Ünver, Erdem

Loading...
Profile Picture
Name Variants
U.,Erdem
E., Unver
U., Erdem
E.,Unver
Unver,Erdem
E.,Ünver
Ünver,E.
Ü., Erdem
Unver,E.
Erdem, Unver
Ünver, Erdem
Ü.,Erdem
Erdem, Ünver
E., Ünver
Unver, Erdem
Erdem Ünver
Job Title
Profesör Doktor
Email Address
erdem.unver@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

10

Articles

10

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Article
    SANATIN DİNSEL İŞLEVİ ÜZERİNE
    (Bilim ve Teknoloji, 2014) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    Arap dilinde yol, hüküm, mükâfat anlamlarına gelen, insanla birlikte var olan ve uyarılarıyla mutluluk veren din; iyiyi, doğruyu, güzeli öğütleyen kuralları ifade eder. İnsanlar tarafından geliştirilen inanç sistemleri olan Zerdüştlük, Budizm, Taoizm ve diğer ilkel dinlerin de amacı bireyin ve toplumun mutluluğudur. İster semavi olsun, ister ilkel olsun din olgusu yaratıcı ilahi güce ya da doğaüstü güçlere, çeşitli varlıklara inanmayı, tapınmayı ve tüm dinsel kuralları sistemleştiren düzen bütünüdür. Her din kendi düzen bütünü içinde mukaddeslerini, değişmezlerini ve insanüstü doğaüstü değerlerini tespit eder ve korur.
  • Article
    BİLİM - TEKNOLOJİ ve SANAT
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    Bilim, teknoloji ve sanat insanın varlığa kattığı bilgi ve olguya dayalı toplumsal amaçlı bütünlüğü ifade eder. Her üçü de var olmayan değerlere ulaşmayı ve bir biçimde yaşamla birlikteliği amaçlar. Primitif dönemden bugüne insan doğaya karşı bir denge, hatta üstün gelme arayışındadır. Doğa ile barış içinde görünse de, onunla yaptığı savaş eylemi çoğu zaman daha baskındır. Doğuştan getirdiği korkuları, merak duygusu, üstün- egemen olma, rahat yaşama istek ve kaygıları sözü edilen mücadele ve denge eylemlerinin nedenleri arasında sayılabilir. Bir başka deyişle bilim, teknoloji ve sanat tarihsel süreçte doğaya karşı verilen mücadelenin temel alanları olmuştur.
  • Article
    BİLİM VE TEKNOLOJİ GELİŞİR SANAT DEĞİŞİR (II)
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    1. bölümde sanatın varlık nedeni, bilim ve teknoloji ile ilişkisi ana hatlarıyla değerlendirilirken, sanattaki değişimin 18.yüzyıl sonuna değin nasıl oluştuğu üzerinde duruldu. Bu bölümde bilimsel, teknolojik ve sosyolojik veriler doğrultusunda sanatsal değişime kronolojik olarak değinilecektir.
  • Article
    BİLİM VE TEKNOLOJİ GELİŞİR SANAT DEĞİŞİR (I)
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    İnsan dünyayı keşfetmeye sanatla başladı. Biçim verme isteği, bütünüyle estetik bir amaca dönük olmadan yaşamı anlamlı ve değerli kılmanın yöntemiydi. Düşünce düzeyinin yönlendirdiği biyolojik yeterlikle maddeyi işlerken elini, doğada var olan taşı ve başka maddeleri araç olarak kullandı. Mağara duvarlarındaki resimler, bereket sembolü tanrıça heykelcikleri, avlanmayı sağlayan kesici- delici uçlar ve basit kap- kacak insanlığın varlığa kattığı ilk ürünlerdi.
  • Article
    BİLİM - TEKNOLOJİ ve SANAT
    (Bilim ve Teknoloji, 2012) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    1. bölümde çağdaş toplumların ve bireylerin temel özelliklerini belirleyen bilim, teknoloji ve sanatın benzeşen ve ayrılan yönleri maddeler halinde açıklamıştı. Sözü edilen madde başlıkları: 1- Hedef, Amaç ve Araç Boyutu, 2- Gelişim ve Değişim, 3- Egemen Olma, 4- Güdüleme, 5- İletişim ve Etkileşimdi. Bu bölümde bu üç kavramın karşılaştırılması yapısal ve işlevsel açıdan değerlendirilecektir.
  • Article
    Bilim, Teknoloji ve Sanatın Uyumu: BODY WORLDS
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    Bilim, teknoloji ve sanatın bütünleşen uyumunu görmek isteyenlerin; korku, merak, hayranlık duygularını yaşamak isteyenlerin; evrenin küçük ama anlaşılması zor örneği insanı tanımak isteyenlerin gidebileceği bir sergi. Bilim insanı anatomist Dr. Gunther von Hagens ve eşi tasarımcı Angelina Whalley’in ortak çabalarının ulaştığı zirve. Ankara Kentpark alışveriş merkezi sergi salonunda izleyenlerle buluşturulan çalışmalar, İstanbul’dan sonra Türkiye’de ikinci defa sergilenmekte. Bu sergi insanın kemikler, kıkırdaklar, eklemler, bağlar, kaslar, solunum sistemi, dolaşım sistemi, üregenital sistem, sindirim sistemi, sinir sistemi, endokrin sistem ve deri yapısını görsel boyuta taşıyarak, tıp eğitimine büyük katkılar verdiği, izleyenlerin anatomi ile ilgili bilinçlenmesini sağladığı için bilimsel bir anlam taşımaktadır. Ayrıca sergide hayvanlar üzerinde yapılan çalışmalara yönelik örnekler de vardır.
  • Article
    Citation Count: 0
    DÜNYADA ve TÜRKİYE'DE TELEVİZYON YAYINCILIĞININ GELİŞİMİ
    (2015) Süveydan, Merve Sönmez; Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    En etkili ve yaygın kitle iletişim aracı olma özelliğine sahip olan televizyon günümüz modern dünyasında ilgi sınırlarını toplumsalın ötesine genişleterek küreselleşme olgusunun uluslararası yayıcısı konumuna gelmiştir. Bu çalışmada medya sektöründe yaşanan dönüşüm süreci ve bunların dünya ve ülkemiz televizyon yayıncılığı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda geçmişten günümüze yaşanan gelişmelerin televizyon yayıncılığı sektöründe neden olduğu yapısal değişiklikler ile Türkiye'de televizyon yayıncılığında meydana getirdiği değişiklikler araştırılmıştır. Bu bağlamda da televizyon yayıncılığının tarihine göndermelerde bulunularak eleştirel bir analiz yapılmış, olası gelişmeler dikkate alınarak, ulusal düzeyde ileriye yönelik bir televizyon örgütlenmesine ilişkin görüşler ortaya konulmaya çalışılmıştır
  • Article
    Citation Count: 1
    BİR ÖZEL YETENEK SINAVI ANALİZİ VE ORTAYA ÇIKAN NİTELİK SORUNU
    (2017) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    YÖK'ün hazırladığı özel yetenek sınavlarını tanımlayan bir değerlendirme sistemi olmakla birlikte, uygulamada farklılıklar gözlenmektedir. Belirlenen formüldeki not ağırlıklarının değiştirilmesi, bazı üniversitelerin ön eleme yapması, bazı üniversitelerin tüm öğrencileri kabul etmesi ya da sadece özel yetenek sınavını ön plana çıkartması, ilk akla gelen farklılıklardan bazılarıdır. Bir vakıf üniversitesi olan AÜ' de yapılan özel yetenek sınavı verileri nitelik sorununu açık bir şekilde yansıtmaktadır. 2015-2016 Akademik Yılı özel yetenek sınav verileri iki boyutlu matris üzerinde değerlendirildiğinde, önceki yıllarla benzeştiği, sözü edilen sorununun çözümü yolunda önlem alınmadığı, öğrenci harçlarıyla varlıklarını sürdüren vakıf üniversitelerinin kontenjanlarını doldurabilmek için, özel yetenek sınavı yerine, sıralama sınavı yaptıkları anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, YÖK'ün belirlediği değerlendirme sisteminin uygulandığı bir yetenek sınavında, adayların YGS, OBP, ÖYSP ve YP analizleriyle yargıya götürecek sayısal verilere ulaşmaktır. Veriler, sanat eğitimine uygun olmayan ve sanatsal davranış geliştiremeyecek adayların, öğrencilik hakkı elde edebildikleri yönündedir
  • Article
    Citation Count: 0
    İHTİYAÇLAR SORUNLAR VE SANAT
    (2015) Ünver, Erdem; Textile and Fashion Design
    İnsana özgü olan sanatın kaynağı, insan ihtiyaçlarıdır. Yeme-içme, can güvenliği ve neslini devam ettirebilme sorunlarıyla karşı karşıya kalan ilkel insan, sanatı bu temel ihtiyaçların çözüm yöntemi olarak değerlendirmiştir. Büyüsel anlam taşıyan bu davranışlar, insanlığın gelişim seyrine bağlı olarak değişerek günümüze kadar gelmiştir. Sanat, kendi döneminin şartlarına göre şekillenmiş, kendini üreten çevreyle, tarihsel anla denge içinde olmuştur. Kişilerin bireysel istek ve beklentilerinden öte, açıklanabilecek kararlı gerekçelerle ortaya çıkmıştır. İlkel dönemde toplum adına üreten büyücü, arkaik dönemde Tanrı Kral adında üreten usta, insanı merkeze alan hümanist klasik dönemde üreten zanaatçı- sanatçı, sanayi ve bilimsel teknoloji çağında üreten tasarımcı sanatçı, hep toplum adına çalışmıştır.İnsanla birlikte var olan ihtiyaçlar ve sorunlar sürekli artarak devam etmiştir. Kazanma ve üstün gelme, hükmetme arzusu barış, güven, sevgi, saygı, hoşgörü ortamına egemen olmuştur. İnsanlığı ve dünyayı bir bütün halinde düşünmenin ortak mutluluk getireceği anlaşılamamıştır. Gelinen noktada, ilkel insanın sorunları çözme yöntemi olarak gördüğü sanat anlayışına, çağdaş insanın farklı nedenlerle dönüş yapması gerekmektedir. Tarih boyunca ihtiyaçların, dinin, yönetimin, ideolojilerin, bireysel duyguların ve estetiğin sözcülüğünü yapan sanatın, varlığını sürdürdüğü tek gezegenin ve insanlığın yaşaması için yeni görevler alması tartışılmalıdır
  • Article
    Citation Count: 0
    An analysis of a special talent examination and the matter of quality;
    (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2017) Ünver,E.; Textile and Fashion Design
    Although there is an evaluation system, prepared by The Council of Higher Education, concerning special talent examinations, there are several differences in application. Changing grade rates, accepted in the current program, most universities' preselection systems, and some universities' enrolling all students or considering only special talent examinations are some of the basic differences. Data, gained through the analysis of the special talent examination, held at AU, a private university, reveal the matter of quality clearly. In the two dimensional matrix analysis of data in the 2015-2016 Academic Year special talent examination, it has been discovered that the results are parallel to the previous years' grades, no precautions have been taken to solve the quality matter and the same problem has been experienced in most private universities which sustain themselves with student tuitions, and have been holding ranking examinations instead of special talent examinations to fill their quota. The aim of this study is to provide the reader with numerical data for the analysis of the talent examination, in which The Council of Higher Education's evaluation system has been applied, by means of such scores of the candidates as the University Entrance Examination Grade, High School Grade Point Average, Special Talent Examination Grade, and the Placement Grade. The results show that students who do not have the competency required by the field of art and who are not able to develop desired behaviours in the field are enrolled at fine arts or art education departments.