Özgen, Özlen

Loading...
Profile Picture
Name Variants
O., Ozgen
O.,Ozlen
O., Ozlen
Ozgen, Ozlen
Ozgen,O.
Ö.,Özlen
Ö.,Özgen
Özgen,Ö.
Ozlen, Ozgen
Özlen, Özgen
Özgen, Özlen
O.,Ozgen
Job Title
Profesör Doktor
Email Address
ozlen.ozgen@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

16

Articles

3

Citation Count

38

Supervised Theses

8

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Article
    Citation Count: 14
    Consumer ethics, materialism and material satisfaction: A study on Turkish adolescent consumers
    (Wiley, 2020) Eşiyok, Elif; Esiyok, Elif; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    The aim of this study is to reveal the differences among consumer ethics, materialistic attitudes and material satisfaction of the adolescents across the socio-economic level and gender in Turkey. The sample of the study is formed by randomly selected high schools students (n = 350) in Ankara. The results indicated that consumer ethics, materialistic attitudes and material satisfaction varied according to socio-economic level (p < .01). Among materialistic attitudes and material satisfaction, only a significant difference is found on consumer ethics across the gender. There is no significant difference among gender on materialistic attitudes and material satisfaction. In general, males' ethical beliefs were found lower than the females.
  • Book Part
    Citation Count: 12
    Surface Modification of Polymeric Biomaterials
    (Wiley-VCH Verlag, 2013) Özgen, Özge; Kara,F.; Özgen, Özlen; Aksoy,E.A.; Hasirci,V.; Hasirci,N.; Physics Group; Public Relations and Advertising
    Summary: The effectiveness of a biomaterial placed into the body or in contact with the body is strongly dependent on its interactions with the body fluids and cells. These interactions determine how the body elements accept the material. Thus, depending on the specific application area of the biomaterial, it is necessary to understand cell-material, tissue-material, and blood-material interactions in order to optimize the properties of the material. The response of the host organism to biomaterials at macroscopic, cellular, and molecular levels is especially related with the properties of the surface of the material as that is the part that first comes in contact and reacts. In implants, tissue engineering scaffolds, and many other biomedical fields, surface engineering of the biomaterial, especially of polymeric biomaterials, is often required, and the surface is modified physically and/or chemically. This demand is either in the direction of no cell adhesion, as in the case of stents, or in the opposite direction to promote cell adhesion and proliferation, as in tissue engineering applications. This chapter focuses on the principles and practices of surface engineering techniques applied to biomedical polymers and aims to provide an insight to the reader about the field. The physical, chemical, biological, and radiation techniques are discussed as well as some specific modifications to enhance the surface biocompatibility, blood compatibility, and antibacterial properties in an attempt to create a sophisticated, functional surface for specific biointeractions. © 2013 Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.
  • Master Thesis
    Crisis communication management: A case study of 'match-fixing and indicement accusation' of Fenerbahçe Spor Club
    (2018) Özgen, Özlen; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    Bu tez; kriz iletişimi yönetimi bağlamında Fenerbahçe Spor Kulübünün başkanı ve üç yöneticisine yönelik 'şike ve teşvik suçlaması' olayı üzerinden kurumsal iletişiminin nasıl yönetildiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bunu yapmak için, 3 Temmuz ile 10 Temmuz 2011 arası data toplama ve analizi dönemi olarak seçildi. Bu zaman aralığı seçildi, çünkü, kulüp başkanı ve bazı yöneticilerinin hukuki takibi, tutuklanması ve kulübün geleceğine ilişkin yüksek belirsizlik gibi en önemli olaylar bu önemli günlerde oldu. Kulüp yönetimi tarafından krizin nasıl yürütüldüğünü analiz etmek ve değerlendirmek için, kulübün kurumsal açıklamaları ve kriz yönetimi faaliyetleri sırasında kullanılan örgütsel medya kanallarının metinlerinin niteliksel içerik analizi kullanıldı. Tezin yararlandığı temel kuramsal yaklaşım, kriz iletişimi literatüründe Timothy Coombs tarafından geliştirilen durumsal kriz iletişimi teorisidir. Fenerbahçe Spor Kulübünün 'şike ve teşvik suçlaması' olayı durumsal kriz iletişiminin varsayımlarına ve temel kavramlarına göre analiz edildi ve değerlendirme teorinin uygulanabilirliği ve kapsamlılık gücü bağlamında sunuldu. Bu araştırma, kulübün halkla ilişikler biriminin somut bir kriz yönetimi planının olmadığını ve Kulübün halkla ilişkiler biriminin krizi yönetmede hiç etkili olmadığını buldu. Bir plan olmadığı için, başlangıçta, krizi yönetmede doğrudan veya dolaylı olarak yer alanlar arasında şaşkınlık ve kafa karışıklığı vardı. Bununla beraber, şaşkınlık ve kafa karışıklığından beş gün sonra, anlamlı stratejiler uygulama bağlamında kısmen başarılı kriz yönetimi olduğu bulundu. Araştırmanın önemli bulgularından biri, ulusal ve uluslar arası seviyelerde kriz önleme ve yönetme ölçütlerinde, planlamada, kriz provasında ve yönetiminde, sorumluluk almada ve atıfların kullanımında çarpıcı farkların olduğuna işaret etmektedir. Anahtar kelimeler: Durumsal Kriz İletişim Kuramı, Kriz İletişimi Yönetimi, Kriz Yönetimi, Örnek Olay İncelemesi, Söylenti.
  • Article
    Citation Count: 0
    An examination of the relationship among conspicuous consumption, social media addiction, narcissism, and empathy: a research on university students
    (inderscience Enterprises Ltd, 2024) Çiğdemoğlu, Ceyhan; Esiyok, Elif; Eşiyok, Elif; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    The purpose of this study is to reveal the relationship between conspicuous consumption behaviour, social media addiction, narcissistic characteristics, and empathy for university students. Using a cross-sectional survey design, with a non-random sampling strategy, a total of 1,215 participants completed the online survey. Data were analysed through the structural equation modelling technique using the AMOS statistical analysis package to discover the relationship among variables. Findings indicated that social media addiction has a moderately positive relationship with conspicuous consumption, a weak negative relationship with empathy, and a moderately positive relationship with narcissism. As a result, both empathy and narcissism have an impact on conspicuous consumption, and social media addiction affects empathy. This study contributes to the literature in terms of exploring the relationship between empathy and conspicuous consumption together for young consumers.
  • Master Thesis
    Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi
    (2021) Özgen, Özlen; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    Bu çalışmanın amacı Instagram'da ideal benlik arayışı için benlik sunumu yapan üniversite öğrencilerinin sergiledikleri performansın tüketim ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin ideal benliklerini inşa etmek adına ihtiyaç duydukları sosyal onay uğraşları, bu çabayı gösterirken tükettikleri ürünler ve nesnelleştirilmiş benlik unsurları araştırılmıştır. Ayrıca kişilerin ötekinin gözünde izlenim oluşturmaya yönelik tutumları da incelenip bu alandaki benlik sunumlarına dair çıkarımlar yapılmıştır. Araştırma derinlemesine görüşme metoduyla katılımcıların söyledikleri ve söylediklerini ifade ederken gözlenen davranışları temel veri kaynağı olarak ele alınmak üzere nitel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri analizinde tematik analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinden 26 kişi katılmıştır. Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin Instagram'da ideal benlik arayışları için gerçekleştirdikleri tüm eylemlerin tüketim ile ilişkisi olduğunu bulgusuna ulaşılmıştır.
  • Master Thesis
    Tüketicilerin alışveriş merkezlerine yönelik tutumları ile hedonik ve faydacı satın alma motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (2020) Özgen, Özlen; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    Mal ve hizmetlerin çeşitliliğinin artması, gelir seviyesi ve tüketicilerin tüketim alışkanlıkları tüketicileri ihtiyaçlarının dışında harcama yapmaya yöneltmiştir. Sayıları her geçen gün artan, kentlerin bir sembolü haline gelen ve kentli tüketicilerin vazgeçilmezi olan alışveriş merkezleri alışveriş tercihlerinin değişmesine neden olmuştur. Bu çalışmanın teorik kısmında tüketimin tarihçesi ve tüketim türlerinden olan hedonik ve faydacı tüketimin tanımı yapılmış, amaçları ele alınmıştır. Tüketim olgusu ile ilişkisi olan tüketici ve tüketici satın alma davranışlarının yapısal özellikleri değerlendirilmiş, alışveriş merkezlerinin tarihsel gelişimi ve tüketicilerin alışveriş merkezlerine yönelik tutumlarına değinilmiştir. Teorik çerçeveden hareketle araştırmada anket uygulaması yapılmış ve tüketicilerin hedonik ve faydacı satın alma motivasyonları ile alışveriş merkezlerine yönelik tutumlarının cinsiyet ve yaş değişkenlerine bağlı olarak farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amaçlanmıştır. Tüketicilerin satın alma motivasyonları ile alışveriş merkezlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin de değerlendirildiği çalışmada, Ordu ilinde yaşayan ve Novada AVM'yi ziyaret eden 406 kişiye ulaşılmıştır. Faktör analizi ile yapısal geçerliği ve cronbach alpha katsayısı ile güvenirliği anlaşılan araştırma sonucunda AVM'lere yönelik tutumlar ile hedonik ve faydacı satın alma motivasyonlarında cinsiyet açısından anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır (p>0.05). AVM'lere yönelik tutumlar (F=1.492, p>0.05) ve hedonik satın alma motivasyonu (F=2.098, p>0.05) toplam puanlarına göre varyans analizi sonucunda yaş kategorilerine bağlı anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Faydacı satın alma motivasyonu alt boyutları toplam puan ortalamaları açısından ise yaş kategorilerine bağlı (F=2.965, p<0.05) bir farklılık tespit edilmiştir. Tukey çoklu karşılaştırma testi sonucunda 50 ve üstü yaş grubu ile diğer tüm yaş grupları arasında farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Ölçekler arasındaki ilişki ve bu ilişkinin yönü değerlendirildiğinde, tüketicilerin AVM'lere yönelik tutumları ile hedonik satın alma motivasyonları (r = 0.435, p<05) ve faydacı satın alma motivasyonları (r = 0.412, p<05) arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Buna göre AVM'lere yönelik tutum puanları artarken hedonik ve faydacı motivasyonlara yönelik olumlu bir tutum geliştiği ve pozitif yönlü bir korelasyon oluştuğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Tüketim, Hedonik tüketim, Faydacı tüketim, Tüketici, Tüketici satın alma davranışları, Alışveriş merkezi
  • Master Thesis
    Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medya kullanımı: Boyner büyük mağazacılık örneği
    (2019) Özgen, Özlen; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    Bu çalışmanın amacı kurumların gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında, sosyal medya platformlarındaki paylaşımlar doğrultusunda sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, Boyner Büyük Mağazacılık tarafından toplumsal etki adı altında gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri çalışma kapsamında ele alınmış olup günümüzde oldukça yaygın kullanılan Facebook, Twitter ve Instagram platformları incelenmiştir. Çalışmada betimsel analiz yapılarak veriler işlenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ardından içerik analizi ile kategorilere ayrılan başlıklar analiz edilmiştir. Bulgular; sosyal medya platformlarında daha çok kadınları hedef alan projelere yer verildiğini, kadın girişimcilerin desteklendiği bir proje olan ''İyi İşler'' projesi ve ''8 Mart Kampanyaları'' bazında daha çok ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' konusuna dikkat çekilmeye çalışıldığını, her alanda farklı projeleri olmasına rağmen sosyal medya paylaşımlarında özellikle Instagram ve Facebook platformlarında bu alanda yaptığı projelerle ilgili paylaşımlarıyla öne çıktığını göstermektedir. Boyner'in ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' alanında yaptığı projelerde özellikle 2018 ve 2019 yılında yaptığı paylaşımların dikkat çektiği ''Sosyal Girişimcilik'' alanında gerçekleştirmiş olduğu projeler ile ilgili paylaşımlarının geçmiş yıllara oranla azaldığı, ''Dezavantajlı Grupların Desteklenmesi'' ve ''STK İşbirlikleri'' alanındaki projeleri ile ilgili olarak çok az sayıda paylaşımda bulunduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sosyal Medya, Boyner Büyük Mağazacılık
  • Book Part
    Citation Count: 12
    Surface Modification of Polymeric Biomaterials
    (Wiley-VCH Verlag, 2013) Özgen, Özge; Kara,F.; Özgen, Özlen; Aksoy,E.A.; Hasirci,V.; Hasirci,N.; Physics Group; Public Relations and Advertising
    Summary: The effectiveness of a biomaterial placed into the body or in contact with the body is strongly dependent on its interactions with the body fluids and cells. These interactions determine how the body elements accept the material. Thus, depending on the specific application area of the biomaterial, it is necessary to understand cell-material, tissue-material, and blood-material interactions in order to optimize the properties of the material. The response of the host organism to biomaterials at macroscopic, cellular, and molecular levels is especially related with the properties of the surface of the material as that is the part that first comes in contact and reacts. In implants, tissue engineering scaffolds, and many other biomedical fields, surface engineering of the biomaterial, especially of polymeric biomaterials, is often required, and the surface is modified physically and/or chemically. This demand is either in the direction of no cell adhesion, as in the case of stents, or in the opposite direction to promote cell adhesion and proliferation, as in tissue engineering applications. This chapter focuses on the principles and practices of surface engineering techniques applied to biomedical polymers and aims to provide an insight to the reader about the field. The physical, chemical, biological, and radiation techniques are discussed as well as some specific modifications to enhance the surface biocompatibility, blood compatibility, and antibacterial properties in an attempt to create a sophisticated, functional surface for specific biointeractions. © 2013 Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.
  • Book Part
    Citation Count: 0
    Political Consumerism and Social Networking Usage: A Case Study
    (IGI Global, 2021) Özgen, Özge; Sukuroglu,V.K.; Özgen, Özlen; Physics Group; Public Relations and Advertising
    The main purpose of the study is to reveal the relations between the internet and social media usage and the basic motives behind the actions and engagements of political consumers departing from the thoughts and individual experiences of scholars. Therefore, the study first draws a framework of the political consumer, political consumerism, and the effects of political consumerism. Then it investigates the link between the internet and social media use and the aforementioned concepts. In other words, the purpose of the study is to analyze the extent to which internet and social media use and increase the likelihood of engaging in political consumerism through the method of a case study. As a method of sampling, quota sampling method was chosen. The in-depth interviews were performed in a semistructured form to maintain the coherence and details. The results of this study and similar studies are thought to be beneficial for improving the quality of life for consumers, corporations, and governments related to agenda setting and policy making. © 2022, IGI Global.
  • Article
    Citation Count: 0
    Covid - 19 Pandemi Süreci ve Yerel Gazeteler: Kastamonu Örneği
    (2022) Özgen, Özlen; Akar, Basak; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising
    Covid-19 pandemisi ile mücadele kapsamında, hükümetler insanların iktisadi ve sosyal yaşamlarını derinden etkileyecek kararlar almışlardır. Bu kararlar, alışılmış düzenin yerini yeni düzenin ve yeni alışkanlıkların almasına neden olmuştur. Bu durum, dijitalleşmedeki gelişmenin çok hızlı bir şekilde artmasını da sağlamış, medya sektörünü diğer sektörlerden daha fazla etkilemiş, insanların haber alma alışkanlıklarını dönüşüme uğratmıştır. Bu doğrultuda, çalışmanın temel amacı Covid-19 pandemisinin ülkemizde görülmeye başlandığı 2020 yılı Mart ayından itibaren yeni düzenin Kastamonu yerel basınında yarattığı değişikliklerin incelenmesidir. Çalışmanın, Covid-19 pandemisi boyunca Kastamonu yerel basınının içinde bulunduğu durumu yansıtması açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Çalışma yöntemi olarak “derinlemesine görüşme” yöntemi seçilmiş, çalışma Kastamonu ilinde faaliyet gösteren yerel gazetelerin (Nasrullah, Gündem, Sözcü, Açıksöz, Doğrusöz ve Kastamonu) yöneticileri ile yapılan görüşmeler üzerinden yürütülmüştür. Derinlemesine görüşmeler, tutarlılık ve ayrıntıları korunmaya çalışılarak yarı yapılandırılmış bir biçimde yapılmıştır.