Araştırma Çıktıları / Research Outputs
Permanent URI for this communityhttps://ada.atilim.edu.tr/handle/123456789/6
Browse
Browsing Araştırma Çıktıları / Research Outputs by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği ve Enformatik Bilimler Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik kullanımını keşfetmek ve konu modelleme analiziyle diş hekimliğinde simülasyon(2023) Topallı, Damla; Topallı, Damla; Information Systems EngineeringSimülasyon alanındaki teknoloji gelişmeleriyle birlikte, simülasyon, sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) ortamlarının tıp eğitimi alanında günlük olarak kullanımı artmaktadır. Literatürdeki önceki çalışmalar, diş hekimliği eğitimi alanında VR ve AR kullanımının öğrencilerin öğrenme ve klinik eğitimini geliştirebileceğini göstermiştir. Literatürdeki önceki çalışmalara göre, VR ve AR teknolojileri, daha etkileşimli ve ilgi çekici bir öğrenme deneyimi sağlayarak öğrencilerin öğrenme ve klinik eğitimini geliştirebilen diş hekimliği eğitiminde faydalı olarak rapor edilmektedir. VR/AR tabanlı teknolojilerin diş hekimliği eğitiminde geleneksel eğitim yöntemlerine göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, diş hekimliği alanında VR/AR ve simülasyon ortamlarının uygulama trendlerini anlamaktır. İlk olarak, son 10 yılın (2012-2022) 57 makalesini içeren bir literatür taraması yapılarak, diş hekimliği eğitiminde VR/AR araçlarının, simülasyonların genel bir genel bakışını sunmak ve eğitim sistem tasarımcılarının alan içinde teknoloji destekli öğrenme ortamlarını daha iyi kullanmalarına rehberlik etmek amaçlanmıştır. Ayrıca, diş hekimliği özelinde uygulama ve eğitimsel perspektifi daha kapsamlı bir şekilde anlamak için yaygın olarak kullanılan bir konu modelleme algoritması olan Latent Dirichlet Allocation (LDA), SCOPUS veri tabanından elde edilen 669 makalenin analizinde kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları diş hekimliğivi eğitiminde VR/AR ve simülasyon ortamlarının kullanımının mevcut durumu ve potansiyel gelecek yönelimleri hakkında değerli bilgiler sunmaktadır.