Seyidov, Ilgar

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Seyıdov, İlgar
I.,Seyıdov
I., Seyidov
Seyıdov, Ilgar
Ilgar, Seyıdov
Seyidov,I.
S.,Ilgar
I., Seyıdov
S., Ilgar
Seyıdov,I.
Ilgar, Seyidov
Seyidov, Ilgar
I.,Seyidov
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
ilgar.seyidov@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

15

Articles

12

Citation Count

11

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Article
    Citation Count: 0
    Dijital Heterotopya Olarak Change.Org: Foucaultcu Bir Yaklaşım
    (Ankara Univ, Fac Communication, 2021) Seyıdov, Ilgar; Akçay, Ebru; Public Relations and Advertising
    Teknolojik gelişmeler ve özellikle İnternet, kültür ve toplum kavrayışını büyük oranda şekillendirmektedir. Dijital kültür ile politika, ekonomi, iktisadi faaliyetler ve ticaretin yeni biçimleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Dijital iletişim araçları, sadece kamuların birbirleriyle iletişim kurmaları için değil, aynı zamanda toplumsal sorunlara karşı örgütlenebilmeleri için de etkili platformlar sağlamaktadır. Bu bakımdan, dijital aktivizm fiziksel olmayan toplulukların ve yeni örgütlenme biçimlerinin ortaya çıkabilmesi için imkân sunmaktadır. Çevrimiçi imza kampanyası platformu olan ve dünya çapında birçok kampanyanın başlatıldığı Change.org en etkili dijital aktivist platformların arasında yer almaktadır. Literatürde Change.org’u etkili bir dijital aktivist platform olarak inceleyen birçok araştırma bulunmasına rağmen, söz konusu platformu heterotopik bir alan olarak tanımlayan bir çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma Change.org’un Michel Foucault’nun yaklaşımından temellenen bir kavram olan dijital heteretopya olarak nasıl incelenebileceğini ortaya koymaya amaçlamaktadır. Araştırma yöntemi olarak betimsel vaka incelemesi yöntemi kullanılmış ve analiz için dört kategori belirlenmiştir. Çalışma; kendi topluluk kuralları ile birlikte alternatif alanları aynı anda hem yansıtan hem de üreten, farklı alanları, olayları ve konuları tek bir yerde bir araya getiren Change.org’un dijital heterotopya örneği olarak değerlendirilebileceğini ortaya koymuştur.
  • Article
    Citation Count: 2
    Insta-worthiness of News in New Media Journalism: How to Understand News Values on Instagram
    (Marmara Univ, Fac Communication, 2020) Seyidov, Ilgar; Ozoran, Beris Artan; Public Relations and Advertising
    The Internet and Web 2.0 have changed the communication and information systems. Social media has emerged as an alternative or a developed version of traditional media. In this respect, journalism is obliged to keep up with the new technology. Social media has become an effective platform for information and news sharing. Traditional understanding of news values and newsworthiness has been reconstructed within this period. Concepts such as share, like, comment, etc. have become significant for news values and newsworthiness in digital age. In this context, this study aims to find out how news values have changed on social media by focusing on Instagram. To this end, three newspapers, which have highest circulations in Turkey were sampled over a one-month period. Content analysis was selected as research technique. Based on research questions, three-step analysis was conducted. The findings were discussed in the conclusion. A new term - insta-worthiness - is suggested in this study to clarify the main components of news values on Instagram.
  • Article
    Citation Count: 1
    Yeni Medya Gazeteciliğinde Haberlerin Insta-değerliliği: Instagram’da Haber Değerini Anlamak
    (2020) Özoran, Beris Artan; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    İnternet ve Web 2.0 teknolojisi bilgi ve iletişim sistemlerini de yeniden şekillendirmiştir. Sosyal medya, geleneksel medyanın gelişmiş bir versiyonu ya da diğer bir ifadeyle alternatifi olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda teknoloji ile değişen gazetecilik pratikleri açısından bakıldığında, sosyal medya bilgi ve haber paylaşımını sağlayan etkili bir platform niteliği kazanmıştır. Haber değerlerin geleneksel anlayışı da bu süreç içerisinde değişmiştir. Paylaşım, beğeni, yorum vb. kavramlar dijital çağda haber değeri anlayışının bileşenleri haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışma bir sosyal medya platform olan Instagram’a odaklanarak haber değerlerinin sosyal medyada nasıl değiştiğine odaklanmaktadır. Çalışma kapsamında Türkiye’de en yüksek tiraja sahip üç gazetenin bir aylık süreci incelenmiştir. Araştırma tekniği olarak içerik analizi seçilmiştir. Araştırma soruları temelinde üç aşamalı bir inceleme süreci izlenmiştir. Araştırma bulgularına istinaden insta-değerlilik kavramı önerilmekte ve tartışılmaktadır.
  • Article
    Citation Count: 0
    False Information about COVID-19 Vaccination in Turkey: Analysis of Twitter Posts
    (2022) Özoran, Beris Artan; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    The COVID-19 pandemic has affected the world socially, culturally, economically, and politically. Struggling with the COVID-19 virus has become the focal point of the countries. As many studies are being conducted, and new treatment methods are being discussed, the vaccination process continues worldwide. According to the current statistics, 63% of the world population has been already fully vaccinated. During this period, along with the true information, many false information facts and materials proliferated which lead to the reluctance of individuals to be vaccinated. As a result of it, the virus exposes to mutation and more serious cases emerge worldwide. In this context, this study aims to analyze false information Tweets regarding vaccination in Turkey. As Turkey is one of the top countries with the highest cases and the medium-scaled (68%) level of vaccination worldwide, the study findings will help to understand the main motives of anti-vaccination by focusing on false facts. A two-step methodology was followed in the research. First, data collection was done through Twitter API and then, the analysis was conducted using the Orange Data Mining Program and content analysis. Propaganda is one of the interesting results as the most-shared false information type. On the other hand, while “the denial of the epidemic” was the most-focused theme, “stop insisting on PCR” and “pandemic is over” were the most-emphasized discourses in the Tweets.
  • Article
    Citation Count: 0
    ECONOMIC, SOCIO-CULTURAL AND EXISTENTIAL ENGAGEMENT STRATEGIES DURING COVID-19 PANDEMIC: A SCENARIO-BASED EXPERIMENT
    (Univ Utara Malaysia Press, 2023) oezoran, Beris Artan; Cigdemoglu, Ceyhan; Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    The purpose of this study is to reveal the impact of the different engagement strategies used to respond to the economic, sociocultural and existential pressures on the purchase intention of the adult consumers and to compare the purchase intentions of the engagement strategies across gender and income. We embodied a scenario-based within-group experimental design to investigate the effect of engagement strategies on purchase intention. We used a convenience sampling strategy with 221 university students enrolled in an elective course on public relations in Turkey. The results showed that the engagement strategies that respond to the existential pressures are at least essential as those strategies that respond to the economic pressures during the Covid-19 pandemic. Additionally, the findings showed the purchase intentions on the different engagement strategies change across gender whereas there is no significant difference in various income groups. Unlike similarly themed studies, this study employed the quantitative analytical approach. This study shows that the engagement strategies developed for existential pressures have become as important as the economic pressures.
  • Article
    Citation Count: 1
    Dijital Diplomaside Instagram Aracılığıyla Sosyal Medya Fenomenlerinin Kullanımı: Troya Ören Yeri Örneği
    (2021) Seyıdov, Ilgar; Özoran, Beris Artan; Public Relations and Advertising
    Soğuk Savaş sonrası “sert güç” kavramının etkisini kaybetmesiyle, diplomasi alanında yeni bir kavram olan “yumuşak güç” ortaya çıkmış ve 1990 yılında itibaren çeşitli araştırmalarla tartışılmıştır. Yumuşak güç anlayışı temelde baskıcı ve zorlayıcı güç, kısıtlama uygulamadan yürütülen bir diplomasi sürecini betimlemektedir. Yumuşak güç anlayışı çerçevesinde ortaya çıkan diğer bir kavram ise kamu diplomasisi olmuştur. Kamu diplomasisi, karşı kamuyu kültür, turizm, müzik, dil, yemek, eğitim gibi farklı alanlarla etkileyerek olumlu bir imaj oluşturma ve güven kazanma amacını içermektedir. Teknolojik gelişmeler, internet ve gelişen ağ sistemi, yeni medya araçları kamu diplomasisi uygulamalarını da yeniden şekillendirerek, “dijital diplomasi” kavramını ortaya çıkarmıştır. Dijital diplomasi, kamu diplomasisi faaliyetlerinin daha etkili, interaktif ve etkileşimli yürütülmesi için farklı dijital platformlar ve sosyal ağ sitelerinin kullanımına odaklanmaktadır. Bu etkili araçlardan biri de fotoğraf/video paylaşım sitesi Instagram’dır. Bu çalışma kapsamında dijital diplomasi anlayışı Instagram üzerinden ele alınmaktadır. Instagram’ın dijital diplomasi aracı olarak kullanılması “Troya Ören Yeri” örnek olayı çerçevesinde betimsel örnek olay tekniği ile incelenmiştir.2018 yılında Troya yılı kapsamında Troya Ören Yeri’nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmasının 20’ci yılı nedeniyle Turizm ve Kültür Bakanlığı tarafından Instagram üzerinden beş sosyal medya fenomeni bölgeye davet edilmiş ve sosyal medya fenomenleri Türkiye’nin tanıtımı için Instagram üzerinden paylaşımlar gerçekleştirmiştir. Bulgular, Instagram’ın etkileşimli potansiyeline karşın genel olarak yeterince yönetilemediğini ortaya koyarken, sosyal medya fenomenlerinin ağırlıklı olarak tarihi ve turistik bilgiler paylaştığını göstermiştir.
  • Article
    Citation Count: 5
    On social integration process with refugees in Turkey: how can NGOs be more effective?
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021) Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    According to the statistics of UN, more than 6.5 million people have been internally displaced since the Syrian crisis in 2011. There are also more than 13.1 million people in need in Syria. Approximately 5.6 million people have become refugees in various countries, mostly in Turkey, Lebanon, and Jordan. Among the countries welcoming displaced Syrians, Turkey is at the top, hosting over 3.5 million refugees. Governmental agencies, and I/NGOs (non-governmental organisations) are working together to meet the needs of Syrian refugees in Turkey. In this context, the social integration of refugees into the host community has become prominent. This study is focused on the positive and negative aspects of this social integration process in Turkey. By positive aspect, the positive contributions were meant, on the other hand, negative aspects are used to illustrate the shortcomings of the social integration process. In the research, in-depth semi-structured interviews were conducted with the supervisors of refugee- oriented programmes implemented by NGOs. The focus is on the evaluation of social integration and the role of civil society organisations in this process. The main purpose is to discuss the current situation and to elicit different perspectives on the development of social integration process.
  • Article
    Citation Count: 2
    Türkiye’de Veri Gazeteciliği ile İlgili Çalışmalardaki Kavramsal ve Metodolojik Eksiklikler
    (Istanbul Univ, Fac Communication, 2020) Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    İnternet ve teknolojik gelişmeler beraberinde sosyal, kültürel ve siyasi değişimleri de getirmiştir. Bu değişimler toplumsal yapıları sadece biçimsel olarak değil aynı zamanda içeriksel olarak da derinden etkilemiştir. En fazla etkilenen yapılardan biri de medyadır. Özellikle bu anlamda yeni medya platformlarının yanı sıra, büyük ölçekli bilgi ve enformasyon depoları, arama motorları ve benzeri veri ağları örnek gösterilebilir. “Büyük veri” kavramı bu şekilde dünya çapında fenomen bir kavram haline gelmiştir. Kavramı anlamak ve bu sistemden etkili yararlanabilmek için çok sayıda araştırma yürütülmektedir. Medya ve iletişim çalışmalarında ise büyük veri etkili veri kullanımı ve karmaşık bilgi ağlarının yorumlanması çerçevesinde ele alınmaktadır. Özellikle gazetecilik alanında büyük veri 2000’li yıllardan itibaren önemli araştırma konularından biri haline gelmiştir. “Veri gazeteciliği” önemli bir iletişim alanına dönüşmektedir. Bu çalışma, Türkiye’de de yeni bir kavram ve alan olan veri gazeteciliğinin nasıl kavramsallaştırıldığını ele almaktadır. Amaçsal örneklem kapsamında konu ile ilgili ulaşılan çalışmalar içerik analizi ile incelenmiştir. Elde edile bulgular, kavramsallaştırmanın hala tam olarak yapılamadığı ve ilgili çalışmaların yeterli düzeyde olmadığına işaret etmektedir.
  • Article
    Citation Count: 0
    İkinci Dağlık Karabağ Savaşı sonrası dönemde medyanın rolü: Azerbaycan’daki AzadlıqRadiosu ve MeydanTV haber siteleri örnekleri
    (Istanbul Univ, Fac Communication, 2023) Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    İkinci Dağlık Karabağ Savaşı ya da diğer adıyla ‘44 Gün Savaşı’ (27.09.2020- 10.11.2020 tarihleri arasında) sona erip ateşkes anlaşması imzalandığında, Dağlık Karabağ bölgesindeki Hankendi merkezli bölge hariç, Ermenistan işgali altındaki diğer bölgeler Azerbaycan’a geri verilmiştir. Hankendi merkezli bölgede ağırlıklı olarak Ermeniler yaşamaktadır ve uluslararası alanda Azerbaycan’ın bir parçası olarak tanınmaktadır. Ancak Artsak Cumhuriyeti isimli bir de-facto yapının kontrolü altındadır. Kafkasya bölgesinde barışın sağlanması ve özellikle iki ülke arasındaki ilişkiler açısından sorun çözülmüş olarak görülse de Ermenilerin yaşadığı bölgenin statüsü ve toplumlar arasındaki sosyal uyum hala sorunlu olmaya devam etmektedir. Temel neden, geçmişteki kötü deneyimler, çatışmalar, savaş ve trajik olaylar sonucunda iki ülke arasında oluşan güven eksikliğidir. Bu bağlamda, çalışma Azerbaycan medyasının bu çatışma sonrası durumu nasıl yansıttığını incelemektedir. Amaçlı örneklem aracılığıyla daha fazla takipçisi olan iki çevrimiçi popüler haber sitesi (MeydanTV ve Azadliqradiosu) seçilmiş ve çatışma sonrası bir yıllık dönemde (10.11.2020-10.11.2021 tarihleri arasında) yayınlanan haberler analiz edilmiştir. Bulgulara göre her iki haber sitesinde de yeniden yapılandırma/negatif barış en fazla öne çıkan tema çerçevesi olurken, rehabilitasyon çerçevesi konuları farklılık göstermiştir. Bu anlamda AzadlıqRadiosu’nda her iki taraftan hikayelere yer verilirken, MeydanTV’de sadece Azerbaycan ile ilgili hikayeler bahsedilmiştir.
  • Article
    Citation Count: 0
    İdeal Diyalogtan Sivil Diyaloğa Dönüşüm Üzerine Kavramsal İzdüşüm: Tarihsel bir İnceleme
    (2021) Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    Diyalog kavramı iletişim alanında en önemli kavramlardan biridir. Genel olarak iki kişi arasında bir iletişim süreci olarak bilinse de, diyalog daha karmaşık bir içeriğe ve bağlama sahiptir. Antik dönemlerle birlikte ortaya çıkan ideal diyalog anlayışı 2000’li yıllarla birlikte sivil diyalog kavramıyla yeniden popüler hale gelmiştir. Sadece iletişim alanında değil, uluslararası ilişikler, sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi çeşitli bilim dallarının da odak kavramı olan diyalog yeterince tanımlanmamış ve ele alınmamıştır. Bu anlamda bu çalışma derinlemesine literatür taraması ile diyalog kavramının tarihsel olarak kavramsal değişimini ve sivil diyalog anlayışının sivil toplumla ilişkisini incelemektedir. Çalışma kapsamında öncelikle ideal diyalog anlayışının felsefi yapısı ve içeriği tartışılacaktır. Daha sonra XIX-XX yüzyılla birlikte kavramsallaşması ele alınacaktır. Daha sonra sivil diyalog kavramı sivil toplum çerçevesinde ele alınarak değerlendirilecektir. İdeal diyalog ile sivil diyalog arasındaki içeriksel benzerlikler ve farklar incelecektir. Sonuç bölümünde sivil toplumun diyalog anlayışı ne kadar yararlı ya da yarasız olduğu tartışılacaktır.