Parıltı, Nurettin

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Parıltı, Nurettin
Job Title
Profesör Doktor
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Master Thesis
    Hastane ve Hekim Tercihinde Sosyal Medya Kullanımının Etkisi: Ankara İli Örneği
    (2014) Tengilimoğlu, Emre; Parıltı, Nurettin; Department of Business
    İnternet teknolojisinde yaşanan gelişmeler ile tüketicilerin duygu, düşünce, fikir ve bilgi paylaşımında bulunabildikleri interaktif bir ortam olan sosyal medya internet dünyasında yerini almıştır. Günlük hayatta zamanının çoğunu internet başında geçiren tüketiciler satın alma süreçlerinde çeşitli sosyal medya araçlarından yararlanarak ürün, marka ya da işletme hakkında yer ve zaman sınırlaması olmadan daha kolay ve daha ucuz bir biçimde bilgi edinebilmekte ve olumlu veya olumsuz tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşabilmektedir. Her alanda olduğu gibi sağlık hizmetlerinde de hem tüketiciler hem de işletmeler sosyal medyadan yararlanmaktadır. Bu çalışma ile bireylerin hekim, diş hekimi ve hastane seçiminde sosyal medyayı kullanma durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Sosyal medyanın sağlık hizmeti satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla Ankara ilinde ikamet eden bireylerden ilgili verilerin elde edilmesi için veri toplama yöntemi olarak anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasının sonucunda tesadüfî örnekleme yoluyla ulaşılan 418 kişiden edilen veriler bilgisayar ortamında, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda bireylerin hekim, diş hekimi ve hastane seçiminde sosyal medyadan etkilendikleri belirlenmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin %29,9'u hekim seçiminde sosyal medyayı kullandıklarını belirtmişlerdir. Bu oran bazen kullanırım diyenler ilave edildiğinde % 53,2 'e yükselmektedir Hastane Seçimin de ise Sosyal Medyayı kullanım oranı 22,1 dir. Hangi sosyal medya aracını daha sık kullanıyorsunuz sorusuna ise % 29,8 'i haber sitelerini, %19,3 'ü formları ve % 14, 3 'ü ise facebook'u kullandıkları şeklinde cevap vermişlerdir. Yapılan bağımsız örneklem t testine (Independent Samples T testi) göre, cinsiyetin, sağlık hizmeti almadan önce hekim/hastane seçiminde bilgi alma kaynağı olarak akrabaları ve komşuları tercih etme açısından anlamlı bir farklılık yarattığı ortaya çıkmıştır. Erkeklerin daha çok akrabalardan tavsiye aldığı (X=,2554), kadınların ise sosyal medya/sosyal ağlardan (X=,4957) bilgi aldıkları görülmüştür. Katılımcıların % 46, 2'sı sağlık hizmeti aldığı kişi veya kurum hakkında memnuniyet ve memnuniyetsizliğinizi sosyal medyada paylaştığını ifade etmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Sosyal Medya Araçları, Sağlık Hizmetleri, Satın Alma Süreci
  • Master Thesis
    Avrupa Birliği`ne Giriş Süreçinde Yönetim Sistemlerinin (kalite, Çevre Ohsas, Haccp) Entegrasyonu ve Bir Uygulama Örneği
    (2006) Demirtaş, Hasan; Parıltı, Nurettin; Department of Business
    Türkiye'nin Avrupa Birligine giris sürecinde ve ekonomik olarakküresellesen dünyada özellikle son yillarda rekabetin hizla artmasi, teknolojiningelismesi ve sanayilesmenin sürekli büyümesi neticesinde, kuruluslar müsteri istekve memnuniyetine önem vermeye baslamislardir. Bu müsteri istekleri kuruluslariyönetim sistemlerini uygulamaya yöneltmistir. Müsteriler satin aldiklari ürün/hizmetkalitesini yönetim sistemleri belgeleri ile degerlendirmektedir. Bir kurulusta ne kadaryönetim sistemi modeli var ise sundugu ürün/hizmete olan güven o derece artarduruma gelmistir. Kuruluslar müsterilerinin bu istekleri dogrultusunda yönetimsistemleri uygulamaya baslamislardir. Ayri ayri kurulan bu sistemler zamanlahantal bir yapiya , karmasaya , zaman kaybina, yönetim sistemleri arasinda bir iççekismeye,gereksiz tekrarlara ve kurulustaki verimliliginin düsmesine yol açmistir.Tüm bu olumsuzluklar kuruluslari sistemlerini entegre olarak uygulamayayöneltmistir.Bu Çalismanin ilk bölümünde Kalite, Çevre, HACCP ve OHSAS yönetimsistemlerinin tarihçesi, ilgili tanimlari, bu sistemleri olusturan standartlari, BuSistemlerin maddeleri, prensipleri ve faydalari üzerinde durulmustur. Ikinci bölümdeEntegre Yönetimin tarifi verilmis ve Kalite, Çevre, HACCP ve OHSAS YönetimSistemlerini uygulayan kuruluslarin bu dört sistemi entegre olarak uygulamalari ileilgili gerekli bilgilere deginilmistir.Kalite, Çevre, HACCP ve OHSAS Sistemlerinin uygulayan kuruluslari busistemleri tek bir entegre sisteme dönüstürmesi için yapmasi gereken yöntemlerdenbahsedilmis ve bu sistem bir uygulama örnegi ile irdelenmistir. Ayrica bu bölümde,uygulama neticesinde ortaya çikan bulgular açiklanmis ve Entegre YönetimSistemini uygulayan kurulus üst yönetimi, çalisanlari ve TSE Dört Sistem (Kalite,Çevre, HACCP ve OHSAS) Bas Tetkikçileri ile yapilan görüsmeler neticesindesistemin kurulusa sagladigi faydalar ortaya konmustur.ivSonuç bölümünde, uygulama neticesinde ortaya çikan bulgular ve yapilanmülakat ile yüz yüze görüsme sonuçlari degerlendirilmis ve bununla ilgili önerilersunulmustur.