Browsing by Author "Zencir, Ertan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 2Opportunities and challenges inRCSmeasurement of 9-mm bullet model with77 GHzmmwaveCOTSradar systems(Wiley, 2020) Kara, Ali; Kara, Ali; Zencir, Ertan; Benzaghta, Mohamed; Department of Electrical & Electronics EngineeringThis article indicates a thus far unexplored area of applied research and development to the application and system engineers and researchers from broad engineering backgrounds. Results of a study are presented for measurement of calibrated Radar Cross Section (RCS) of a 9-mm bullet (projectile) model by using a commercial-of-the-shelf (COTS) millimeter wave Frequency Modulated Continuous Wave (FMCW) radar system operating in 77 to 81 GHz frequency range. The calibrated RCS variation against the aspect angle is measured experimentally, analyzed, and compared with the simulation results which shows fair matching between the two. The opportunities and challenges attached with the use of such COTS systems for development of Hostile Fire Indication (HFI) systems are discussed. This bullet type and this mmwave frequency has not been thus far studied and reported in literature. This may motivate interested individuals/entities to try to measure (at acceptable accuracy before anechoic chamber measurements) RCS of similar low-size objects by using such low-cost COTS platforms.Doctoral Thesis Ticari radar yongalarının hız belirsizliğinin olmadığı tapa sensörü olarak kullanılması(2022) Kara, Ali; Kara, Ali; Zencir, Ertan; Department of Electrical & Electronics EngineeringBu tez çalışmasında, otomotiv uygulamaları için tasarlanmış Frekans Modülasyonlu Sürekli Dalga (FMSD) RAfta HAzır Ticari (RAHAT) yonganın, tapa sensöründe hız belirsizliği olmadan kullanım potansiyeli çalışılmıştır. Hedef milimetre radar platformu (yonga) 77-81 GHz bandında çalışmaktadır. Tipik otomotiv radarındaki hedef hızları ile kıyaslandığında 300 m/sn hızlara kadar çıkabilen 9mm'lik tüfekler hedeflenmiştir. Bu durumda, daha önce literatürde karşılaşılmayan, bu bantlardaki mermi radar kesit alanı (RKA) ölçümleri öncelikle çalışılmıştır. Ardından hız testleri için ise güvenlik ve ilgili mevzuat kısıtları dikkate alınarak 5.5mm'lik havalı tüfek atışları kullanılmıştır. Yankı sinyalinin genlik faz değişiminin doğrusal olması ile öncelikle faz belirsizliği giderilerek hız tespiti çalışılmıştır. Bu bilinen bir yöntem olmakla birlikte bu bant ve uygulama için ilk defa çalışılmıştır ve bazı kısıtları olduğu bilinmektedir. Ardından çoklu darbe tekrarlama frekansı kullanımına dayanan Çinlilerin Kalanlar Teoremi (ÇKT), hız belirsizliğini gidermek amaçlı olarak kullanılmıştır. Deneysel çalışmalar sonucunda ÇKT bazlı çoklu darbe tekrarlama aralığı kullanımının hızdaki belirsizliği gidererek otomotiv radarı ile çok yüksek hızlardaki küçük cisimlerin hızlarını ölçebileceği gösterilmiştir.