Tengilimoğlu, Dilaver
Loading...
Name Variants
D., Tengilimoglu
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
Job Title
Profesor Doktor
Email Address
dilaver.tengilimoglu@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
100
Articles
33
Citation Count
143
Supervised Theses
64
100 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 100
Master Thesis Kadınlarda marka bağlılığı ve hedonik tüketim ilişkisi: Kozmetik sektöründe bir uygulama(2019) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessTüketiciler alışveriş yaparken her zaman rasyonel beklentiler içinde bulunmamaktadırlar. Çoğu zaman alışverişlerinde duygularıyla hareket eder ve bu deneyiminden haz almaya çalışırlar. Bu da tüketimin hedonik boyutunu oluşturmaktadır. Marka bağlılığı kavramı tüketicilerin tercihleri diğer bir ifadeyle satın alma davranışları ile yakından ilişkisi vardır. Bağlılık bir markanın farklı anlamlarda tatmin sağlaması durumuyla alakalı olarak müşterinin yeniden ve yine o markayı tercih etmesine neden olan markaya yönelik bağlılık durumudur. Günümüzde kişiler duygusal tatmine ulaşması ve haz almasını etkileyen durumlardan biride kişilerin kullanmakta oldukları markaya karşı bağlılıklarıdır. Bu çalışma da kadınların kozmetik alışverişlerinde hedonik(hazcı) bir duyguyla yaptıkları alışverişlerde marka bağlılığı hakkında olumlu veya olumsuz görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de Ankara ilinde yaşayan 18 yaş üstü kadınlar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 400 katılımcı dahil edilmiştir. Çalışmada, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen veriler sonucu hedonik tüketim alt faktörü olan macera için alışveriş kozmetik sektöründe marka bağlılığı arasında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür.Genel hedonik tüketimle hedonik alt faktörü olan sosyal amaçlı alışveriş faktörüyle pozitif doğrusal anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Kozmetik sektöründe marka bağlılığı ve faydacı tüketim arasında negatif doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler:Marka bağlılığı, hedonik tüketim, faydacı tüketim, kozmetik, tüketici davranışlarıArticle Citation Count: 0Evaluating the Financial Performances of the Publicly Held Healthcare Companies in Crisis Periods in Türkiye(Mdpi, 2023) Tengilimoğlu, Dilaver; Tumer, Tolga; Bennett, Russell L.; Younis, Mustafa Z.; BusinessThe purpose of this study was to evaluate the financial performances of the publicly held healthcare companies in crisis periods in Turkiye. The 2018 economic crisis and the COVID-19 pandemic crisis were included in the study as the crisis periods. We collected the financial data of the publicly held healthcare companies and calculated three liquidity, three turnover, three leverage and three profitability ratios through ratio analysis to use as financial performance indicators. We then conducted Wilcoxon signed-rank tests and we performed separate analyses for the 2018 economic crisis and the COVID-19 pandemic crisis. The results of the analyses showed that there were no statistically significant differences between the publicly held healthcare companies' liquidity, turnover, leverage, profitability ratios and thus their financial performances before the crises and after the crises. While the results are reassuring and give valuable insights to managers and policy makers to determine the areas that needs to be strengthened to be better prepared for possible future crises, our sample was limited. Therefore, this study presents an exploratory foundation for future studies which are needed to make a case for financial stability for the publicly held healthcare companies before and after the crisis periods.Article Citation Count: 13Informal Payments in Health Systems: Purpose and Occurrences in Turkey(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2015) Tengilimoğlu, Dilaver; Guzel, Alper; Toygar, Anil; Akinci, Fevzi; Dziegielewski, Sophia F.; BusinessInformal payments constitute a significant portion of out-of-pocket payments in health systems, especially in developing countries. This study examined the current status of informal payments in Turkey and the opinions, attitudes, and behavior of individuals toward informal payments. To examine this concept, 1,033 residents in Ankara, the capital city of Turkey, were surveyed. The 28-item questionnaire used in data collection was developed based on previous research and expert opinions. The data analysis revealed that approximately 29% of the study participants made informal payments in return for the medical service they received. Three out of 4 people who made informal payments were from a low-income group. Informal payments were made in the form of cash prior to medical procedures and also as gifts following the procedures. Future recommendations for health policymakers include designing a new patient copay mechanism where informal payments can be effectively incorporated into the formal payment system, assistance to low-income individuals, and improvement in current medical staff salaries that would discourage taking such payments.Master Thesis Hekim performansının teşhis ilişkili gruplara dayalı ödemesi(2016) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessKarmaşık hizmet ve organizasyon yapısına sahip olan sağlık kurumlarının performanslarının değerlendirilmesinde, sağlık hizmeti sunumu alanında hastanelerin ürettiği hizmetin puanlandırılmasına katkı sağlayan Teşhis İlişkili Gruplar sisteminin ülkemizde de kullanılabilirliğini göstermek ve bu alanda öncülük etmek üzere bu çalışma hazırlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde sağlık tesislerinin performans değerlendirmesi ve verimliliklerinin ölçülmesi konusunda dünyada ve ülkemizde uygulanan örnekler ve uygulama yöntemleri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise TİG'in tarihçesi, dünyada kullanım alanları ve genel değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise ülkemizdeki TİG'in tarihçesi, TKHK'da TİG uygulamaları ve performans değerlendirme çalışmalarında TİG'in kullanılabilirliği ve deneysel simülasyonlarla ek ödeme önerileri ele alınmıştır. Bu kapsamda Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumuna bağlı faaliyet gösteren sağlık tesislerinin, Ekim 2015 – Mart 2016 arasında altı aylık döneme ilişkin yatan hasta verileri analiz edilerek sağlık tesislerinde fiilen çalışan 117.742 hekimin ek performans ücretlerinin; vaka karma indeksi, bağıl değer gibi TİG ödeme parametrelerine göre ödenmesi konusu ele alınmıştır.Daha adil bir ödeme tablosu oluşturabilmek için ek ödeme sisteminde sadece performans puanı yerine; performans puanı ve vaka karma indeksi kombine bir şekilde kullanılmalıdır. Anahtar Kelimeler: Teşhis İlişkili Gruplar, Performans Değerlendirme, Vaka Karma İndeksi, Bağıl DeğerMaster Thesis Sağlık personeline yönelik şiddet olgusu: Ordu ili örneği(2021) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessŞiddet, geçmişten günümüze kadar hayatlarımızda yerini alan ve gün geçtikçe görülme oranını artırmaya devam eden bir olgudur. Şiddet olgusunun sağlık sektöründe çok fazla görülmesi, beraberinde toplum sağlığı açısından büyük riskler doğurmakta ve devam etmektedir. Sağlık sektöründe sıkça rastlanan, görülme sıklığı yüksek olan şiddet, hastaların kaliteli sağlık hizmetinden yararlanmalarını engellemenin yanı sıra, sağlık çalışanlarının motivasyonunu düşürmekte, mesleği bırakma noktasına getirmekte, görevlerini yerine getirirken dikkat dağınıklığı yaşamalarına neden olarak hata paylarını da artırmaktadır. Sağlık göstergelerinin toplumun en önemli özelliği olduğu düşünüldüğünde, sağlık çalışanlarının performansının düşüşü ile kaliteli sunulamayan sağlık hizmeti, toplumun genelini olumsuz etkileyecek, ülke geneline yansıyacaktır. Bu çalışmada, sağlık çalışanlarına yönelik sıkça görülen şiddet olgusu, sağlık çalışanlarına yönelik uygulanan fiziksel, sözel ve psikolojik şiddetin maruz kalınma veya tanık olunma sıklığı ve şiddetin engellenebilmesi önemine vurgu yapmak hedeflenmiştir. Araştırmanın evrenini Ordu ili merkezinde bulunan 1 kamu, 3 özel hastanede görev yapmakta olan 1450 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Araştırma 30 Kasım – 20 Aralık 2020 tarihleri arasında uygulanmıştır. Çalışmaya katılan 290 sağlık çalışanına online olarak hazırlanmış anket formu gönderilmiştir. Anket sonuçları SPSS programında sıklık, ortalama, yüzdelik ve Ki-Kare testi uygulayarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarının, %44,8'i Acil-Yoğun Bakım Hizmetlerinde görevli, %31,4'ü en az bir kere fiziksel şiddete, %91'i en az bir kere sözel şiddete, %74,5'i ise en az bir kere psikolojik şiddete maruz kaldıkları saptanmıştır. Şiddeti en fazla uygulayan kesimin hastaların yakınları olduğu, cinsiyetin ise erkek olduğu belirlenmiştir.Article Citation Count: 1The mediating role of FoMO and the moderating role of narcissism in the impact of social exclusion on compulsive buying: a cross-cultural study(Springer int Publ Ag, 2023) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoglu, Dilaver; BusinessBackground There is an interrelationship between the concepts of social exclusion, compulsive buying behavior, fear of missing out (FoMO), and narcissism. Nevertheless, the extent to which these concepts mediate or moderate their relationships with each other has not been efficiently investigated. Objective This research aims to investigate how FoMO mediates and narcissism moderates the correlation between social exclusion and compulsive buying behavior. In addition, the research aims to test a conceptual model and highlight the differences that may occur in the conceptual model proposed in two different countries. Methods This model was analyzed among 1007 university students (Turkey = 506, Denmark = 501). The study used scales to measure social exclusion, compulsive buying behavior, FoMO, and narcissism. The study employed PROCESS Model 4 to analyze direct and indirect (mediation) effects and PROCESS Model 59 to assess conditional (moderation) effects. Furthermore, the Johnson-Neyman technique was utilized to investigate interaction terms. Results The findings indicate that those who face social exclusion tend to participate more in compulsive buying, and this connection is partly explained by FoMO. This suggests that individuals who encounter social exclusion may have an increased likelihood of experiencing FoMO, which may subsequently contribute to compulsive buying behavior. Furthermore, the moderating effect of narcissism differed between the Turkey and Danish samples. Specifically, in the Turkey sample, narcissism only modified the connection between social exclusion and FoMO, while in the Danish sample, it impacted both the connection between social exclusion and FoMO and the connection between FoMO and compulsive buying. Conclusion The obtained results show that the regulating role of narcissism is different in Turkey and Denmark within the conceptual model we studied.Article Citation Count: 15The consumers' social media use in choosing physicians and hospitals: the case study of the province of Izmir(Wiley, 2017) Tengilimoğlu, Dilaver; Sarp, Nilgn; Yar, Cemre Eda; Bektas, Meral; Hidir, Mehmet Nil; Korkmaz, Esin; BusinessManifested as a reflection of the Internet technology progress, web 2.0 has transformed communication among people to different dimensions while increasing the social use of Internet. Thus, the concept of social media has entered our lives. Blogs, forums, Facebook, Twitter and YouTube applications are but few of the social media platforms with active users exceeding millions. As in many other subjects, these and others are also environments where people share information and their positive or negative experiential views with respect to healthcare issues and services. Hence, the social media communication and exchange of information are deemed influential on the process of receiving health services. In the present study that aims to determine social media use of individuals in their choice of physicians, dentists and hospitals, a survey, as a data collection instrument, has been carried out to 947 residents of the province of Izmir. Individuals participating in the study have stated that they have used social media in choosing a physician (41.9% of the participants), dentist (34.1% of the participants) and hospitals (41.7% of the participants). The study has revealed that individuals are affected by social media in their healthcare choices. Copyright (C) 2015 John Wiley & Sons, Ltd.Article Citation Count: 3Listening to the Voice of the Patients: The Marketing Function, Market Orientation and Performance in Hospitals in Emerging Markets(Kamla-raj Enterprises, 2015) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoglu, Laver; Dursun-Kilie, Tuerkan; Ekiyoe, Aykut; BusinessThe present study aims to explore to what extent hospitals adopt a market orientation as their corporate marketing strategy in an emerging-market context which poses many macro-level challenges for health care organizations due to its strong need for economic development, societal development, better quality-of- life (QOL), welfare, ethical practices among others. Hospitals that serve in these markets can benefit from a market orientation since a market-oriented strategy enables them to study understand and respond to their health care customers more effectively. Administrators from 400 private hospitals in Turkey were surveyed. A positive connection was found between the level of the hospital's market orientation and the presence of a formal marketing department that serves as the informational bridge between the hospital and the society. The results of this study revealed that market orientation is positively related to general performance of the hospital. The present study also showed that a statistically significant difference exists between the general performance of the hospitals having a formal marketing department and of those not having one. Market-oriented private hospitals perform better compared to their less market-oriented counterparts. A formal marketing department that connects the hospital to its customers and the society at large plays a pivotal role in the development of market-oriented strategies and operations and improves hospital performance. Managerial and public policy implications of the research results were also discussed.Master Thesis Üniversitelerin dijital pazarlama faaliyetleri kapsamında halkla ilişkiler ve iletişim departmanı uygulamaları(2021) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessGünümüzde meydana gelen bilgi teknolojisinin gelişmesi tüm bilim dallarını etkilenmektedir. Bu gelişmelerden en çok etkilenen dallardan biriside pazarlamadır. Özellikle modem pazarlama araçlarından dijital pazarlama durumdan etkilenen bilim dallarından bir olan pazarlama yeni modern bir pazarlama kavramı ile kaşımıza çıkmaktadır. Dijital pazarlama hizmet ve ürünleri sumak amacıyla cep telefonları, masaüstü bilgisayarlar, medya veya sosyal platformlar gibi internet ve dijital teknolojileri kullan pazarlama türüdür. Bu durum eğitim hayatında büyük önem arz etmektedir. Üniversitelerde artık bir işletme konumunda oldukları için öğrencilerin kendilerini tercih ederken kullandıkları stratejileri belirlemede halkla ilişkiler ve iletişim departmanları ön plana çıkmaktadır. Özelikle son dönemlerde artan rekabetten dolayı dijital pazarlamayı vakıf üniversiteleri daha fazla tercih etmektedir. Üniversitelerin dijital pazarlama imajlarını üst seviyede tutmak için ve varlıklarını devam ettirmekte rol oynamaktadır. Özellikle üniversite seçimlerinde istedikleri bölümleri veya şehirleri tercih ederken ilk önce üniversitenin sitesine girip bölümleri ve okul hakkında bilgi almak isterler. Bu durumda da üniversitelerdeki halkla ilişkiler ve iletişim departmanları iyi bir imaj sergileyebilmek için dijital pazarlamaya önem vermektedirler. Bu çalışma Türkiye'de faaliyet gösteren üniversitelerde görevli 200 Tanıtım ve Halkla ilişkiler biriminde görevli uzman ile ankete dayalı çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda vakıf üniversitelerinin devlet üniversitelerine nazaran dijital pazarlama faaliyetlerini daha fazla kullandıkları görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Üniversitelerde dijital pazarlama, Üniversitelerde sosyal medya, Üniversitelerde iletişim, Üniversitelerde halkla İlişkiler.Doctoral Thesis Türkiye'de şehir çiftleri arasında hava seyahat talebine etki eden kriterlerin farklı yöntemlerle karşılaştırmalı analizi(2019) Tengilimoğlu, Dilaver; Tengilimoğlu, Dilaver; BusinessTürkiye'de havayolu ile ulaşımın gün geçtikçe yaygınlaşması rekabetin artmasına neden olmaktadır. Bu bakımdan doğru yapılmış bir havayolu talep tahmini, bir havayolu işletmesi için, belirli bir hatta uçuş konulup konulmaması kararı, filo planlaması, kaynak planlaması, bilet fiyatlarının belirlenmesi, uygun stratejilerin belirlenmesi gibi kritik kararların verilmesinde oldukça önemlidir. Bir ülkenin ekonomisinin önemli bir parçası olan havayolu taşımacılığında talebin bilinmesi işletmelerin özellikle stratejik kararlarını doğru belirlemelerinde önemlidir. Türkiye'de havayolu taşımacılığı, dünya ortalamasına göre daha yüksek oranda büyüme göstermektedir. 2003 yılında başlatılan Bölgesel Havacılık Politikasından bu yana iç hat yolcu sayısında yaklaşık 12 kat artış görülmüştür. Buna karşın yurtiçi yolcu taşımacılığının büyük bir bölümü halen karayolu üzerinden yapılmaktadır. Türkiye'de ana merkezlerden ülkenin pek çok havalimanına uçuşlar gerçekleşmekte iken, ana merkezler haricinde uçuşlar (çapraz uçuşlar) yeterli sayıda değildir. Bu noktalar arası uçuşlar bağlantılı uçuşlar ile gerçekleşmektedir. Bağlantılı uçuşlarda uzun aktarma (bekleme) süreleri ile yüksek bilet fiyatları, bu uçuşlarının yolcular için cazip gelmemesine yol açmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de çapraz uçuşlarla ilgili olarak havayolu talep tahmini çalışması yapılmıştır. Bu amaçla Kayseri ve Bursa, anket uygulanan şehir çifti olarak seçilmiştir. Kayseri'de yaşayan 501, Bursa'da yaşayan 453 bireye uygulanan anketlerden derlenen verilere lojistik regresyon, yapay sinir ağları modeli ve kümeleme analizleri uygulanmıştır. Veri setinin analizi sonucunda elde edilen ampirik bulgular karşılaştırma yapılarak yorumlanmıştır ve yapay sinir ağları modelinin diğer yöntemlerden daha başarılı sonuçlar verdiği görülmüştür. Çalışmada, her iki şehirde de uçuş talebini belirleyen en önemli etkenlerin aktarmasız uçuş konulması ile bilet fiyatlarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır.