Baç, Uğur

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Baç, Uğur
Baç,U.
B., Uğur
B.,Uğur
U., Bac
U.,Bac
Uğur, Baç
B., Ugur
Bac,Ugur
U., Baç
Uğur Baç
U.,Baç
Bac U.
Bac,U.
B.,Ugur
Ugur, Bac
Bac, Ugur
Job Title
Profesör Doktor
Email Address
ugur.bac@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Industrial Engineering
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

16

Articles

8

Citation Count

103

Supervised Theses

5

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Article
    Citation - WoS: 73
    Citation - Scopus: 81
    Optimization of Electric Vehicle Recharge Schedule and Routing Problem With Time Windows and Partial Recharge: a Comparative Study for an Urban Logistics Fleet
    (Elsevier, 2021) Bac, Ugur; Baç, Uğur; Erdem, Mehmet; Erdem, Mehmet; Baç, Uğur; Erdem, Mehmet; Industrial Engineering; Industrial Engineering
    The use of electric vehicles (EVs) is becoming more and more widespread and the interest in these vehicles is increasing each day. EVs promise to emit less air pollution and greenhouse gas (GHG) emissions with lower operational costs when compared to fossil fuel-powered vehicles. However, many factors such as the limited mileage of these vehicles, long recharging times, and the sparseness of available recharging stations adversely affect the preferability of EVs in industrial and commercial logistics. Effective planning of EV routes and recharge schedules is vital for the future of the logistics sector. This paper proposes an electric vehicle routing problem with the time windows (EVRPTW) framework, which is an extension of the well-known vehicle routing problem (VRP). In the proposed model, partial recharging is considered for the EVRPTW with the multiple depots and heterogeneous EV fleet and multiple visits to customers. While routing a set of heterogeneous EVs, their limited ranges, interdependent on the battery capacity, should be taken into consideration and all the customers' deliveries should be completed within the predetermined time windows. To deal with this problem, a series of neighbourhood operators are developed for the local search process in the variable neighbourhood search (VNS) and variable neighbourhood descent (VND) heuristics. The proposed solution algorithms are tested in large-scale instances. Results indicate that the proposed heuristics perform well as to this problem in terms of optimizing recharging times, idle waiting times, overtime of operators, compliance with time windows, number of vehicles, depots, and charging stations used.
  • Doctoral Thesis
    Başarılı Erp ve Bpr Uygulamaları Ile Tedarik Zincirlerinin Performansının ve Esnekliğinin Ölçülüp Geliştirilebilmesi için Yeni Değerlendirme Metriklerinin Geliştirilmesi: Melez Bulanık Ahp Aap İstatistiksel Analizler Yaklaşımı
    (2013) Baç, Uğur; Erkan, Turan Erman; Industrial Engineering
    Tedarik Zinciri Yönetimi ve esneklik günümüzde büyük önem kazanmıştır.Performans ve esneklik üzerine çalışmalar oldukça popüler araştırma konularıarasında ter almaktadır. Rekabet gücünü koruyabilmek için sürekli olarak performansiyileştirmesi ve kıyaslaması yapmak mecburidir. Sürekli değişmekte olan pazarkoşullarına uyum sağlayabilmek için tedarik zinciri yapısı esnek olmalıdır. BPRuygulaması ile desteklendiğinde, ERP kullanımı tedarik zinciri üzerinde kayda değeretki göstermektedir. Tedarik zincirinin genel performansını ve esnekliğiniölçebilmek ve gelişmeleri takip edip gerçekleştirebilmek için özel metriklergereklidir. Bu çalışmada, performans ve esnekliği değerlendirebilmek için ÇÖKVmodelleri ve istatistiksel analizlerin kullanıldığı melez yaklaşımlarla iki yeni metrikgeliştirilmiştir. Ayrıca, ERP ve BPR başarılarının ön koşulları belirlenmiştir. Çalışmasonucunda, Tedarik Zinciri performansının ve esnekliğinin değerlendirilerek, başarılıERP ve BPR uygulamaları ile performans ve esnekliği iyileştirecek bir kılavuzhazırlanmıştır.