1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Memikoğlu, İpek"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Çağdaş Sanat Müzesi Yapılarında İç Mekân Tasarımı: Müze Evliyagil Örneği
    (2021) Güneş, Elif; Kalyoncuoğlu, Merve; Memikoğlu, İpek; Interior Architecture and Environmental Design
    Müze en yalın şekli ile sanat eserlerinin sergilendiği, kültür varlıklarının korunduğu mekânlar olarak tanımlanabilir. Çağdaş sanat müzeleri; koleksiyonerlerin, ressamların, seramik sanatçılarının, tasarımcıların ve eğitimcilerin geleneksel müze mekânlarından farklı olarak profesyonel organizasyonlar hazırladıkları sosyal merkezlerdir. Çağdaş sanat müzeleri, günümüzde yeni yeni yer ederek, yaptıkları faaliyetler, sergileme teknikleri ve yöntemler ile toplum için çekici hale gelmiş, toplumun sosyalleşmesine katkı sağlayarak da müzecilik anlayışının en önemli bileşenlerinden biri olmuştur. Topluma müze içerisinde sualsiz ve sorgusuzca gezinme anlayışı katmıştır. Bu çalışmanın amacı; müze ve geleneksel müzelerden farkı olarakçağdaşsanat müzelerini kavramsal açıdan inceleyerek, çağdaş sanat müzelerinin sanatseverlere kattıkları mekânlar, değerler, kültürel etkiler ve sosyalleşme alanları üzerine araştırma yapmaktadır. Bu amaçla, Ankara’nın İncek semtinde yer alan; modern ve çağdaş sanat koleksiyonlarına ev sahipliği yapan “Müze Evliyagil”, Türkiye’de bulunan müzelerden farklı özellikleri ile ön plana çıkmaya başlaması sebebiyle, çalışmada araştırma ortamı olarak analiz edilmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Evaluating Effectiveness of Led\rand Oled Lights on User Visual\rcomfort and Reading Performance
    (2021) Avcı, Ayşe Nihan; Memikoğlu, İpek
    In interior architecture, one of the main purposes of light is to create comfort-\rable and functional spaces according to user needs. Light provides individuals to\runderstand, get information for visual tasks and it affects how they experience\rand behave in the environment. Desired illuminance levels are required for visual\rcomfort and task efficiency. This study analyzes the effects of different illuminance\rlevels of light emitting diode (LED) and organic light emitting diodie (OLED)\rlights on user visual comfort and reading performance. An experiment was con-\rducted with eighty interior architecture students at Çankaya University. Six light-\ring scenarios were created with LED and OLED lighting sources that assessed\rsix visual comfort criteria. The experimental setting consisted of three different\rilluminance levels, as 200, 500 and 800 lx. The results revealed that different illu-\rminance levels were found more comfortable for different visual comfort criteria,\rbut the illuminance level of 500 lx was visually more comfortable than the other il-\rluminance levels. The illuminance level of LED 200 lx was visually more comfort-\rable than LED 800 lx. OLED light was found visually more comfortable than LED\rlight. In addition, participants read slower under the illuminance level of LED\r200 lx. It was concluded that illuminance levels of light effect user’s visual comfort\rand reading performance. This study provides a basis to recommend the preferred\rilluminance level for LED and OLED light during a reading performance.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Review
    KORONAVİRÜS (COVİD-19) SALGINI NEDENİYLE OKUL SINIFI ORTAMLARININ EV TABANLI SINIF ORTAMLARINA DÖNÜŞÜMÜ
    (2021) Güneş, Elif; Ünal, Bülent; Memikoğlu, İpek; Interior Architecture and Environmental Design; Industrial Design
    Özellikle küçük çocuklar için eğitim alanları, okul öncesi ve ilkokulun en küçük çocuklar içinkullandıkları ve anında tanıdıkları ilk halka açık yerler olduğu için mekânsal algılarında en büyüketkiye sahip mekânlardır. Okul binalarında renk, aydınlatma, akustik, havalandırma ve sıcaklık gibifiziksel mimari parametreler, öğrenci ve öğretmenlerin davranışları, refahları ve kazanımlarıüzerinde önemli etkilere sahiptir. Günümüz COVID-19 salgın koşullarında sınıf ortamlarınınbilgisayar ekranlarına dönüşmesi ile fiziksel eğitim ortamları aniden bilgisayar ekranlarınataşınmış ve eğitim alanlarındaki sınıf ortamları, evin herhangi bir alanına taşınmıştır. Yani, uzaktaneğitim süreci ile öğrencilerin eğitim ortamı değişim yaşamıştır. Eğitim mekânlarında çocuklarınkonsantrasyonu, üretkenliği ve refahı açısından alınması gereken önemli tasarım kararları varken,bu durum bilgisayar ekranının başrol oynadığı evde yeni oluşturulan sınıflarda da geçerlidir. Buçalışmanın amacı, bu ev eğitim ortamlarının fiziksel mimari ve tasarım parametreleri açısındanampirik ve teorik kanıtlar ışığında nasıl yaratılması gerektiğine dair bilgi sağlamaktır. Bu amacaulaşmak için bu araştırmanın temel yöntemi evde oluşturulabilecek eğitim ortamları için birmodel sunmaktır.