Tengilimoğlu, Dilaver

Loading...
Profile Picture
Name Variants
D., Tengilimoglu
D., Tengilimoğlu
Tengilimoglu,D.
D.,Tengilimoglu
Tengilimoglu, D.
T., Dilaver
D.,Tengilimoğlu
Tengilimoglu, Dilaver
Tengilimoğlu,D.
T.,Dilaver
Dilaver, Tengilimoğlu
Dilaver, Tengilimoglu
Tengilimoglu D.
Tengilimoğlu D.
Tengilimoğlu, Dilaver
Tengilimoglu, Laver
Job Title
Profesor Doktor
Email Address
dilaver.tengilimoglu@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Business
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

100

Articles

33

Citation Count

143

Supervised Theses

64

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 100
  • Master Thesis
    Sağlık Yönetim Bilgi Sistemleri ve İletişim Teknolojilerinin Sağlık Yöneticileri Tarafından Kabul ve Kullanımı: Ankara İli Örneği
    (2016) Demircan, Fatih; Tengilimoğlu, Dilaver; Business
    Bilgi ve iletişim teknolojilerinde ki hızlı değişim ve gelişmeler sağlık hizmetleri sektörünü de önemli ölçüde etkilemiştir. Sağlık bilgi sistemleri ise sağlık hizmetlerini sunan hastane yöneticilerinin, karar verme süreçlerinde bilgileri derlemektedir.Sağlık hizmetleri karmaşık yapısı gereği bilişim teknolojilerine bağımlılığı sürekli artmaktadır. Hastanelere kayıt edilen ve saklanan tıbbi verilerin kapasitesi sürekli artmakta ve sürekli büyüme göstermektedir. Hasta verilerini kullanma, işleme, tekrardan ulaşma zor bir hal alırken, artık bu işlev daha çok önemli hale gelmektedir. Bu bağlamda sağlık bilişimi; sağlık hizmetinin bilgi toplumu insanına yakışır biçimde sunulması, bilişim teknolojilerinin etkili biçimde kullanıldığı hastanelerin çağdaş bir anlayışla yönetilmesi, toplumun sağlık sorunlarının saptanması, hizmetlerin planlanması ve sağlık düzeyini artırılması için ihtiyaç duyulan bilginin toplanarak bilimsel değerlendirmeler yapabilecek sağlık çalışanı yetiştirmede kullanılmasıdır.Bu çalışmada Ankara'da faaliyet gösteren 16 kamu hastanesinde (12'si Sağlık Bakanlığı, 4'ü Üniversite Hastanesi) görev yapan 108 hastane yönetici ile yapılan anket çalışması sonucu sağlık bilgi sistemleri ve iletişim teknolojilerine bakış açısı öğrenilmeye çalışılmış ve sağlık kurumlarında bilgi teknoloji kullanım sürecinde öneriler gerçekleştirilmiştir. Anahtar Sözcükler : Bilgi Sistemleri, Bilgi sistemleri yapısı, Sağlık Bilişim Sistemleri, Bilgi Teknolojileri Sorunları ,Teknolojik değişimlere karşı direnç
  • Article
    Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Çalışan İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılığına Etkisi: Bir Özel Hastane Örneği
    (2023) Işık, Yurdagül; Tengilimoğlu, Dilaver; Ekiyor, Aykut; Sarıyıldız, Gülçin Türkmen; Business; Anesthesia Program
    Gelişen teknoloji, küreselleşme, iletişim ağlarının artması, eğitim ve gelir düzeyindeki artışlar ile birlikte insanların beklentileri de artmıştır. Hastalar kendilerini güvende hissedecekleri kurumlarda tedavi olmayı istemekte, personel iş doyumunun yüksek olduğu kurumlarda çalışmayı tercih etmektedir. Hizmet alanında faaliyet gösteren diğer sektörlerden farklı olarak sağlık hizmeti veren kurumların maddi güce ve teknolojik donanıma sahip olmalarının yanında nitelikli iş gücüne sahip olmaları da çok önemlidir. Çünkü sağlık hizmeti sunumundaki hatalar insanın hayatını kaybetmesine varan ciddi kayıplar ile sonuçlanabilmektedir. Sağlıkta kalitenin temel göstergelerinden birisi hasta ve çalışan güvenliğidir. Bir hastanenin kalite belgesine sahip olması demek hasta bakım kalitesinin belirli bir standartta olduğunun, hasta ve çalışan güvenliğinin sağlandığının önemli göstergelerindendir. Bu araştırma, sağlık sektöründe faaliyet gösteren özel bir hastanede uygulanan kalite uygulamalarının, çalışan iş doyumu ve örgütsel bağlılığı üzerine etki durumunu değerlendirmek ve kalite çalışmaları ile çalışan iş doyumu ve örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ilinde faaliyet gösteren özel bir hastanede çalışan 462 çalışan oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda Toplam Kalite Yönetimi algısı ile iş doyumu arasındaki ilişki istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Standart regresyon katsayısına göre, Toplam Kalite Yönetimi Algısı değişkenindeki 1 birim artışın İş Doyumu değişkeninde 0,743 birim artışa neden olduğu görülmüştür. Ayrıca Toplam Kalite Yönetimi Algısı ile Örgütsel Bağlılık arasındaki ilişki de istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Standart regresyon katsayısına göre Toplam Kalite Yönetimi Algısı değişkenindeki 1 birim artışın Örgütsel Bağlılık değişkeninde 0,457 birim artışa neden olduğu görülmüştür.
  • Article
    Citation - Scopus: 6
    Consumer Awareness, Attitude, and Behavior Related To the Rational Use of Medicines in a Developing Country Context: the Case of Turkey
    (Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences, 2020) Tengilimoğlu,D.; Tekin,P.Ş.; Zekioğlu,A.; Kılıç,T.D.; Business
    BACKGROUND: The high cost of medicines continues to be a major problem in health care. AIM: This study aims to investigate the awareness, attitudes, and behaviors of consumers with regard to the rational use of medicine (RUM) in a developing country context. METHODS: The study was designed as descriptive cross-sectional research. The survey was conducted in the two major cities of Turkey, namely, Ankara and Edirne, whose populations well-represent the socio-economic characteristics of the overall Turkish population between January and March 2016. A total of 2267 individuals participated in the survey. The survey consisted of 37 questions which included statements about various socio-demographic factors and the RUM. Frequencies and percentages were used for the presentation of qualitative data while cross-tabulations and Chi-square tests were utilized for the investigation of the relationships among research variables. RESULTS: According to the findings, 54.7% of participants stated that they request medicine not related to their illness be added to the prescription; only 24.7% of them have heard the term “rational use of medicine.” The distribution of the responses related to handling unused medicines was significant for educational level (p = 0.010; α = 0.05). At the same time, high school and university graduates are also more likely to take medicines in accordance with doctor’s advice compare to the other groups. CONCLUSION: Our study results indicate that consumer awareness of the RUMs is at a low level and more effective consumer awareness campaigns are needed on this issue. © 2020 Dilaver Tengilimoğlu, Perihan Şenel Tekin, Aysu Zekioğlu, Turkan Dursun Kılıç.
  • Master Thesis
    Örgütsel Stresin Çalışan İş Doyumuna Etkisi 'hıltı İnşaat Malzemeleri Tic. A.ş. Örneği'
    (2016) Turan, Tolga; Tengilimoğlu, Dilaver; Business
    Örgütsel stres kaynakları ve buna bağlı olarak çalışanların yaşamış olduğu iş doyumsuzluğu örgütlerin önemli sorunlar yaşamasına sebep olmaktadır. Tezin amacı, örgütsel stres kaynakları ile iş doyumu arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemek ve bu ilişkinin düzeyini belirlemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, Hilti İnşaat Malzemeleri A.Ş. çalışanları üzerinde bir uygulama yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 200 Hilti satış departmanı çalışanı oluşturmaktadır. Araştırma verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir. Bireylere kişisel bilgi formu, örgütsel stres ve iş doyumu olmak üzere üç bölümden oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24.0 programı kullanılmıştır. Çalışanlara ait demografik özelliklerin farklılık gösterip göstermediği Mann Whitney-U Testi ve Kruskal Wallis-H Testi ile analiz edilmiş ve anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Hipotezlerin test edilmesinde Spearman Korelasyon analizi kullanılmıştır. Örgütsel stres ile iş doyumu arasındaki ilişkide, korelasyon analizi sonucuna göre; r=-0,571 ve anlamlılık düzeyi p=0,000 olarak elde edilmiştir. 0,05 anlamlılık düzeyinde ters yönlü ve orta düzeye yakın bir ilişki saptanmıştır. Demografik bilgiler ile örgütsel stres ve iş doyumu arasında da anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca alt boyutlarda inceleme yapıldığında; örgütsel politikalar ve ücretten kaynaklanan stres ile iş doyumunun ücret ve iş güvencesi boyutu arasında; örgütsel yapıdan kaynaklanan stres ile iş doyumunun yönetim ve terfi boyutu arasında; şirket içinde çalışanlar arasındaki ilişkilerden kaynaklanan stres ile iş doyumunun çalışma arkadaşları boyutu arasında; yapılan işin özelliklerinden kaynaklanan stres ile iş doyumunun işin niteliği boyutu arasında; fiziksel şartlardan kaynaklanan stres ile iş doyumunun çalışma koşulları boyutu arasında da ters yönlü ve anlamlı ilişki saptanmıştır.Sonuç olarak, çalışanların örgütsel stres düzeyleri arttıkça, iş doyum düzeylerinde azalma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Master Thesis
    Sağlık Yöneticilerinin Yaşam Kalitesinin Belirlenmesi: Ankara İli Örneği
    (2014) Güney, Zeynep; Tengilimoğlu, Dilaver; Business
    Dünya Sağlık Örgütü'ne göre yaşam kalitesi, bireylerin yaşadıkları kültür ve değerler sistemi içerisinde amaçları, beklentileri, ilgi alanları ve yaşam standartları doğrultusunda hayattaki pozisyonları nasıl algıladıklarıdır. Sağlık yöneticileri yoğun çalışma temposu ve bununla beraber yürütmek zorunda oldukları görevleri, sağlıklarını koruyabilme, arkadaşlık, aile ilişkileri ve benzeri konularda fiziksel, ruhsal ve sosyal olarak büyük bir yük altına girmektedirler. Araştırma, Ankara ilindeki Sağlık Yöneticilerinin yaşam kalitelerini değerlendirmeye yönelik tanımlayıcı bir çalışma olarak planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmada örnekleme yapılmamış, hastanede çalışan bütün yöneticilerin araştırmaya dahil edilmesi hedeflenmiştir Araştırmada 221 sağlık yöneticisiyle ilgili veriler değerlendirmeye alınmıştır. Yüz yüze görüşme tekniği ile iki bölümden oluş an bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü 11 soruluk sosyo-demografik özellikleri içeren sorulardan, ikinci bölümü ise SF–36 (Short Form 36) yaşam kalitesi ölçeğinden oluşmaktadır. Sağlık yöneticisinin, SF-36'nın boyutlarından aldıkları puanlar, sosyo-demografik ve çalışma yaşamıyla ilgili bazı özelliklere göre karşılaştırılmıştır. Araştırmanın büyük bir kısmını 30-39 yaş grubundaki çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırma grubu, yaşam kalitesinin ruhsal özellikleriyle ilgili boyutlarında düşük, fiziksel özellikleriyle ilgili boyutlarında daha yüksek puanlar almıştır. Kadın sağlık personelinin yaşam kalitesi puanları erkeklerin yaşam kalitesi puanlarından daha yüksektir. Yaş ilerledikçe, yaşam kalitesi puanları düşmektedir. Bekar sağlık personeli, yaşam kalitesi boyutlarının çoğunda yüksek puanı almıştır. İdari Mali İşler Şube Müdürü/Yardımcısı grubu, genel sağlık boyutu hariç bütün yaşam kalitesi boyutlarında diğer meslek gruplarına göre daha düşük puan almıştır. Toplam çalışma süresi uzadıkça, yaşam kalitesi puanları düşmektedir. Araştırma grubunun yaşam kalitesi boyutlarından aldıkları puanlar ortalaması yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak, sağlık yöneticileri; yaşam kalitelerinin yaş, çalışma süresi, toplam hizmet süresi, çalışma şekli durumlarından etkilendiği bulunmuştur. Anahtar sözcükler: 1. Yaşam Kalitesi 2. SF-36 3. Sağlık Yöneticileri
  • Master Thesis
    Çimento Sanayinde Küresel Marka Yaratma Konusunda Sektör Yöneticileri Görüşlerinin Değerlendirmesi
    (2016) Alkan, Ceren; Tengilimoğlu, Dilaver; Business
    Bu çalışma, çimento sektöründe markalaşma konusunu ele alırken sektör liderlerinin bu konuda görüşlerini içermektedir. Markalaşma hemen hemen her işletmenin önem verdiği bir konudur ve pazarlama faaliyetlerinin en önemli kalemlerinden biri konumundadır. Küreselleşme ile birlikte sermayenin ülkeler arasında el değiştirmesi, küresel markaları da beraberinde getirmiştir. Markaların küresel çapta faaliyet göstermeleri ve tüketiciler tarafından tanınması, satışları artırmış ve işletmelere yüksek gelirler sağlamıştır. İçinde bulunduğumuz dünyada markalar yerellikten kurtulmuş ve diğer ülkelerde de yatırım olanağı sağlanmıştır. Bu sayede işletmeler dünyanın çeşitli yerlerine ürünlerini satma fırsatını bulmuşlardır. Çimento sektöründe de markalaşmanın önemli bir rolü vardır. Ancak standart bir ürün üretildiği için çimentoda markalaşmanın ayırt edicilik özelliği diğer ürünler gibi değildir. Bu noktada çimento sektöründe küresel bir marka olarak faaliyet göstermenin zorlukları ve önündeki engeller önemli bir tartışma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çimento sektöründe küresel bir marka yaratma hususunda sektör liderlerinin görüşleri değerlendirilerek ortaya konan bu çalışma, işletmeler için markalaşma konusunda bir farkındalık yaratma amacını taşımaktadır. Anahtar Sözcükler: 1. Marka 2. Pazarlama 3. Çimento 4. Sürdürülebilirlik 5. Sosyal Sorumluluk
  • Master Thesis
    Oyunlaştırmanın Marka Bilinirliği Üzerine Etkisi: Perakende Sektörü ve Sağlıklı Yaşam Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma
    (2023) Alsan, Hülya; Tengilimoğlu, Dilaver; Business
    Özellikle teknolojik gelişmelerle birlikte hızlı bir ilerleme gösteren dijitalizasyon, oyunlaştırmanın da dijital ortamlarda daha sık ve kolay uygulanabilir hale gelmesine neden olmuştur. Pekçok araştırmacı tarafından genel olarak, oyun unsurlarının ve oyun mekaniklerin oyun olmayan alanlarda kullanılması şeklinde tanımlanan oyunlaştırma, pazarlama alanında da müşteri katılımının sağlanması, ayrıca marka, firma ve müşteri arasında önemli bağlar kurulması etkisini yaratmaktadır. Son yıllarda dijitalleşmedeki hızlı değişimle birlikte e-ticaret hacminde ve oyun teknolojisinde de önemli gelişmeler elde edilmiş, bu iki unsurun uyumundan hareketle pazarlama alanında oyunlaştırma uygulamaları da sıklıkla kullanılır hale gelmiştir. Oyunlaştırma, bir müşterinin bir web sitesini veya mağazayı daha sık ziyaret etmesini, çalışanların performanslarını daha kolay takip ettikleri motivasyon yaratıcı bir sistemle çalışmalarını sağlayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, son yıllarda yükselen bir trend haline gelen oyunlaştırmanın pazarlama alanındaki kullanımına ilişkin incelemelerde bulunmaktır. Bu kapsamda öncelikle, literatür incelemesi yapılmış, ayrıca nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama tekniği kullanılarak, oyunlaştırma uygulamalarının marka bilinirliği üzerinde etkilerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma evreninin büyüklüğü nedeniyle çalışma kapsamı sağlıklı yaşam uygulamaları ve perakende sektörü ele alınarak daraltılmıştır. Ayrıca kolayda örneklem yöntemi kullanılmış ve 400 kişiye anket uygulanmıştır. Anket sonucunda, oyunlaştırmanın marka bilinirliği ve marka tutumu üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu (r=0.55); demografik etkenlerin oyunlaştırma kullanımında etkisinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Article
    Citation - WoS: 38
    Citation - Scopus: 49
    Impacts of Covid-19 Pandemic Period on Depression, Anxiety and Stress Levels of the Healthcare Employees in Turkey
    (Elsevier Ireland Ltd, 2021) Tengilimoglu, Dilaver; Zekioglu, Aysu; Tosun, Nurperihan; Isik, Oguz; Tengilimoglu, Onur; Business
    The COVID-19 pandemic has turned into a public health issue since December 2019 and has risen in all countries in the world. The healthcare employees taking part in the pandemic will eventually be affected by the process. The aim of the study is to determine the levels of the anxiety, depression, and stress of the healthcare employees during the COVID-19 pandemic in Turkey. As the data collection tool, an e-survey was used. In the first section, Depression, Anxiety and Stress Scale (DASS-21) was used. In the second section of the survey, the problems experienced by the healthcare employees during the pandemic and their working media were aimed to be defined. In the last section, the socio-demographic features of the employees were investigated. 2076 healthcare employees participated in the study. The results showed that the major cause of the anxiety or stress among healthcare employees comes from the fear to contaminate the COVID-19 virus to their families (86.9%). It was observed that the levels of depression, anxiety and stress of female employees are higher than that of male employees (p < 0.003). The highest depression, anxiety and stress levels of healthcare employees come from the pandemic, emergency, and internal services (p < 0.001). Health managers and policymakers need to make a move immediately to find solutions for the physical and psychological needs of the health employees. On the other hand, in order to minimize the risk, preparation of the work power plans beforehand and inclusion of obligatory referral chain into health services can be suggested.
  • Article
    Citation - WoS: 6
    Citation - Scopus: 7
    Refugees' Opinions About Healthcare Services: a Case of Turkey
    (Mdpi, 2021) Tengilimoglu, Dilaver; Zekioglu, Aysu; Budak, Fatih; Eris, Hilseyin; Younis, Mustafa; Business
    Background: Migration is one of the most important social events in human history. In recent years, Turkey hosted a high number of asylum seekers and refugees, primarily because of continuing wars and radical social changes in the Middle East. Methods: Using a random sampling method, Syrian refugees aged 18 and over, who can communicate in Turkish, were reached via personal contact and a total of 714 refugees participated in the study voluntarily. Results: Turkey has mounted with some success and to point out that even though participating refugees in both provinces are young and healthy, almost 50% have bad or worse health status, 61% have chronic diseases, and 55% need regular medication. Participating refugees living in Sanliurfa stated that 'Hospitals are very clean and tidy.' (3.80 +/- 0.80). The answers given to the following statements had the highest mean for the participating refugees living in Kilis; 'Hospitals are clean and tidy.' (3.22 +/- 1.25). Conclusion: Due to financial and human resource deficiencies, there are problems in providing preventive and therapeutic health services, especially to refugees living outside the refugee camps in bad conditions. It is important that refugees are encouraged to apply to family health and community health centers in this context.
  • Master Thesis
    Sağlık Bakanlığı Teşkilat Yapısına İlişkin 663 Sayılı ve 694 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameler Hakkında Sağlık Yöneticilerinin Görüşleri
    (2018) Topcu, Havva Gül; Tengilimoğlu, Dilaver; Business
    Bu çalışma, Sağlıkta Dönüşüm Programı ile geçmişten günümüze kadar gerçekleşen değişimin nedenlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Daha sonra Teşkilat Yapısındaki 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin öncesi ve sonrası karşılaştırılarak, 694 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede ki Teşkilat yapısında gerçekleşen değişimleri görmek ve Sağlık yöneticilerinin görüşlerini öğrenmeyi amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelindeki Sağlık Bakanlığı'na bağlı 100 yatak üzeri il merkezlerindeki hastanelerde çalışan sağlık yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 yıllarında çalışan 500 sağlık yöneticisi ile yüz yüze görüşmeler yapılarak ve online sistemden e-mail gönderilerek anket çalışması yapılmıştır. Veriler için 10 değişkenli demografik özellikler ölçeği ve 26 faktörden oluşan 5'li likert ölçeği kullanılmıştır. Bütün veriler SPSS 15.0 Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz değerlendirmede t-testi, ANOVA testi ve Scheffe post hoc testi kullanılmıştır. Analiz sonucunda profesyonel sağlık yöneticileri istihdam edildikleri dikey ve yatay yönlü yönetsel değişiklikler ile karar verme yetkisinin hızlı olduğu, itibarlarının ve hizmet verimliliğin artığını düşünmektedirler. Kısaca, sağlık yöneticilerinin 663 sayılı kanun hükmünde kararnameden vazgeçilmesinin daha uygun olduğunu, 694 sayılı kanun hükmünde kararnamenin yöneticilerin itibarlarını, motivasyonlarını ve hizmet verimliliğini artırdığı görülmektedir.