Seyidov, Ilgar

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Seyıdov, İlgar
I.,Seyıdov
I., Seyidov
Seyıdov, Ilgar
Ilgar, Seyıdov
Seyidov,I.
S.,Ilgar
I., Seyıdov
S., Ilgar
Seyıdov,I.
Ilgar, Seyidov
Seyidov, Ilgar
I.,Seyidov
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
ilgar.seyidov@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

13

Articles

10

Citation Count

11

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Article
    Citation Count: 0
    As quiet as a mouse: Media use in Azerbaijan
    (de Gruyter Mouton, 2020) Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    During the Soviet period, the media served as one of the main propagandist tools of the authoritarian regime, using a standardized and monotype media system across the Soviet Republics. After the collapse of the Soviet Union, 15 countries became independent. The transition from Soviet communism to capitalism has led to the reconstruction of economic, socio-cultural, and political systems. One of the most affected institutions in post-Soviet countries was the media. Media have played a supportive role during rough times, when there was, on the one hand, the struggle for liberation and sovereignty, and, on the other hand, the need for nation building. It has been almost 30 years since the Soviet Republics achieved independence, yet the media have not been freed from political control and continue to serve as ideological apparatuses of authoritarian regimes in post-Soviet countries. Freedom of speech and independent media are still under threat. The current study focuses on media use in Azerbaijan, one of the under-researched post-Soviet countries. The interviews for this study were conducted with 40 participants living in Nakhichevan and Baku. In-depth, semi-structured interview techniques were used as research method. Findings are discussed under six main themes in the conclusion.
  • Article
    Citation Count: 0
    İkinci Dağlık Karabağ Savaşı sonrası dönemde medyanın rolü: Azerbaycan’daki AzadlıqRadiosu ve MeydanTV haber siteleri örnekleri
    (Istanbul Univ, Fac Communication, 2023) Seyidov, Ilgar; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    İkinci Dağlık Karabağ Savaşı ya da diğer adıyla ‘44 Gün Savaşı’ (27.09.2020- 10.11.2020 tarihleri arasında) sona erip ateşkes anlaşması imzalandığında, Dağlık Karabağ bölgesindeki Hankendi merkezli bölge hariç, Ermenistan işgali altındaki diğer bölgeler Azerbaycan’a geri verilmiştir. Hankendi merkezli bölgede ağırlıklı olarak Ermeniler yaşamaktadır ve uluslararası alanda Azerbaycan’ın bir parçası olarak tanınmaktadır. Ancak Artsak Cumhuriyeti isimli bir de-facto yapının kontrolü altındadır. Kafkasya bölgesinde barışın sağlanması ve özellikle iki ülke arasındaki ilişkiler açısından sorun çözülmüş olarak görülse de Ermenilerin yaşadığı bölgenin statüsü ve toplumlar arasındaki sosyal uyum hala sorunlu olmaya devam etmektedir. Temel neden, geçmişteki kötü deneyimler, çatışmalar, savaş ve trajik olaylar sonucunda iki ülke arasında oluşan güven eksikliğidir. Bu bağlamda, çalışma Azerbaycan medyasının bu çatışma sonrası durumu nasıl yansıttığını incelemektedir. Amaçlı örneklem aracılığıyla daha fazla takipçisi olan iki çevrimiçi popüler haber sitesi (MeydanTV ve Azadliqradiosu) seçilmiş ve çatışma sonrası bir yıllık dönemde (10.11.2020-10.11.2021 tarihleri arasında) yayınlanan haberler analiz edilmiştir. Bulgulara göre her iki haber sitesinde de yeniden yapılandırma/negatif barış en fazla öne çıkan tema çerçevesi olurken, rehabilitasyon çerçevesi konuları farklılık göstermiştir. Bu anlamda AzadlıqRadiosu’nda her iki taraftan hikayelere yer verilirken, MeydanTV’de sadece Azerbaycan ile ilgili hikayeler bahsedilmiştir.
  • Book Part
    Citation Count: 1
    Two-way interaction feature of social media tools: The Twitter example
    (IGI Global, 2020) Seyidov,I.; Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    The internet and development of information technologies brought about the emergence of digital communication tools. In this vein, social media have become a phenomenon in terms of creating informative, interactive, and participatory platforms for the individuals. The social media tools have become prominent not only for public relations or communications experts, but also for politicians, scholars, groups, brands, organizations, etc. One of the effective social media tools is Twitter, which has been focus of political communication research due to its tendency of creating discussion platform that allows the users to involve in and interact with each other. This study focused on how Twitter creates the two-way interaction for the users and what the main components of this interaction are. In addition, the contribution of Twitter to organizational promotion was also another concern of the study. In this context, the research focuses on both inter-organizational and individual levels. Multiple case study technique was used as research technique. Five different cases were analyzed. © 2021, IGI Global.
  • Article
    Citation Count: 1
    Dijital Diplomaside Instagram Aracılığıyla Sosyal Medya Fenomenlerinin Kullanımı: Troya Ören Yeri Örneği
    (2021) Seyidov, Ilgar; Özoran, Beris Artan; Public Relations and Advertising
    Soğuk Savaş sonrası “sert güç” kavramının etkisini kaybetmesiyle, diplomasi alanında yeni bir kavram olan “yumuşak güç” ortaya çıkmış ve 1990 yılında itibaren çeşitli araştırmalarla tartışılmıştır. Yumuşak güç anlayışı temelde baskıcı ve zorlayıcı güç, kısıtlama uygulamadan yürütülen bir diplomasi sürecini betimlemektedir. Yumuşak güç anlayışı çerçevesinde ortaya çıkan diğer bir kavram ise kamu diplomasisi olmuştur. Kamu diplomasisi, karşı kamuyu kültür, turizm, müzik, dil, yemek, eğitim gibi farklı alanlarla etkileyerek olumlu bir imaj oluşturma ve güven kazanma amacını içermektedir. Teknolojik gelişmeler, internet ve gelişen ağ sistemi, yeni medya araçları kamu diplomasisi uygulamalarını da yeniden şekillendirerek, “dijital diplomasi” kavramını ortaya çıkarmıştır. Dijital diplomasi, kamu diplomasisi faaliyetlerinin daha etkili, interaktif ve etkileşimli yürütülmesi için farklı dijital platformlar ve sosyal ağ sitelerinin kullanımına odaklanmaktadır. Bu etkili araçlardan biri de fotoğraf/video paylaşım sitesi Instagram’dır. Bu çalışma kapsamında dijital diplomasi anlayışı Instagram üzerinden ele alınmaktadır. Instagram’ın dijital diplomasi aracı olarak kullanılması “Troya Ören Yeri” örnek olayı çerçevesinde betimsel örnek olay tekniği ile incelenmiştir.2018 yılında Troya yılı kapsamında Troya Ören Yeri’nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmasının 20’ci yılı nedeniyle Turizm ve Kültür Bakanlığı tarafından Instagram üzerinden beş sosyal medya fenomeni bölgeye davet edilmiş ve sosyal medya fenomenleri Türkiye’nin tanıtımı için Instagram üzerinden paylaşımlar gerçekleştirmiştir. Bulgular, Instagram’ın etkileşimli potansiyeline karşın genel olarak yeterince yönetilemediğini ortaya koyarken, sosyal medya fenomenlerinin ağırlıklı olarak tarihi ve turistik bilgiler paylaştığını göstermiştir.
  • Article
    Citation Count: 0
    ECONOMIC, SOCIO-CULTURAL AND EXISTENTIAL ENGAGEMENT STRATEGIES DURING COVID-19 PANDEMIC: A SCENARIO-BASED EXPERIMENT
    (Univ Utara Malaysia Press, 2023) Çiğdemoğlu, Ceyhan; Seyidov, Ilgar; Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    The purpose of this study is to reveal the impact of the different engagement strategies used to respond to the economic, sociocultural and existential pressures on the purchase intention of the adult consumers and to compare the purchase intentions of the engagement strategies across gender and income. We embodied a scenario-based within-group experimental design to investigate the effect of engagement strategies on purchase intention. We used a convenience sampling strategy with 221 university students enrolled in an elective course on public relations in Turkey. The results showed that the engagement strategies that respond to the existential pressures are at least essential as those strategies that respond to the economic pressures during the Covid-19 pandemic. Additionally, the findings showed the purchase intentions on the different engagement strategies change across gender whereas there is no significant difference in various income groups. Unlike similarly themed studies, this study employed the quantitative analytical approach. This study shows that the engagement strategies developed for existential pressures have become as important as the economic pressures.
  • Article
    Citation Count: 2
    Türkiye’de Veri Gazeteciliği ile İlgili Çalışmalardaki Kavramsal ve Metodolojik Eksiklikler
    (Istanbul Univ, Fac Communication, 2020) Seyidov, Ilgar; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    İnternet ve teknolojik gelişmeler beraberinde sosyal, kültürel ve siyasi değişimleri de getirmiştir. Bu değişimler toplumsal yapıları sadece biçimsel olarak değil aynı zamanda içeriksel olarak da derinden etkilemiştir. En fazla etkilenen yapılardan biri de medyadır. Özellikle bu anlamda yeni medya platformlarının yanı sıra, büyük ölçekli bilgi ve enformasyon depoları, arama motorları ve benzeri veri ağları örnek gösterilebilir. “Büyük veri” kavramı bu şekilde dünya çapında fenomen bir kavram haline gelmiştir. Kavramı anlamak ve bu sistemden etkili yararlanabilmek için çok sayıda araştırma yürütülmektedir. Medya ve iletişim çalışmalarında ise büyük veri etkili veri kullanımı ve karmaşık bilgi ağlarının yorumlanması çerçevesinde ele alınmaktadır. Özellikle gazetecilik alanında büyük veri 2000’li yıllardan itibaren önemli araştırma konularından biri haline gelmiştir. “Veri gazeteciliği” önemli bir iletişim alanına dönüşmektedir. Bu çalışma, Türkiye’de de yeni bir kavram ve alan olan veri gazeteciliğinin nasıl kavramsallaştırıldığını ele almaktadır. Amaçsal örneklem kapsamında konu ile ilgili ulaşılan çalışmalar içerik analizi ile incelenmiştir. Elde edile bulgular, kavramsallaştırmanın hala tam olarak yapılamadığı ve ilgili çalışmaların yeterli düzeyde olmadığına işaret etmektedir.
  • Article
    Citation Count: 5
    On social integration process with refugees in Turkey: how can NGOs be more effective?
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021) Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    According to the statistics of UN, more than 6.5 million people have been internally displaced since the Syrian crisis in 2011. There are also more than 13.1 million people in need in Syria. Approximately 5.6 million people have become refugees in various countries, mostly in Turkey, Lebanon, and Jordan. Among the countries welcoming displaced Syrians, Turkey is at the top, hosting over 3.5 million refugees. Governmental agencies, and I/NGOs (non-governmental organisations) are working together to meet the needs of Syrian refugees in Turkey. In this context, the social integration of refugees into the host community has become prominent. This study is focused on the positive and negative aspects of this social integration process in Turkey. By positive aspect, the positive contributions were meant, on the other hand, negative aspects are used to illustrate the shortcomings of the social integration process. In the research, in-depth semi-structured interviews were conducted with the supervisors of refugee- oriented programmes implemented by NGOs. The focus is on the evaluation of social integration and the role of civil society organisations in this process. The main purpose is to discuss the current situation and to elicit different perspectives on the development of social integration process.
  • Master Thesis
    Yumuşak güç aracı olarak sağlık diplomasisi: Türkiye'nin sağlık diplomasi faaliyetlerinin incelenmesi
    (2022) Seyidov, Ilgar; Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    Küresel olarak yayılma tehlikesi bulunan bulaşıcı hastalıklar, ilaç patentleri, fikri mülkiyet hakları, Tütün Kontrolü Çerçeve Sözleşmesi gibi sorunlar sağlığın bir dış politikaya dönüşmesine olanak sağlamıştır. Sağlık diplomasi konusu çok yönlü olmakla birlikte, yumuşak güçle ilişki içerisindedir. Yumuşak güç, dış politika gibi manevi kaynaklar ile siyasi değerlerden beslenmektedir. Bu çalışma, Afrika, Asya ve Avrupa kıtalarındaki az gelişmiş bazı ülkelerde, yumuşak güç aracı olarak sağlık diplomasisi faaliyetlerini incelemektedir. Türkiye'nin yumuşak güç kaynaklarının oluşmasında coğrafi konum, askeri güç, ekonomik kapasite, politika, tarih ve kültürel değerler oldukça önemli rol oynamaktadır. Araştırma'nın amacı, ülkelerarası ilişkilerde diplomasi ve kamu diplomasi kavramlarının literatür taramalarını ortaya koyarak, sağlık diplomasisinin Türk dış politikasında yumuşak güç aracı olarak kullanım durumunun önemi ve etkisi detaylı bir şekilde incelenecektir. Bu çalışma kapsamında nitel araştırma türlerinden betimsel analiz yapılmıştır. Bu kapsamda yumuşak güç aracı olarak sağlık diplomasisi çalışmalarının nasıl ve ne şekilde yürütüldüğünün irdelenmesinden yola çıkılarak, genel olarak AFAD, TİKA, Kızılay, Yunus Emre Kültür Merkezi, Türk Hava Yolları, STK'lar ve İnsani Yardım gibi kuruluşların örnek alınan dokuz ülkedeki kamu diplomasisi ile birlikte sağlıkta yumuşak güç politikalarının uygulama çalışmaları değerlendirilmiştir. Özellikle 2005 yılından sonra görünür hale gelen ve dış politikada hedeflere ulaşmayı sağlayan yumuşak güç aktörleri, Türkiye'nin uluslararası politikalarında sağlıkta ve diğer alanlarda geliştirdiği diyaloğa bir örnek olarak tarihi, kültürel, siyasi ve ekonomik alanları kapsayacak şekilde ele alınmaktadır. Araştırmada, Türkiye'nin sağlık diplomasi faaliyetlerinin uygulanmasında yumuşak gücün önemi ortaya konmaktadır. Bununla beraber Türkiye, dünyadaki diğer devletlerin yumuşak güç uygulama politikalarından farklı olarak, sadece kendi ülke menfaatlerini doğrultusunda yardım faaliyetlerini yürütmediği, yardım faaliyetlerinde bulunduğu ülkeye genel olarak, Türk kültür ve gelenekleri doğrultusunda insani yardım stratejileri biçiminde yaptığı görülmüştür.
  • Article
    Citation Count: 1
    Sosyal Uyumu Ev Sahibi Topluluğun Perspektifinden İncelemek: Türkiye Örneği
    (Istanbul Univ, Methodology & Sociology Research Center, 2021) Seyidov, Ilgar; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    -
  • Article
    Citation Count: 0
    Dijital Heterotopya Olarak Change.Org: Foucaultcu Bir Yaklaşım
    (Ankara Univ, Fac Communication, 2021) Seyidov, Ilgar; Seyıdov, Ilgar; Akçay, Ebru; Public Relations and Advertising
    Teknolojik gelişmeler ve özellikle İnternet, kültür ve toplum kavrayışını büyük oranda şekillendirmektedir. Dijital kültür ile politika, ekonomi, iktisadi faaliyetler ve ticaretin yeni biçimleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Dijital iletişim araçları, sadece kamuların birbirleriyle iletişim kurmaları için değil, aynı zamanda toplumsal sorunlara karşı örgütlenebilmeleri için de etkili platformlar sağlamaktadır. Bu bakımdan, dijital aktivizm fiziksel olmayan toplulukların ve yeni örgütlenme biçimlerinin ortaya çıkabilmesi için imkân sunmaktadır. Çevrimiçi imza kampanyası platformu olan ve dünya çapında birçok kampanyanın başlatıldığı Change.org en etkili dijital aktivist platformların arasında yer almaktadır. Literatürde Change.org’u etkili bir dijital aktivist platform olarak inceleyen birçok araştırma bulunmasına rağmen, söz konusu platformu heterotopik bir alan olarak tanımlayan bir çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma Change.org’un Michel Foucault’nun yaklaşımından temellenen bir kavram olan dijital heteretopya olarak nasıl incelenebileceğini ortaya koymaya amaçlamaktadır. Araştırma yöntemi olarak betimsel vaka incelemesi yöntemi kullanılmış ve analiz için dört kategori belirlenmiştir. Çalışma; kendi topluluk kuralları ile birlikte alternatif alanları aynı anda hem yansıtan hem de üreten, farklı alanları, olayları ve konuları tek bir yerde bir araya getiren Change.org’un dijital heterotopya örneği olarak değerlendirilebileceğini ortaya koymuştur.