Gümüşel, Günseli

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Günseli Gümüşel
G.,Günseli
G.,Gumusel
G., Günseli
Gumusel,Gunseli
G., Gumusel
G.,Gunseli
G., Gümüşel
Gümüşel, Günseli
G., Gunseli
Günseli, Gümüşel
Gumusel,G.
Gunseli, Gumusel
Gümüşel,G.
Gumusel, Gunseli
G.,Gümüşel
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
gunseli.gumusel@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

13

Articles

10

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Article
    Osmanlı Devletinde Eğitim Sistemi ve Eğitim Kurumları
    (2022) Gümüşel, Günseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    Her toplum kendi yapısına, yaşayışına ve sosyal anlayışına uygun bir eğitim sistemi kurar. Bu nedenle Osmanlı eğitim sistemini ve son dönemde geldiği noktayı anlayabilmek için, öncelikle Osmanlı toplum ve eğitim yapısına genel olarak bakmak yararlı olacaktır.
  • Article
    BİZANS İSTANBUL’UNDAN LATİN ÜSSÜNE DÖNÜŞEN BAŞKENTİN HİKAYESİ: NIKETAS KHONIATES’İN GÖZÜNDEN IV. HAÇLI SEFERİ
    (2022) Gümüşel, Günseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    Haçlı Seferleri XI. ve XII. yüzyıllar arasında Avrupalı Hıristiyanların bir araya gelerek, kendilerine göre kutsal olan yerleri Müslümanların elinden almak için düzenledikleri savaşlardır. Düzenlenen sekiz Haçlı Seferi arasında niyet ve sonucu açısından değerlendirildiğinde en kayda değer olanı IV. Haçlı Seferidir (1204). Bu seferin amacı teoride, Kudüs’ü Müslümanlardan geri almak ve kutsal topraklara kavuşmak iken asıl amaç Doğu-Batı ticaret yollarının ele geçirilmesiydi. Olayların aynı zamanda görgü tanığı olan Niketas, İstanbul’un Haçlılar tarafından zaptını ve yağmalanmasını büyük bir keder içinde ve canlı betimlemelerle anlatmıştır.
  • Article
    ‘‘ESKİ VE YENİ ARASINDA’’ BİR OSMANLI PADİŞAHI: III. SELİM
    (Herkese Bilim Teknoloji, 2017) Gümüşel, Günseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    “Bağ-ı âlem ıcre zâhirde safâdır saltanat Dikkat etsen mânevi kavgaya cardır saltanat Bu zamanın devletiyle kimse mağrur olmasın Kâm alırsa adl ile ol dem becâdır saltanat Kesbeder mi vuslatın bin yılda bir âşık ânın Meyleder kim görse ammâ bîvefadır saltanat Kıl tefekkür ey gönül çarhın hele devranını Ki safâ ise velev ekser cefâdır saltanat Bu Cihan'ın devletine eyleme hırs-ü tamâ Pek sakın İlhamî zira bîbekadır saltanat.” İlhami mahlasıyla birçok şiir yazıp, şarkı besteleyecek ruh inceliğine sahip bir padişah olmasının yanı sıra III. Selim, yukarıdaki manzumesinde saltanatın gelip geçici olduğunu anlatacak kadar alçakgönüllü ve gerçekçi bir yöneticiydi. Bu meziyetler birçok Osmanlı padişahı için geçerli sayılmazdı. III. Selim’in onlardan farklı düşünmesinin en önemli sebebi babasının ve amcasının eğitimine verdiği özel önemin yardımıyla kafes usulüne rağmen bilgili ve kültürlü bir şehzade olarak yetişmesiydi. Ayrıca Doğu ilgisine olan merakını beslerken Batı’ya olan ilgisini de kaybetmiyordu. Peki III. Selim ıslahatçılıkta yeni bir dönemin ağır kapılarını var gücüyle iterken, içinde barındırdığı asil duygular ve idealist beyninde ışıldayan edebi cümleler ona yardım edebilmiş miydi? Kısacası başarabilmiş miydi?
  • Book Part
    Citation Count: 0
    Citizenship education courses in primary schools in modern Turkey (1920s-1950s)
    (IGI Global, 2023) Gümüşel,G.; Nurdan,G.T.; Department of Social Sciences for University wide Courses
    According to Mustafa Kemal, salvation is possible only through national education. The consciousness of freedom should be taught in schools. Teachers also had duties on the path to national awakening and organisation. After the Grand National Assembly was established in Ankara, the government gave the students and teachers the task of enlightening Turkish people. The idea was that future generations should be raised with a national, scientific, and secular education to protect Türkiye's independence and strengthen the republic regime. The feelings of virtue, self-sacrifice, order, discipline, and self-confidence should be reinforced in the new generation. The "citizenship education at primary school," which the intellectuals of constitutionalism focused on within the scope of the "new man-new society" project, constituted an important dimension of nation-building. In this study, citizenship education courses with different names such as Citizenship, Homeland, Malumat-i Vataniye, etc. will be evaluated by using official course books from the 1920s to 1950s in the Republic of Türkiye. © 2023, IGI Global. All rights reserved.
  • Article
    Milli Mücadele Dönemi İstanbul ve Anadolu Mitinglerinde Türk Kadını II
    (2022) Gümüşel, Günseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    Sultanahmet Mitinginden sonra tedirgin olan İtilaf Devletleri bütün mitingleri yasakladı. Ancak konulan yasağa rağmen 28 Mayıs 1919 günü İzmir’de şehit edilen vatandaşlar için Sultanahmet Camiinde mevlit okutuldu. Bundan iki gün sonra ise “dua günü” adı altında Sultanahmet Meydanında başka bir miting daha düzenlendi. Polis bu mitinge Sultanahmet Camii duvarları içinde kalması şartıyla izin verdi. Toplantıda İsmail Hakkı Bey, Hoca Rasim Efendi, Hamdullah Suphi Bey, Milaslı Dr İsmail Hakkı Bey ve Darülfünun öğrencilerinden Şükufe Nihal Hanım hazır bulundular. Şükufe Nihal Hanım yaptığı konuşmada vatan sevgisini şu sözlerle dile getirerek olası tehlikelere de dikkati çekmiştir: “Ey Sevgili İstanbul, güzel vatanım, hastalıklı, talihsiz toprağım! Seni kaybetmek korkusunun ruhuma yaptığı derin zehirli acıyı bilmem bununla kaçıncı defadır duyuyorum…Aziz toprak, bilmiyordum ki; senin en asil çocukların böyle hicranınla ağlarken bütün alem de sana açgözlü, tamahkar gözlerini dikmiş, belki asırlardan beri seni bizden ayırmak için uğraşıyorlar…Ruhumuz o kadar sende, varlığımız o kadar sende ki aziz vatan, beşiğimiz sendin, mezarımız yine sen olacaksın!”
  • Article
    “KÂFİRLERİN CENNETİNDE” BİR OSMANLI SEFİRİ: YİRMİSEKİZ MEHMET ÇELEBİ
    (Herkese Bilim Teknoloji, 2017) Gümüşel, Günseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    Yazıldığı günlerde uyandırdığı yankıların bugüne kadar uzandığı bir seyahatname olma özelliği taşıyan Yirmisekiz Mehmet Çelebi’nin Seyahatnamesi yapıcı eleştirilere ve övgülere layık görülmüştür. Her ne kadar Paris gezisi boyunca değerli Türk diplomat adamının ağırbaşlılığından, engin hoşgörüsünden, beğendiği detayları takdirle karşılamasından ve kesinlikle kapılmadığı aşağılık duygusundan bahsedilse de 18. yüzyıl Osmanlısının içinde bulunduğu durum ile “dönüşüm” ismini yeni yeni kazanan istemli ya da istemsiz değişikliklerin yani uygun tabirle ihtilallerin algısı esere farklı bir perspektiften yaklaşmayı mümkün kılıyor.
  • Article
    Citation Count: 0
    Why the Turkish defense industry between 1919 and 1950 failed?
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Ermis, Ugur; Gumusel, Gunseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    This study seeks to answer why Turkey could not reach its defense industry targets despite the efforts between 1919-1950. Defense industry was significant for the government's foreign policies and efficiency. The problems in defense industrial infrastructure and absence of a private industrial sector were significant reasons for falling of the empire. During Turkish Independence War and in early Republican Era, lack of national defense industry remained as a crucial problem. Thus the government considered the establishment of indigenous defense industry as a strategic target and invested limited resources. Despite, by the end of the World War II, Turkish Republic still failed to fulfil military requirements. This failure led Turkey to join NATO due to security requirements against USSR. It led to dependency on Western military assistance. Turkey's failure was due to lack of corporate planning, inadequate investment financing, and the difference between current human resources and strategic target requirements.
  • Article
    Citation Count: 0
    TÜRK TİPİ LÜTHERCİLİK VE TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ
    (2021) Gümüşel, Günseli; Department of Social Sciences for University wide Courses
    Büyük Savaş’a giden yolda tüm dünyaya yayılan milliyetçilik etkisi Türkiye’de Cumhuriyet rejimine geçilmesinden sonra kendisini en çok modernleşme adımlarında hissettirir. Modern Türkiye’nin kurucusu Atatürk, çağdaşlaşma programında Türk diline dönüşü ve dinde reformu ilk sıralara almıştır. Belirlenen bu önceliklere uygun olarak Almanya’daki Reformasyon hareketinin lideri Martin Luther’in tarihsel yaratımları takip edilerek Atatürk ve Türk aydınları tarafından Türk tipi Lüthercilik oluşturulmuştur. Bu laik oluşumun ilk adımı olarak ise Kuran Türkçeye çevrilmiştir. Kuran’ın Türkçeye çevrilmesi dini bir etkiden çok siyasi bir etki bırakmıştır. Çalışmada Atatürk dönemi Türkiye’sinde, temelde Kuran’ın Türkçeye çevrilmesi ile başlatılan dinde reform ve çağdaşlaşma hareketinin sosyal ve siyasi boyutları tüm aşamalarıyla incelenecek ve Modern Türkiye’de kendisine bir yer edinen dinde ulusallaşmanın kökenleri anlaşılmaya çalışılacaktır
  • Article
    Citation Count: 0
    Unit and idempotent additive maps over countable linear transformations
    (Hacettepe Univ, Fac Sci, 2024) Gumusel, Gunseli; Kosan, M. Tamer; Zemlicka, Jan; Department of Social Sciences for University wide Courses
    Let V be a countably generated right vector space over a field F and a E End(V F ) be a shift operator. We show that there exist a unit u and an idempotent e in End(V F ) such that 1 - u, a - u are units in End(V F ) and 1 - e, a - e are idempotents in End(V F ) . We also obtain that if D is a division ring D % Z 2 , Z 3 and V D is a D -module, then for every alpha E End(V D ) there exists a unit u E End(V D ) such that 1 - u, alpha - u are units in End(V D ) .
  • Book Part
    Citation Count: 0
    Eastern male image in contemporary oriental media: The novel and movie of The Lustful Turk
    (IGI Global, 2021) Gümüşel,G.; Department of Social Sciences for University wide Courses
    When the Ottoman Empire in the 17th century was at the peak of its power, British and French merchants who came to Istanbul were writing so-called memories of harems to their homeland, and these letters composed the image of Eastern male in Orientalism and details of Muslim male image, which was one of the most important prototypes. The details which were written by non-Muslims who had no chance to even come near to Sultan's private life, recounted a period of literature to politics. Moreover, Muslim males who were called "not lustful Turk" in the past also have to face some kind of vexatious accusations today because of this created identity. In the same year, the producers proposed that The Lustful Turk movie had a big budget and an ambitious project; they were trying to affect potential audience. In this study, The Lustful Turk's novel segments and the movie are analyzed in detail to understand toplevel racist accusations to Eastern male image, especially the Turkish one. Also, contemporary media approaches will be evaluated from Edward Said's point of view. © 2021, IGI Global.