Browsing by Author "Mert, Serra"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of Employer Brand on Intention To Leave and Organizational Commitment: Retail Sector Example(2024) Mert, Serra; Tengilimoğlu, Dilaver; Business; 05. School of Business; 01. Atılım UniversityKüreselleşme ile beraber işletmeler arası rekabet artmış, yoğun rekabet altında ayakta kalmaya çalışan işletmeler gelişime ayak uydurabilmek ve sürdürebilirliği sağlayabilmek için güçlü bir işveren markası oluşturma amacına girmişlerdir. Güçlü marka yalnızca pazarda tutunabilmek için değil, aynı zamanda kalifiye personel çekmek ve personel bağlılığını yaratmak için de önemli bir unsurdur. Hizmet sektöründe rekabet avantajı sağlamanın en önemli faktörlerinden birisi de nitelikli insan gücüdür ve personelin işten ayrılma niyetinde markanın etkilerinin olduğu yadsınamaz bir gerçektir. İşveren markası hem işten ayrılma niyetini hem de örgütsel bağlılığı etkilemektedir. Bu etkinin Türkiye üzerindeki işletmelerde ölçülmesi, yeni markalar yaratma konusunda akademik çalışmaların büyük önemi vardır. Bu nedenle perakende sektörü üzerinde yapılacak çalışma hem işveren markasını yeniden değerlendirecek hem de işten ayrılma niyeti ve örgütsel bağlılık arasında ilişkiler belirlenerek önerilerde bulunarak bu bağlamda derinlemesine tartışılmıştır. Bu çalışma; gıda perakendesinde çalışan 468 birey ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır, anket çevrimiçi ortamlarda gerçekleştirilmiş olup, üç bölümden oluşmaktadır, demografik değişkenleri belirlemeye yönelik soruların yanı sıra Meyer ve Allen‟ın tek boyutlu örgütsel bağlılık ölçeği ve Mobley ve diğerlerinin (1978) İşten Ayrılma Niyeti Ölçeği kullanılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS(Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre değerlendirmeler yapılmış olup elde edilen veriler, işveren markası algısının örgütsel bağlılık üzerinde belirgin bir pozitif etki yarattığını ve dolayısıyla işten ayrılma niyetini azalttığını göstermiştir. Bu bulgular, işveren markasının, çalışanların kuruma olan bağlılığını artırarak işten ayrılma oranlarını düşürmede kritik bir rol oynayabileceğini ortaya koymaktadır