştır. Dünyada, özellikle A.B.D. 'de başlangıçta hükümet internetin finansmanını sağlamış, ancak esas büyüme ve gelişme özel sektörün çabalarıyla gerçekleşmiştir. Elektronik ticaretin geliştirilmesi için tüm dünyada benimsenen temel ilke, bu alana özel sektörün öncülük etmesi ve kamu kesiminin bu sürece gerekli desteği vermesidir. Bilgi paylaşımında ve üretiminde büyük imkanlar sunan internetin, tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaya başlanması ile internet üzerinden ticaret yaygınlaşmış ve 'Elektronik Ticaret' terimi daha fazla duyulmaya başlamıştır. Elektronik ticaret.özellikle KOBİ'ler için hayatta kalma, dış ticaretten pay alma ve rekabet edebilme konularında önemlidir. Esnek yapılarından dolayı müşteri beklentilerine hızlı adapte olabilecek KOBİ'lerin, büyük firmalara oranla E-Ticaret'te avantajlı konumda bulundukları düşünülmektedir. Dinamik yapıları olan KOBİ'lerin büyük firmalar karşısındaki en büyük dezavantajı olan uzak coğrafyalardaki pazar ve müşteriye erişememe sorunuda, Internet ile ortadan kalkmaktadır. KOBİ'ler, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler için ticaretin belkemiğidir. KOBİ'lerin önemi, Bilgi Teknolojilerinin ve internet'in yaygınlaşması ve gelişmesi ile artmıştır. Aşağıda sıralanan etmenler KOBİ'leri hayati olarak etkilemektedir: ? Küreselleşme ? Ar-Ge faaliyetlerinin artması iv? Yeniliklerin ve Bilgi Teknolojilerinin öneminin artması ? Piyasa faaliyetlerindeki esneklik ? Kalite öneminin artması ? Müşteriye hizmette rekabetin artması ? Çevre şartları ndaki değişim ? iş yaşamı ve yerindeki değişimler ? Yönetim ve etiklerdeki değişiklikler KOBİ'ler bu etmenlere gerekli uyumu sağlayamazlarsa, bunlar firmalar için bir tehdit unsuru haline gelmektedir. Internet ve e-ticaret bu dinamiklerin KOBİ'lerde uygulanmasında ve uyumunda önem kazanmaktadır. Avrupa Birliği'ne girmenin eşiğinde olduğumuz şu günlerde ülkemizdeki KOBİ'lerin elektronik ticaret alanında dünyadaki gelişmeleri çok yakından takip etmeleri gerekmektedir. Bu araştırma.Ankara OSTİM Organize Sanayi Bölgesi'ndeki KOBİ'lerin internet teknolojileri ve elektronik ticarete geçiş potansiyelinin ne ölçüde olduğunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır.