Tengilimoğlu, Dilaver
Loading...
Name Variants
D., Tengilimoglu
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
Job Title
Profesor Doktor
Email Address
dilaver.tengilimoglu@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Business
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals
1
NO POVERTY

1
Research Products
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

5
Research Products
4
QUALITY EDUCATION

3
Research Products
5
GENDER EQUALITY

1
Research Products
7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

1
Research Products
8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

6
Research Products
9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

5
Research Products
10
REDUCED INEQUALITIES

2
Research Products
12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

3
Research Products
16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS

3
Research Products
17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS

5
Research Products

Scholarly Output
103
Articles
36
Citation Count
143
Supervised Theses
64
103 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 103
Article Citation - WoS: 6Citation - Scopus: 6Evaluating the Current Situation of Oral and Dental Healthcare Services in Turkey and Recommending Solutions(Elsevier Sci Ltd, 2017) Ekici, Omer; Tengilimoglu, Dilaver; Isik, Oguz; BusinessObjectives: To identify issues with Turkeys oral and dental healthcare services and develop recommendations for their effective resolution. Methods: This study analyzes Turkey's oral and dental healthcare system and its problematic issues and surveys other systems and reform strategies being implemented worldwide. The questionnaire-based field survey asked 560 dentists and 84 managers working in public oral and dental healthcare centers in 12 different regions and 52 central and chamber directors affiliated with the Turkish Dental Association about dental health issues and potential restructuring in dental healthcare in Turkey. The survey comprised four sections that, in addition to gathering participant information, inquired into the current overall condition of the Turkish dental healthcare system, the problems necessitating system restructuring, and recommendations to resolve these problems. Results: Participants agree that there are structural and functional problems in Turkey's dental healthcare system. Although there is an overall consensus in regard to the recommendations for resolving the problems, priorities differ among participant groups. However, participants do agree that preventive services in Turkey are insufficient and require improvement. Conclusions: This study exposed issues in oral and dental healthcare services in Turkey that fall into four categories: management and organization, service delivery, human resources, and financing. Based on the results, we propose a new organization model for oral and dental healthcare in Turkey that is integrated within the healthcare system using a public health approach and that prioritizes preventive healthcare services. (C) 2017 Fellowship of Postgraduate Medicine. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.Master Thesis Sivil Savunma ve Seferberlik Hizmetlerinde Görevli Kamu Personelinin Problem Çözme Becerisi, Mobbinge Uğrama ve Motivasyon Durumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması(2015) Albayrak, Alişan; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessSivil savunma personelinin görevi sırasında problem çözme becerisini kullanması gerekir. Yaptığı işlere bağlı olarak psikolojik şiddete uğrama olasılığı vardır ve motivasyonları düşebilir. Bu araştırmanın amacı sivil savunma ve seferberlik görevini yürüten kamu personelinin problem çözme beceri algısının, psikolojik şiddete uğrama ve motivasyon durumlarının belirlenmesidir. Araştırma tanımlayıcı türde bir alan araştırmasıdır. Araştırmaya sivil savunma uzmanları derneğinin düzenlediği etkinliğe katılan 900 kişinin 619'u gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, İş Yerinde Psikolojik Şiddet Algısı Ölçeği,Problem Çözme Envanteri ve Motivasyon ölçekleri kullanılmıştır. Problem çözme envanteri toplam cronbach alfa değeri ,89, İş Yerinde Psikolojik Şiddet Algısı Ölçeği toplam cronbach alfa değeri ,95, Motivasyon Ölçeği toplam cronbach alfa değeri ,90 olarak bulunmuştur. Katılımcıların genel olarak problem çözme becerilerini yüksek algıladıkları, yarıya yakınının psikolojik şiddete uğradığı, çoğunluğunun motivasyonunun yüksek olduğu belirlenmiştir. Problem çözme beceri algısı ile psikolojik şiddet alt bölümleri arasındaki ilişkinin anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. İş yerinde Psikolojik şiddet Algısı Ölçeği alt bölümlerinin kendi aralarındaki ilişkinin genel olarak pozitif yönde ve yüksek kuvvette olduğu görülmüştür. Problem çözme becerileri konusunda kendini yeterli olarak algılama arttıkça motivasyon ölçekleri alt önermeleri olan başarı, ilişki ve güç ihtiyacının anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir. Psikolojik şiddet arttıkça motivasyonun düştüğü, problem çözme becerileri konusunda kendini yeterli olarak algılamanın motivasyonu artırdığı belirlenmiştir. Problem çözme becerisi eğitimi, psikolojik şiddette neler yapılabileceği ve motivasyonu artırıcı etkinlikler eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunulabilir. Anahtar Sözcükler: sivil savunma, problem çözme, psikolojik şiddet, motivasyonEditorial Economic Growth and Health Expenditures Relationship Between Oecd Countries(Frontiers Media Sa, 2023) Tengilimoglu, Dilaver; Business[No Abstract Available]Master Thesis Sağlık Turizminde Hasta Hakları ve Etik Sorunsalı Üzerine Bir Araştırma(2019) Öztürk, Gülay; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessSağlık turizmi, insanları turistik amaçlı seyahat etmeye yönelten en önemli neden olarak değerlendirilen 'sağlık' kapsamında gerçekleştirilen turizm etkinliklerini ifade etmektedir. Bu etkinlikler dâhilinde bireyler, ya kaybolan sağlıklarını tekrar kazanabilmek adına ya da sağlıklarını çok daha uzun süreli koruyabilmek için taleplerinin karşılanmasını beklemektedirler. Sağlık ve turizm ilişkisi, hem olumlu hem olumsuz yönleri olan bir ilişki olarak değerlendirilmektedir. Sağlık turizmi, hem somut hem de soyut anlamda ülkelere birçok fayda sağlamaktadır.Sağlık turizminin önündeki en büyük engellerden biri de, 'duygusal güvenlik' ihtiyacı olarak ifade edilmektedir. Sonuç olarak sağlık turizmi hasta gönderen ve hasta tedavi eden ülkeler için etik sorumluluklar gerektiren bir hizmet faaliyetidir. Bu bağlamda da sağlık turizminde etik; saygı, bilerek zarar vermeme, iyilik yapma ve adalet gibi temel prensiplerin gözetilmesini gerektirmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, 'Sağlık Turizminde Hasta Hakları ve Etik Sorunsalı' bağlamında; sağlık, turizm, sağlık turizmi ve uluslararası sağlık hizmetleri kavram ve süreçlerinin belirli boyutları ile belirlenmesi, dünya örnekleri kapsamında sağlık turizminin değerlendirilmesi ve sağlık turizminde hasta haklarının ve etik değerlerin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla tasarlanan çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamada temel araç olarak uygulanan anket; biri sağlık turizminde hasta hakları ile ilgili görüşleri ölçmek, diğeri sağlık turizminde etik sorunsalı ile ilgili görüşleri ölçmek amacıyla iki farklı ölçek kullanılarak hazırlanmıştır. Bu araştırmanın evrenini sağlık turizmi kapsamında Türkiye'de tedavi gören hastalar oluşturmaktadır. Örneklemine ise araştırmaya katılmayı kabul eden 125 sağlık turizmi hastası alınmıştır. Çalışmada 'yaş grubu' ile 'hasta hakları' ve 'etik sorunsalı' arasında ve 'hastane türü' ile 'hasta hakları' ve 'etik sorunsalı' arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Diğer taraftan, cinsiyet, medeni durum ve eğitim durumu ile bağımlı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmamıştır.Bu araştırmanın temel amacı, 'Sağlık Turizminde Hasta Hakları ve Etik Sorunsalı' bağlamında; sağlık, turizm, sağlık turizmi ve uluslararası sağlık hizmetleri kavram ve süreçlerinin belirli boyutları ile belirlenmesi, dünya örnekleri kapsamında sağlık turizminin değerlendirilmesi ve sağlık turizminde hasta haklarının ve etik değerlerin incelenmesi olarak belirlenmiştir.Bu amaçla tasarlanan çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamada temel araç olarak uygulanan anket; biri sağlık turizminde hasta hakları ile ilgili görüşleri ölçmek, diğeri sağlık turizminde etik sorunsalı ile ilgili görüşleri ölçmek amacıyla iki farklı ölçek kullanılarak hazırlanmıştır.Bu araştırmanın evrenini sağlık turizmi kapsamında Türkiye'de tedavi gören hastalar oluşturmaktadır. Örneklemine ise araştırmaya katılmayı kabul eden 125 sağlık turizmi hastası alınmıştır. Çalışmada 'yaş grubu' ile 'hasta hakları' ve 'etik sorunsalı' arasında ve 'hastane türü' ile 'hasta hakları' ve 'etik sorunsalı' arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Diğer taraftan, cinsiyet, medeni durum ve eğitim durumu ile bağımlı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmamıştır. Hasta hakları konusunda geliştirilmesi gereken konular; hastaların sorularına yeterli cevaplar verilmesi ve bilgilendirmeleridir. Bu çerçeve de personelin nitelikleri önem arzetmektedir. Sağlık kurumuna gelmeden önce alınan bilgilerin uyuşmazlığı, aracı kuruluşların sağladığı yetersiz ve etik olmayan bilgiler, inanç ve değerlere uygun olmayan tıbbi uygulamalar, sağlık turizminin geliştirilmesi için çözülmesi gereken etik problemler arasındadır. Hasta hakları konusunda geliştirilmesi gereken konular; hastaların sorularına yeterli cevaplar verilmesi ve bilgilendirmeleridir. Bu çerçeve de personelin nitelikleri önem arzetmektedir. Sağlık kurumuna gelmeden önce alınan bilgilerin uyuşmazlığı, aracı kuruluşların sağladığı yetersiz ve etik olmayan bilgiler, inanç ve değerlere uygun olmayan tıbbi uygulamalar, sağlık turizminin geliştirilmesi için çözülmesi gereken etik problemler arasındadır. Anahtar Kelimeler: Sağlık Turizmi, Hasta Hakları, EtikMaster Thesis Hekim performansının teşhis ilişkili gruplara dayalı ödemesi(2016) Bulut, Özlem; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessKarmaşık hizmet ve organizasyon yapısına sahip olan sağlık kurumlarının performanslarının değerlendirilmesinde, sağlık hizmeti sunumu alanında hastanelerin ürettiği hizmetin puanlandırılmasına katkı sağlayan Teşhis İlişkili Gruplar sisteminin ülkemizde de kullanılabilirliğini göstermek ve bu alanda öncülük etmek üzere bu çalışma hazırlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde sağlık tesislerinin performans değerlendirmesi ve verimliliklerinin ölçülmesi konusunda dünyada ve ülkemizde uygulanan örnekler ve uygulama yöntemleri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise TİG'in tarihçesi, dünyada kullanım alanları ve genel değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise ülkemizdeki TİG'in tarihçesi, TKHK'da TİG uygulamaları ve performans değerlendirme çalışmalarında TİG'in kullanılabilirliği ve deneysel simülasyonlarla ek ödeme önerileri ele alınmıştır. Bu kapsamda Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna bağlı faaliyet gösteren sağlık tesislerinin, Ekim 2015 – Mart 2016 arasında altı aylık döneme ilişkin yatan hasta verileri analiz edilerek sağlık tesislerinde fiilen çalışan 117.742 hekimin ek performans ücretlerinin; vaka karma indeksi, bağıl değer gibi TİG ödeme parametrelerine göre ödenmesi konusu ele alınmıştır.Daha adil bir ödeme tablosu oluşturabilmek için ek ödeme sisteminde sadece performans puanı yerine; performans puanı ve vaka karma indeksi kombine bir şekilde kullanılmalıdır. Anahtar Kelimeler: Teşhis İlişkili Gruplar, Performans Değerlendirme, Vaka Karma İndeksi, Bağıl DeğerArticle Covid-19 Salgınının Bölgesel Borsa Turizm Endekslerine Etkilerinin Araştırılması(2023) Tümer, Tolga; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessBu çalışmada, bölgesel borsa turizm endekslerinin COVID-19’dan etkilenme düzeyleri araştırılmıştır. Bu amaçla çalışmada, Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya Pasifik bölgelerini kapsayan borsa turizm endeksleri kullanılarak istatistiki analizler yapılmıştır. Çalışmanın kapsamı COVID-19’un dünyaya yayılmaya başladığı dönemden itibaren 22 Ocak 2020-22 Ocak 2022 tarihleri arasındaki iki yıllık süreci kapsamaktadır ve çalışmada bu süreç çeyrek dilimlere ayrılarak sekiz dönem kapsamında analiz edilmektedir. Günlük veriler kullanılan araştırmada hem dünyadaki hem de kullanılan endekslerin kapsadığı bölgelerdeki COVID-19 verileri dikkate alınmıştır. COVID-19 verileri olarak günlük vaka, günlük ölüm, toplam vaka ve toplam ölüm sayıları toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, borsa turizm endekslerini negatif yönde en fazla COVID-19 kaynaklı bölgesel günlük ölümlerin etkilediği bulunmuştur. Bu çalışma, geniş kapsamı, bölgesel ve dönemsel karşılaştırma sunan bulguları ile alanyazına katkı sunmaktadır.Master Thesis Verimli Örgüt Yönetimi için Zaman Yönetimi: Bir Özel Hastane Örneği(2015) Şahin, Dilara Ceylan; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessZaman telafisi olmayan, ikamesi bulunmayan, yenilemeyen, geçip gittiğinde tekrar yerine getirilemeyen bir kavramdır. Zaman kavramının ikamesinin olmamasından kaynaklı olarak zaman yönetiminin etkin kullanımı örgütlerde büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma özel bir sağlık örgütünde çalışanların zaman yönetimi kavramının etkin kullanılmasını değerlendirmeye yönelik bir çalışma olarak planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmada, Ankara ilinde özel bir hastanede çalışanların tamamının araştırmaya dahil edilmesi hedeflenmiştir. 219 örgüt çalışanı ile ilgili veriler değerlendirmeye alınmıştır. Ampirik çalışma tekniği uygulanmıştır. Araştırmada örgütsel zaman, iş zaman, yönetsel zaman ve kişisel zaman sorunları cinsiyetle, yaşla, görevle ve eğitim durumuyla karşılaştırılmıştır. Araştırmanın büyük bir kısmını 26-30 yaş grubundaki çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırma grubu, cinsiyet, yaş, görev ve eğitim durumlarındaki farklılıklardan dolayı zaman yönetimi kavramına yönetsel, örgütsel ve kişisel zaman bağlamında farklı yanıtlar vermişlerdir. Araştırma grubunun çoğunluğunda yönetsel ve kişisel zaman tuzaklarına yakalandıkları sonucu çıkmıştır. Sonuç olarak, zaman yönetimi kavramının; cinsiyet, yaş, görev ve eğitim durumlarından etkilendiği bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: 1. Zaman Kavramı 2. Zaman Yönetimi 3. Örgüt ÇalışanlarıArticle Citation - WoS: 3Evaluation of Students' Opinions Regarding Distance Learning Practices in Turkish Universities During the Covid-19 Pandemic(Tuba-turkish Acad Sciences, 2021) Isik, Oguz; Tengilimoglu, Dilaver; Tekin, Perihan Senel; Tosun, Nurperihan; Zekioglu, Aysu; BusinessThe purpose of this study is to identify hether students at Turkish universities are having difficulties in the distance learning process and to reveal their opinions regarding the system. Using a cross-cultural survey design, data were collected from 5052 students. Based on the collected data, 58.5% of the students have asynchronous distance learning classes in their universities. Access to distance learning classes is one of the problems, and it is attributed to computers, internet, and connectivity issues as well as with starting the lessons too early or late. A majority of participants (73.7%) found class materials uploaded by lecturers to distance learning systems to be sufficient or partially sufficient, and 36.7% stated that they had problems accessing resources regarding their homework. Students' satisfaction level with the distance learning system scored 4.4 out of 10. According to the evaluation regarding whether the level of satisfaction of participants varied across the type of university, the satisfaction level of students in public universities is generally low (score of 4.3 out of 10) compared to satisfaction in foundation universities (4.9 out of 10).Article Citation - Scopus: 4An Examination of the Relationships Between Nurses’ Team Work Attitudes, Conflicts With College and Job Satisfaction: An Example of a Public Hospital(Informa UK Ltd, 2022) Akyüz,F.; Tengilimoğlu,D.; Özkanan,A.; Akyüz,S.; BusinessNurses are one of the most important elements of the health system. In this study, it was aimed to determine the teamwork attitudes of nurses, their conflicts with their colleagues, their job satisfaction, to determine whether these variables differ according to the socio-demographic characteristics of the nurses, and to reveal the relationships between these variables. The data in the study were obtained from 253 nurses working in the Children’s Hospital of Ankara City Hospital using a questionnaire method. A significant relationship was found between the teamwork attitudes of the nurses, their colleagues, and their level of conflict and job satisfaction. © 2021 Taylor & Francis Group, LLC.Article Citation - WoS: 18Citation - Scopus: 19The consumers' social media use in choosing physicians and hospitals: the case study of the province of Izmir(Wiley, 2017) Tengilimoglu, Dilaver; Sarp, Nilgn; Yar, Cemre Eda; Bektas, Meral; Hidir, Mehmet Nil; Korkmaz, Esin; BusinessManifested as a reflection of the Internet technology progress, web 2.0 has transformed communication among people to different dimensions while increasing the social use of Internet. Thus, the concept of social media has entered our lives. Blogs, forums, Facebook, Twitter and YouTube applications are but few of the social media platforms with active users exceeding millions. As in many other subjects, these and others are also environments where people share information and their positive or negative experiential views with respect to healthcare issues and services. Hence, the social media communication and exchange of information are deemed influential on the process of receiving health services. In the present study that aims to determine social media use of individuals in their choice of physicians, dentists and hospitals, a survey, as a data collection instrument, has been carried out to 947 residents of the province of Izmir. Individuals participating in the study have stated that they have used social media in choosing a physician (41.9% of the participants), dentist (34.1% of the participants) and hospitals (41.7% of the participants). The study has revealed that individuals are affected by social media in their healthcare choices. Copyright (C) 2015 John Wiley & Sons, Ltd.