Safaeı, Ladan Amır

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Safaeia, Ladan Amir
L. A. Safaeı
L.,Safaeı
S., Ladan Amır
L.A.Safaei
L., Safaei
S., Ladan Amir
L.A.Safaeı
Safaei,L.A.
S.,Ladan Amır
S.,Ladan Amir
Ladan Amir, Safaei
L.,Safaei
Safaei, Ladan Amır
Safaeı,L.A.
Safaeı, Ladan Amır
Safaei, Ladan Amir
L. A. Safaei
Ladan Amır, Safaei
Ladan Amır, Safaeı
Job Title
Öğretim Görevlisi Doktor
Email Address
ladan.safaei@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

3

Articles

0

Citation Count

7

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Conference Object
    Citation Count: 4
    Extensive reading and creative practices
    (Elsevier Science Bv, 2013) Bulca, Meriç; Bulca, Meric; Safaeı, Ladan Amır; Department of Modern Languages
    This study mainly focuses on the role of extensive reading in second language courses at Atilim University. In fact, it is the motivating nature of extensive reading that both gives the students a space to read as they like and when they like, and furnishes them with a higher self-confidence to internalize what they have read and produce an authentic product that goes hand in hand with their language skills. Thus, the aim of this study is to investigate the idea if extensive reading can be an influential factor in improving their creativity in second language skills. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of ALSC 2012
  • Doctoral Thesis
    Göçmenlerdeki kimlik oluşturma süreci: Buchi Emecheta'nın Kehinde'si, Zadie Smith'in White Teeth'i ve Yasmin Crowther'ın The Saffron Kitchen'i
    (2014) Safaeı, Ladan Amır; Canlı, Sifat Gülsen; Canlı, Sifat Gülsen; Department of Modern Languages; Department of English Language and Literature
    Bu tez, göçmenlerin kimlik oluşturma sürecini araştırmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada ispat edilmeye çalışılan husus göçmenlerin kimlik oluşturma sürecinin iki eşzamanlı aşamadan oluştuğudur. Bu aşamalardan ilki göçmenlerdeki kimlik oluşumunun doğuştan başlayıp ölüme kadar devam ettiğini (epigenetic) ileri sürerken diğeri kimlik oluşumunun kültürleşme (acculturation) süreci doğrultusunda şekillendiğini vurgular. Erik Erikson'un Epigenesis of Life Cycle (1963, 1968) teorisine göre insanlar kişisel ve sosyal kimliklerini doğdukları ülkede veya ebeveynlerinin etnik kültürü etkisinde oluştururlar. Ancak göç ettikleri ülkede, tamamen yeni bir ortamda, karşılaştıkları kültürel ve sosyal krizlerden dolayı, kimliklerinin sosyal tarafı değişikliklere maruz kalır. Göçmenlerin sosyal kimlik oluşturma sürecinde yaşadıkları ve kimliklerine yansıyan bu değişiklikler John W. Berry'nin kültürleşme stresi (acculturative stress) ve Paul Pedersen's yeniden yapılandırdığı Adler'in kültür şoku (culture shock) kavramları doğrultusunda incelenmiştir. Sonuç olarak, göçmenlerin kimliklerindeki değişken yapı ve onun sonucunda oluşturdukları kişisel ve sosyal kimliklerinin hayatları boyunca değişebileceği sonucuna varılmıştır. Bu tez beş bölümden oluşmuştur. İlk bölümde, göçmenlerin kimlik oluşturma sürecinde önemli olan temel kavramlar ve teoriler açıklanmıştır. Daha sonraki üç bölümde bu teori ve prensipler, seçilen, tarih sırasına göre, Buchi Emecheta'nın Kehinde, Zadie Smith'in White Teeth ve Yasmin Crowther'ın The Saffron Kitchen eserlerindeki karakterlere uygulanmıştır. En son bölümde de göçmenlerin psikososyal kimlik oluşturma sürecinden nasıl geçtikleri ve kişisel ve sosyal kimliklerini nasıl oluşturdukları üzerinde varılan sonuçlar tartışılmıştır. Anahtar sözcükler: Göçmen kimliği, Epigenesis teorisi, Acculturation, Kehinde, WhiteTeeth, The Saffron Kitchen.
  • Conference Object
    Citation Count: 3
    Public presentation: Who fears?
    (Elsevier Science Bv, 2013) Safaeı, Ladan Amır; Safaei, Ladan Amir; Bulca, Meriç; Department of Modern Languages
    Having a presentation always creates tension among presenters. This study aims at furnishing students with the strategies that both minimize stage fright, and prepare manuscripts with organized content for their speech. As for the strategies, the study suggests ice-breaker mini-presentations throughout the semester in order to encourage the learners to familiarize themselves with speech making before audience. In addition, it leads the participants to follow pre-planned and organized steps prior to the speech. It is observed that following these steps they are more likely to overcome their stage fright as well as to deliver a more organized speech. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of ALSC 2012