Tengilimoğlu, Dilaver
Loading...
Name Variants
D., Tengilimoglu
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
Job Title
Profesor Doktor
Email Address
dilaver.tengilimoglu@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
100
Articles
33
Citation Count
143
Supervised Theses
64
100 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 100
Master Thesis İş Yerinde Oluşan Stresin Çalışanlar Üzerindeki Etkileri; Acil Servis Hizmetleri Kapsamında Bir Uygulama(2011) Çevik, Meral; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessStres, kaçınılmaz etkenlerin bireyin psişik dengesini bozması ile ortaya çıkan gerilim ve zorlanma halidir. Her ne kadar hayat şartları ve iş koşulları açısından, bireylerin hayatları farlılık gösterse de, herkes belli bir ölçüde stresten etkilenmektedir. İşe bağlı stres, performansı düşürür, iş kazalarına sebep olur, çalışanların ilişkilerini bozar, depresyon ve kaygı bozukluklarına yol açar, ayrıca çok derin psikolojik ve fizyolojik zararlar oluşturur. Ancak insanın amacına ulaşması ve motive olması için makul bir stres olumlu etki yaratmaktadır. Yani belli bir seviyeyi aşmadıkça stresin insanı çalışmaya teşvik ettiği ve başarısını arttırdığı söylenebilir.Araştırma, iş yerinde oluşan stresin, acil serviste çalışan doktor ve hemşireler üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve analitik bir araştırma olarak planlanmıştır.Araştırma, Ankara'da bulunan Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Özel Medicana ve Özel Bayındır Hastane'lerinden yazılı ve sözlü izinler alınarak, Şubat 2010 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 131 sağlık çalışanı ile anket tekniği gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın büyük bir kısmını 26-30 yaş grubundaki çalışanlar oluşturmaktadır. Katılımcıların büyük bir kısmı iş yükünün fazla olduğunu ifade etse de, mesai süresinde işlerini bitirememe kaygısı taşımadıkları, işlerini eve taşımadıklarını, yeni eklenen sorumlulukları başkasına devretmek yerine kendileri üstlendikleri belirlenmiştir. Hem mükemmel bir eş, hem mükemmel bir çalışan, hem mükemmel bir ebeveyn olmanın katılımcılar için önemli olduğu belirlenmiştir. İş yükünün çalışanlar üzerinde önemli bir stres faktörü olmadığı görülmüştür. Stresin çalışanlarda en fazla yorgunluk, gerginlik, baş ağrısı ve uykusuzluk şikayetlerine neden olduğu belirlenmiştir. Çalışanların sosyodemografik özellikleriyle stresin olumsuz etkileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Stres ölçeğine göre toplam stres puanı 28,031±3,792 (minimum 18, maksimum 38)'dir. Bu da acil servis çalışanlarının stres düzeyinin yüksek olduğunun göstergesidir.Book Part Health Tourism-Based Destination Marketing(IGI Global, 2016) Gürcü,M.; Tengilimoglu,D.; BusinessVisits of people for their health caused health tourism to be created. Health tourism has a great market share in the world with a volume of 100 billion dollars. A big battle has started between companies and countries that want to get share from this market. It became necessary to be act professionally because of the competition in health tourism sector. It is very important to know the market, to determine customer requests and needs, to know the advantageous and disadvantageous of competitors and to positions itself at the correct place. It is necessary to focus on international market at health tourism process. Politicians and the government has a big role in being a destination in health tourism sector. All the factors in service process are important parts of both service quality and of branding process. © 2017, IGI Global. All rights reserved.Article SAĞLIK SEKTÖRÜNDE, TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ETİK BOYUTU(2020) Sarıalp, Salih; Tengilimoğlu, Dilaver; Businessİnternet kullanımının iletişimdeki hızlı gelişmelerle birlikte artması, bilgisayar ve tablet kullanımıyla beraberakıllı telefonların temel ihtiyaç olarak hayatımızda bulunmasının sonucunda sosyal medya kullanımınınyaygınlaşması, tüketicilerin alışkanlıklarının değişmesine neden olmuştur. Alışkanlıkların değişmesi,tüketicilerin satın alma niyetlerinin farklılaşmasını sağlamıştır. Bu gelişmeler sonucunda sağlık sektöründebulunan kişi, kurum ya da kuruluşların tanıtım ve reklam mecralarında değişikliklere giderek sosyal medyareklamlarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Sağlık sektöründe, sosyal medya reklamlarının etkisinin artmasısonucunda başka bir sorun ortaya çıkmıştır. Sosyal medyada yapılan denetimlerin yetersiz kalmasından dolayıyeni medyadaki reklamların etik boyutunun, tüketicilerin, satın alma davranışını nasıl etkilediğini tespitininyapılması bu çalışmanın amacını ortaya koymaktadır. Çalışma evrenini Ankara ilinde ikamet eden 18 yaş veüstü bireyler oluşturmakta olup, evrenin büyüklüğü nedeni ile çalışmada örneklem seçilmiş, kolayda örneklemyöntemi ile 653 kişi ile yüz yüze ve google form ile anket uygulanmış olup, yapılan incelemeler sonucunda 650anket analize tabi tutulmuştur. Ankette demografik soruların yanı sıra sosyal ağ kullanıcılarının, yapılanreklamların fark edilirliğinin belirlenmesi ve bu reklamların etik olup olmadığını öğrenmek amacıyla 41 adetönerme Likert tipi sorulara yer verilmiştir. Ankette yer alan ifadelerin birbirleri ile olan tutarlılığını vekullanılan ölçeğin güvenilirliğini ölçmek için Cronbach’s Alpha katsayıları 0,82, 0,86 ve 0,86 olarakhesaplanmış ve ölçek güvenilirdir sonucuna ulaşılmıştır.Master Thesis Dijital Sağlık Turizmi Uygulamaları: Paydaşların Görüşlerinin Değerlendirilmesi(2024) Masal, Özgecan; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessSağlık turizminde dijitalleşme gerek ülkemizde gerekse dünyada giderek önem kazanan bir olgudur. Turizm endüstrisindeki teknolojik gelişmelerle birlikte gelişsen dijital araçların yerinde ve verimli kullanılması kurumlara yardımcı olmanın yanında sağlık hizmeti alıcılarının tercihlerini ve kararlarını da aktif olarak etkilemektedir. Bu çalışma sağlık turizmi alanındaki paydaşların dijital sağlık uygulamalarına bakış açılarına odaklanarak, sağlık turizminde dijital sağlık ve dijital pazarlama uygulamalarının hasta ve hastane açısından önemini ve hizmet kalitesini ne oranda etkilediğini belirlemek, sektörün gelecekteki gelişimine ve yönlendirilmesine katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışmanın evrenini Ankara'da sağlık turizmi yetki belgesine sahip faaliyet gösteren sağlık tesisleri, aracı kuruluşlar ve sivil toplum örgütlerinde çalışan kişiler oluşturmaktadır. Çalışma örneklemi 227 kişiden oluşmaktadır. Anketler çevrimiçi ortamda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, kuruluşların dijital sağlık uygulamalarını kullandığı, en çok kullandıkları uygulamanın e-randevu, pazarlama kanalının e-posta olduğu görülmüştür. Katılımcıların %83,7'si dijital sağlık uygulamalarının sağlık turizminde hizmet kalitesini arttırdığını düşünmektedir. Anahtar Sözcükler: Sağlık Turizmi, Dijital Sağlık, Paydaş, Dijitalleşme, Dijital Sağlık Uygulamaları.Master Thesis Kronik Hastalığı Olan Kişilerin Covid-19 Pandemi Döneminde Sağlık Hizmeti Kullanım Düzeylerinin Belirlenmesi: Ankara İli Örneği(2022) Koca, Şeyma Nur; Tengilimoğlu, Dilaver; Business2019 yılının sonlarında Çin'de ortaya çıkıp tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 enfeksiyonu 13 Ocak 2020 yılında tanımlanmıştır. 2021 yılının sonlarında hala devam etmektedir. Covid-19 ateş, nefes darlığı ve öksürük, tat ve koku kaybı gibi belirtiler göstermektedir. Türkiye'de ilk vaka 11 Mart 2020 tarihinde açıklanıştır. Pandemiden en fazla etkilenen grupların başında kronik hastalığı olan insanlar gelmektedir. Bu araştırma pandemi döneminde kronik hastalığı olan bireylerin hastane kullanım düzeylerini belirlemek, yine bu dönemde ilaçlarını almakta sıkıntı yaşayıp yaşamadıklarını ortaya koyma, alınan tedbirleri yeterli bulma düzeyleri, aldıkları tedavi maliyetinin uygun olup olmadığı, istediği zaman sağlık hizmetine ulaşıp ulaşamadığını, alınan sağlık hizmetinden memnun olma düzeylerini belirlemek gibi birçok konuyu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini Ankara ilinde yaşayan ve kronik hastalığı bulunan 302 kişi oluşturmaktadır. Katılımcıların %22,2'si Covid hastalığını geçirmiştir. Büyük bir çoğunluğu (%80,8)'i pandemi döneminde devlet hastanesinden hizmet almıştır. Katılımcıların çoğu (%82,5), kronik hastalık için kullanılan ilaçlara erişimde sıkıntı yaşamadığını ifade etmiştir. Elde edilen bulgular ışığında sağlık yöneticileri için çeşitli öneriler geliştirilmiştir.Master Thesis Engelli Bireylerin Sağlık Hizmetlerine Ulaşılabilirlik Düzeylerinin Belirlenmesi ve Memnuniyet Analizi: Ankara İli Örneği(2021) Meydan, Özgür; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessSağlık hizmetleri, toplumlarda ve toplumu oluşturan bireylerde var olan veya ilerde var olması öngörülen hastalıklar için çeşitli tedaviler uygulamak adına oluşmuş bir sistemdir. Sağlık hizmetleri, taşıdığı özelliklerinden dolayı diğer hizmetlere göre bireyler için önemi biraz daha farklıdır. Engelli bireyler engelleri sebebiyle toplumsal alanda birçok sorun ile karşılaşabilmektedir. Engelliler öncelikle günlük hayattaki sıradan ihtiyaçlarını karşılamak başta olmak üzere istihdam, eğitim, sağlık, ulaşım, gibi birçok alanda engelleri sebebiyle ayrımcılığa maruz kalabilmekte ve toplumsal imkânlardan tam anlamıyla faydalanamamaktadırlar. Bu çalışmada; toplumun her kesiminde sorunlar ile karşılaşan engelli bireylerin sağlık hizmeti alımında engel yaşamamaları ve sunulan sağlık hizmetlerinden etkin bir şekilde faydalanmalarının sağlanmasının önünde yer alan engellerin tespit edilerek çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Veriler Ankara ilinde ikamet eden 282 engelli birey ile yüz yüze görüşme tekniği uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre engellilerin ulaşım, engellilere yönelik kolaylaştırıcı uygulamaların sunulmaması, sağlık tesisi içerisinde hareket güçlüğü yaşama, öncelik hakkının kullanılamaması, sağlık tesislerindeki işlemlerinin başka günlere ertelenmesi gibi problemler ile karşılaştıkları belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre ulaşım sorununa yönelik yerel yönetimlerin engellilere yönelik iyileştirmeler yapması, sağlık hizmetine yönelik tespit edilen çeşitli sorunların çözümü için politika belirleyicilerin ve hastane yönetimlerinin engellilerin sorunları dikkate alınarak çözümler üretmeleri önerilmektedir.Master Thesis Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Çalışan İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılığına Etkisi(2021) Işık, Yurdagül; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessGelişen teknoloji, küreselleşme, iletişim ağlarının artması, eğitim ve gelir düzeyindeki artışlar ile birlikte insanların beklentileri de artmıştır. Hastalar kendilerini güvende hissedecekleri kurumlarda tedavi olmayı istemekte, personel iş doyumunun yüksek olduğu kurumlarda çalışmayı tercih etmektedir. Hizmet alanında faaliyet gösteren diğer sektörlerden farklı olarak sağlık hizmeti veren kurumların maddi güce ve teknolojik donanıma sahip olmalarının yanında nitelikli iş gücüne sahip olmaları da çok önemlidir. Çünkü sağlık hizmeti sunumundaki hatalar insanın hayatını kaybetmesine varan ciddi kayıplar ile sonuçlanabilmektedir. Sağlıkta kalitenin temel göstergelerinden birisi hasta ve çalışan güvenliğidir. Bir hastanenin kalite belgesine sahip olması demek, hasta bakım kalitesinin belirli bir standartta olduğunun, hasta ve çalışan güvenliğinin sağlandığının önemli göstergelerindendir. Bu araştırma, sağlık sektöründe faaliyet gösteren özel bir hastanede uygulanan kalite uygulamalarının, çalışan iş doyumu ve örgütsel bağlılığı üzerine etki durumunu değerlendirmek ve kalite çalışmaları ile çalışan iş doyumu ve örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ilinde faaliyet gösteren özel bir hastanede çalışan 462 çalışan oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda Toplam Kalite Yönetimi algısı ile iş doyumu arasındaki ilişki istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Standart regresyon katsayısına göre, Toplam Kalite Yönetimi Algısı değişkenindeki 1 birim artışın İş Doyumu değişkeninde 0,743 birim artışa neden olduğu görülmüştür. Ayrıca Toplam Kalite Yönetimi Algısı ile Örgütsel Bağlılık arasındaki ilişki de istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Standart regresyon katsayısına göre Toplam Kalite Yönetimi Algısı değişkenindeki 1 birim artışın Örgütsel Bağlılık değişkeninde 0,457 birim artışa neden olduğu görülmüştür.Master Thesis Hasta Güvenliği Uygulamalarından, Speak Up Programı, Hastanın Teşhis, Tedavi ve Bakım Süreçlerine Katılımının İncelenmesine Yönelik Alan Çalışması(2011) Sevim, Özlem Füsun; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessHasta güvenliği uygulamalarında, en dikkat çeken konulardan biri de hastanın kendi bakım süreçlerine katılımının sağlanmasıdır. Sağlık sistemlerindeki değişimler, gelişen tıp teknolojisi, önlenebilir hataların bu gelişmelere rağmen istenilen seviyeye düşürülememesi, hasta hakları ve bu yüzden sağlık personellerine açılan davalar sonucu; ?hastaların tıbbi karar sürecine katılması? önem kazanan bir alan olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, hastaların kendi tedavilerinin ne kadarına katılabildikleri, bu katılımlarda karşılaştıkları sorunlar ve alınabilecek önlemler belirlenmeye çalışılmıştır. Joint Commission International'ın geliştirdiği Speak Up programına ait broşürler, Türkçeye çevrilmiştir. Broşürlerin içeriklerini yansıtan kırk altı soruluk bir anket hazırlanarak, bir özel hastanede dört yüz hastaya uygulanmıştır. On bir adımdan oluşan Speak Up programının bu çalışmada on adımı uygulamaya alınmıştır. Elde edilen verilere göre, hastaların özellikle, sağlık kurumu seçerken, doktor seçiminde, ameliyat kararı verirken, eczanelerden ilaç alırken, çocukları hastalandığında çok daha fazla katılım sağladıkları belirlenirken, hastaların, organ bağışı konusunda, hasta haklarının bilinmesinde, sağlık personelinin ters ya da olumsuz davranışında, el hijyeni konusunda, doktorların verdikleri bilgileri anlayamadıklarında, tedavilerden memnun kalmadıklarında katılım konusunda çok daha pasif rol oynadıkları belirlenmiştir.Hekim ? hasta ilişkisinde farklı bir etkileşim yapısına sahip olan Speak Up programı, tıbbi kararların paylaşımı sürecinde yararlı olacaktır.137Anahtar Kelimeler: Hasta güvenliği, Speak Up programı, Hastanın katılımı, Sağlık, HastaneArticle The consumers' social media use in choosing physicians and hospitals: the case study of the province of Izmir(Wiley, 2017) Tengilimoglu, Dilaver; Sarp, Nilgn; Yar, Cemre Eda; Bektas, Meral; Hidir, Mehmet Nil; Korkmaz, Esin; BusinessManifested as a reflection of the Internet technology progress, web 2.0 has transformed communication among people to different dimensions while increasing the social use of Internet. Thus, the concept of social media has entered our lives. Blogs, forums, Facebook, Twitter and YouTube applications are but few of the social media platforms with active users exceeding millions. As in many other subjects, these and others are also environments where people share information and their positive or negative experiential views with respect to healthcare issues and services. Hence, the social media communication and exchange of information are deemed influential on the process of receiving health services. In the present study that aims to determine social media use of individuals in their choice of physicians, dentists and hospitals, a survey, as a data collection instrument, has been carried out to 947 residents of the province of Izmir. Individuals participating in the study have stated that they have used social media in choosing a physician (41.9% of the participants), dentist (34.1% of the participants) and hospitals (41.7% of the participants). The study has revealed that individuals are affected by social media in their healthcare choices. Copyright (C) 2015 John Wiley & Sons, Ltd.Article Listening to the Voice of the Patients: The Marketing Function, Market Orientation and Performance in Hospitals in Emerging Markets(Kamla-raj Enterprises, 2015) Atilla, E. Asuman; Tengilimoglu, Laver; Dursun-Kilie, Tuerkan; Ekiyoe, Aykut; BusinessThe present study aims to explore to what extent hospitals adopt a market orientation as their corporate marketing strategy in an emerging-market context which poses many macro-level challenges for health care organizations due to its strong need for economic development, societal development, better quality-of- life (QOL), welfare, ethical practices among others. Hospitals that serve in these markets can benefit from a market orientation since a market-oriented strategy enables them to study understand and respond to their health care customers more effectively. Administrators from 400 private hospitals in Turkey were surveyed. A positive connection was found between the level of the hospital's market orientation and the presence of a formal marketing department that serves as the informational bridge between the hospital and the society. The results of this study revealed that market orientation is positively related to general performance of the hospital. The present study also showed that a statistically significant difference exists between the general performance of the hospitals having a formal marketing department and of those not having one. Market-oriented private hospitals perform better compared to their less market-oriented counterparts. A formal marketing department that connects the hospital to its customers and the society at large plays a pivotal role in the development of market-oriented strategies and operations and improves hospital performance. Managerial and public policy implications of the research results were also discussed.