Browsing by Author "Kara, Ali"
Now showing 1 - 20 of 140
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis 28 Ghz'de Çoklu İnsan Vücudu Gölgelemesinin Ölçülmesi ve Modellenmesi(2020) Karataş, Gökhan; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu tez, iç mekân bağlantısı yakınlarında bulunan saçılmış insan vücutlarının etkilerini karakterize etmek amacıyla basitleştirilmiş insan vücudu modellerini ve onların ölçüm sonuçlarıyla kıyaslamasını sunmaktadır. Çalışmalar; insan vücudu tamamen verici ile alıcı arasındaki bağlantıyı engellerken gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, ölçümler kablosuz beşinci nesil (5G) sistemler için büyük öneme sahip olan 28 GHz'de yapılmıştır. Ek olarak, insan vücudu modelleme ve dalga yayılım mekanizmalarının teorik arka planı ile çalışmaları kavramak için gerekli diğer kavramlardan kısaca bahsedilmiştir. Saçılmış halde bulunan insan etkileri, çift bıçak kenarı kırınımı (DKED) ve ışın izleme yoluyla geometrik kırınım teorisi (GTD) gibi modeller kullanılarak benzetimler yapılmıştır. Benzetimler esnasında, modellerde yansıma ve kırınım gibi temel dalga yayılma mekanizmalarından faydalanılmıştır. Benzetimler; bağlantı tamamıyla insan tarafından engellenmiş durumda iken saçılmış olarak bulunan bir ve iki insan vücudu senaryoları için ayrı ayrı gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, bu benzetimler ilgili laboratuvar ölçümleri ile karşılaştırılmış ve ümit verici sonuçlar elde edilmiştir. Basitleştirilmiş kırınım modellerinin ölçümlerle uyum içinde olduğu görülmüştür. Bu modellerin milimetre dalgaları (mmWave) için kablosuz kanal tasarlarken faydalı olacağı düşünülmektedir. Diğer yandan, milimetre dalga bantlarında yakın gelecekte yapılacak tahsisler için bu tez çerçevesinde yeni çalışmalar geliştirilebilir. Ayrıca, basitleştirilmiş modeller, çoklu insan vücudunun farklı yerleşimlerdeki etkilerini karakterize etmek için genişletilebilir.Master Thesis 77 Ghz Radar Sistemleri için Mikroşerit Anten Tasarımı ve Analizi(2023) Yılmaz, Selen; Dalveren, Yaser; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu tez, 77 GHz otomobil radarı için seri beslemeli mikroşerit yama dizi antenin tasarımı ve operasyonel davranışına yönelik kapsamlı araştırmasını takdim etmektedir. Öncelikli olarak, mikroşerit anten, yama dizi anten, frekans taramalı dizi anten ve Chebyshev dizi anten teorisi hakkında teorik altyapı bilgisi temin edilmiştir. Antenleri tasarlamak ve boyutlarını hassas bir şekilde ayarlamak için sonlu eleman metoduna dayalı tam dalga simülasyon aracı kullanılmıştır. İlk aşamada, 76.5 GHz rezonans frekansında çalışan seri beslemeli doğrusal Chebyshev dizi anten bir verici kanalını temsil etmesi üzerine tasarlanmıştır. Kazancı geliştirmek için toprak-sinyal-toprak geçiş yapısında kullanılmak üzere kısa devre pinlerinden yararlanılmıştır. Pinsiz ve pinli tasarımların bant genişliği ve kazanç bakımından karşılaştırmalı analizi yapılmıştır. Son aşamada, 76.5 GHz doğrusal dizi yama anten 79 GHz doğrusal dizi yama antene GSG geçiş yapısı boyutları optimize edilerek ve her bitişik iki yama elemanı arasındaki aralıklandırma ve yama elemanı uzunlukları ölçeklenerek dönüştürülmüştür. Ölçeklendirme yönteminin etkisini değerlendirebilmek adına bu aşamada iki tasarım sunulmuştur. Bu iki dizi yama anten tasarımının operasyonel özelliklerinin ana kulak yönlendirilme açısı, empedans bant genişliği, total kazanç ve yan kulak baskılanması bakımından karşılaştırmalı analizi yapılmıştır.Master Thesis 77-ghz Otomotiv Radarı ile Çeşitli Nesnelerin Radar Kesit Alanı Ölçümü ve Radar Kesit Alanı Simülasyon Araçlarının Değerlendirilmesi(2022) Sezgin, Deniz; Aydın, Elif; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; Airframe and Powerplant Maintenance; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 13. School of Civil Aviation (4-Year); 01. Atılım UniversityBu tezde, RCS tahmini için en yaygın olarak kullanılan 2 adet elektromanyetik hesaplama yöntemi açıklanmakta ve karşılaştırılmaktadır. Bu karşılaştırmada yer alan yöntemler, yüzey integral denklemlerinin MoM çözümlemesi ile birlikte EFIE ve hibrit bir metod olup PO ve GO birleşimi ile ortaya çıkan SBR yöntemleridir. Öncelikle klasik elektromanyetik teorisi ve RCS hakkında temel bilgiler ve aralarındaki bağlantı sunulmuştur. Daha sonra, bahsedilen karşılaştırmanın teorik bilgi içermesi sebebi ile SBR ve IE yöntemleri için teorik kavramlar da sunulmaktadır. Bu yöntemlerin deneysel sonuçlar yoluyla da birbirleriyle karşılaştırılabilmesi için yapılan ölçümlerde üç hedef cisim kullanılmıştır. Ölçümler bir 77-81 GHz COTS FMCW radar sistemi ile gerçekleştirilmiştir. Ölçümler doğrultusunda, iki farklı ticari araç kullanılarak hem SBR hem de EFIE yöntemleri ile 77 GHz'de simülasyonlar yapılmıştır. Ölçüm ve simülasyon sonuçları arasında iyi bir uyum gözlemlenmekle beraber çeşitli şartlara bağlı olarak her iki yöntemin de kendilerine göre avantajları olduğu görülmektedir.Master Thesis 900 Mhz'de Yere Yakın Antenlerle Deneysel Radyo Yayılımıçalışması(2020) Bilgiç, Burcu; Kara, Ali; Aydın, Elif; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu çalışmanın amacı, dış ortamdaki radyo sinyal yayılımını deneysel sonuçlara göre analiz etmektir. Bu tez, Ankara'nın çevresindeki kırsal ve banliyö ortamlardan alınan deneysel verileri içermektedir. Beş farklı sahadaki GHz altı yol kaybı deneyleri gösterilmiştir. Yol kaybı ölçümleri farklı alıcı ve verici anten yüksekliklerinde yapılmıştır. Buna ek olarak, açık ve kapalı görüş sahalarındaki deneysel çalışmalardan elde edilen eğri uydurma yöntemleri sunulmuştur. Bu araştırma, farklı dış ortamlardaki linklerde kablosuz cihazların etkin kullanımını açıklamıştır. Bu tez, farklı anten yükseklikleri ve farklı arazi çeşitlerinde, yol kayıplarını modellemek ve yeni formüller oluşturmak için eğri uydurma yöntemiyle kataloglama sistemi oluşturmayı sağlamıştır. Hem anten yüksekliği etkisi hem arazi yapısının yol kaybına etkisi yeni modellerle sunulmuştur. Ayrıca, literatürde yer alan modellerle oluşturulan yeni model karşılaştırılmıştır.Article A Remote Laboratory for Training in Radio Communications: Errl(IEEE, 2007) Kara, Ali; Aydın, Elif; Öktem, Ruşen; Çağıltay, Nergiz; Department of Electrical & Electronics Engineering; Software Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 06. School Of Engineering; 01. Atılım UniversityThis paper presents, first, a short survey of remote laboratory initiatives in electrical and computer engineering, and then discusses design and development phases of remote laboratory environment on radio communications, the ERRL (European Remote Radio Laboratory). As being the first attempt in establishing of such a large scale remote laboratory on radio communications, ERRL enables access to high technology RF equipments and setups through the Internet. The software structure, target groups and experimental set ups of ERRL are shortly discussed. First attempts on implementation of pilot experiments are discussed.Article A WEB BASED TRAINING MODULE FOR TEACHING DIGITAL COMMUNICATIONS(2015) Kara, Ali; Erdem, Cihangir; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityAn interactive module which simulates a digital transmission link from one end to the other has been designed. Using the module, a user may enter a short audio/message signal using microphone of a PC, and then follows processes on the signal at each stage of the digital transmission link. The user can also analyze the signal at every stage of the link, and compare the performance of various modulation schemes used in the link, and finally may see how the audio signal is corrupted by noise in the transmission link. In this way, from source point to destination point of the signal, the user may study various stages such as analog to digital conversion, analysis of effects of Gaussian noise on the message signal.Article Citation - WoS: 2Citation - Scopus: 2Advancing Mmwave Altimetry for Unmanned Aerial Systems: a Signal Processing Framework for Optimized Waveform Design(Mdpi, 2024) Awan, Maaz Ali; Dalveren, Yaser; Kara, Ali; Derawi, Mohammad; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityThis research advances millimeter-wave (mmWave) altimetry for unmanned aerial systems (UASs) by optimizing performance metrics within the constraints of inexpensive automotive radars. Leveraging the software-defined architecture, this study encompasses the intricacies of frequency modulated continuous waveform (FMCW) design for three distinct stages of UAS flight: cruise, landing approach, and touchdown within a signal processing framework. Angle of arrival (AoA) estimation, traditionally employed in terrain mapping applications, is largely unexplored for UAS radar altimeters (RAs). Time-division multiplexing multiple input-multiple output (TDM-MIMO) is an efficient method for enhancing angular resolution without compromising the size, weight, and power (SWaP) characteristics. Accordingly, this work argues the potential of AoA estimation using TDM-MIMO to augment situational awareness in challenging landing scenarios. To this end, two corner cases comprising landing a small-sized drone on a platform in the middle of a water body are included. Likewise, for the touchdown stage, an improvised rendition of zoom fast Fourier transform (ZFFT) is investigated to achieve millimeter (mm)-level range accuracy. Aptly, it is proposed that a mm-level accurate RA may be exploited as a software redundancy for the critical weight-on-wheels (WoW) system in fixed-wing commercial UASs. Each stage is simulated as a radar scenario using the specifications of automotive radar operating in the 77-81 GHz band to optimize waveform design, setting the stage for field verification. This article addresses challenges arising from radial velocity due to UAS descent rates and terrain variation through theoretical and mathematical approaches for characterization and mandatory compensation. While constant false alarm rate (CFAR) algorithms have been reported for ground detection, a comparison of their variants within the scope UAS altimetry is limited. This study appraises popular CFAR variants to achieve optimized ground detection performance. The authors advocate for dedicated minimum operational performance standards (MOPS) for UAS RAs. Lastly, this body of work identifies potential challenges, proposes solutions, and outlines future research directions.Master Thesis Ağ Fonksiyonları Sanallaştırması (nfv) Tabanlı 5g Ağlarında Dağıtılmış Hizmet Reddi (ddos) Ataklarının Engellenmesi(2020) Köksal, Sarp; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBeşinci Nesil (5G) teknolojisinin, Nesnelerin İnterneti (IoT) olarak bilinen milyarlarca cihaza bağlantı sağlaması bekleniyor. Bununla birlikte, IoT cihazları kaçınılmaz olarak çeşitli siber saldırı türlerinin ana hedefi olacaktır. En yaygın olanı Dağıtık Hizmet Engelleme (DDoS) saldırıları olarak bilinir. Ağ Fonksiyonları Sanallaştırma (NFV), bu tür saldırıları azaltmak ve 5G ağlarını korumak için esneklik ve düşük maliyetli çözümlerden yararlanma konusunda büyük bir potansiyele sahiptir. Bu bağlamda, bu çalışma 5G NFV ağlarında DDoS saldırılarını azaltmak için geliştirilmiş yeni bir mekanizma önermektedir. Önerilen mekanizma, sorguları durdurmak için Saldırı Önleme Sistemi (IPS) Sanal Makinelerini (VM) kullanır. DDoS trafiğinin hacmine bağlı olarak, IPS VM'leri yükü dengelemek için Yönetim ve Orkestrasyon (MANO) aracılığıyla dinamik olarak ölçeklendirilir. Mekanizmanın etkinliğini değerlendirmek için, 5G NFV ortam araçları kullanılarak oluşturulan gerçek bir 5G NFV ortamında deneyler yapılır. Bilinen çalışmalara göre, bu ilk kez NFV tabanlı mekanizmanın 5G ağlarındaki DDoS saldırılarını azaltmak için gerçek bir 5G NFV ortamında deneysel olarak test edildi. Deneysel sonuçlar, önerilen mekanizmanın DDoS saldırılarını etkili bir şekilde azaltabildiğini doğrulamaktadır.Conference Object Citation - WoS: 1Analysis of Measurement Instrumentation Delay in Modular Experimental Radar at C Band(Ieee, 2018) Abdulrazigh, Mahfoud Y. A.; Uzundurukan, Emre; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; Airframe and Powerplant Maintenance; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 13. School of Civil Aviation (4-Year); 01. Atılım UniversityUnlike pulsed radars, Frequency-Modulated Continuous Wave (FMCW) radar emits continuously very low power levels with the same signal to noise ratio (SNR) of an equivalent pulsed radar. FMCW can measure range and speed of the target. In modular design of such radar, time delay is experienced due to modular components such as low-noise amplifiers (LNA), antennas and, especially, cables. This time delay causes frequency shifts in the measured beat frequency resulting a range measurement error. Therefore, this time delay has to be studied for accuracy of measurements. In this study, experimental results of range measurement errors of a FMCW radar operating at C band are presented. Considering time delay of modular components, a range error of approximately 0.1m was obtained within a range of 10m.Article Citation - WoS: 52Citation - Scopus: 68Assessment of Features and Classifiers for Bluetooth Rf Fingerprinting(Ieee-inst Electrical Electronics Engineers inc, 2019) Ali, Aysha M.; Uzundurukan, Emre; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; Airframe and Powerplant Maintenance; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 13. School of Civil Aviation (4-Year); 01. Atılım UniversityRecently, network security has become a major challenge in communication networks. Most wireless networks are exposed to some penetrative attacks such as signal interception, spoofing, and stray. Radio frequency (RF) fingerprinting is considered to be a promising solution for network security problems and has been applied with various improvements. In this paper, extensive data from Bluetooth (BT) devices are utilized in RF fingerprinting implementation. Hilbert-Huang transform (HHT) has been used, for the first time, for RF fingerprinting of Bluetooth (BT) device identification. In this way, time-frequency-energy distributions (TFED) are utilized. By means of the signals' energy envelopes, the transient signals are detected with some improvements. Thirteen features are extracted from the signals' transients along with their TFEDs. The extracted features are pre-processed to evaluate their usability. The implementation of three different classifiers to the extracted features is provided for the first time in this paper. A comparative analysis based on the receiver operating characteristics (ROC) curves, the associated areas under curves (AUC), and confusion matrix are obtained to visualize the performance of the applied classifiers. In doing this, different levels of signal to noise ratio (SNR) levels are used to evaluate the robustness of the extracted features and the classifier performances. The classification performance demonstrates the feasibility of the method. The results of this paper may help readers assess the usability of RF fingerprinting for BT signals at the physical layer security of wireless networks.Master Thesis Bazı Modülasyon Türlerinin Sınıflandırılmasında Yüksek Mertebeden İstatistiksel Özelliklerin Performans Analizi(2020) Tezel, Remziye Büşra; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityModülasyon Sınıflandırma algoritmaları, alıcıda elde edilen sinyalin modülasyon tipini belirlemek ve uygun demodulator seçimi için kullanılır. Özellik tabanlı ve Olabilirlik tabanlı olmak üzere 2 tür vardır. Bu tezde yapı olarak daha az karmaşık olan FB yöntemi kullanılmıştır. 12 Analog ve Dijital Modülasyon tipli sinyalleri sınıflandırmak için algoritma geliştirilmiştir. İstatistiksel özellikler, Yüksek Dereceli Momentler ve Yüksek Dereceli Kümülantlar kullanılmıştır. Havadan kaydedilen ve sentetik simüle kanal etkileri eklenen sinyaller Lineer, Kuadratik ve Kübik Destek Vektör Makinesi (DVM) ile sınıflandırıldı. SNR'de 0 dB ile 20 dB arasında incelenen sinyallerin sınıflandırma performansı sunulmuştur. Performansın 10 dB ve 20 dB arasında kararlı olduğu ve yaklaşık %73, en yüksek performansın ise Karesel SVM'de 12dB'de % 75.5 olduğu gözlenmiştir. Bu tezde, geliştirilen algoritmasının sınırları, 12 modülasyon tipinin özellikleri ve SVM yapısı ile başarılı bir şekilde sunulmuştur.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 1Blockage Loss and Shadow Fading Behavior of Millimeter-Wave Signals Due To Human Bodies at 28 Ghz(Wiley, 2024) Benzaghta, Mohamed; Gokdogan, Bengisu Yalcinkaya; Coruk, Remziye Busra; Kara, Ali; Electrical-Electronics Engineering; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 06. School Of Engineering; 01. Atılım UniversityAs the millimeter-wave (mm-Wave) spectrum is considered to be an essential enabler to the fifth generation (5G) wireless communication systems. Human movements are one of the most significant factors that cause transient blockage in indoor mm-wave channels. In this letter, human blockage measurements and shadow fading statistics due to human body movements in an indoor office environment are reported for the 28 GHz band. The effect of human bodies on the channel is measured for several scenarios including a variety of population and using diverse antenna heights. The reported shadow fading statistics include both the duration and the depth of the blockage fade, and accordingly, we propose several empirical models that cater for such blockage events. The findings reported in this letter could improve the modeling of indoor radio channels at 28 GHz bands by considering the presence of humans, as well as their movements.Master Thesis Bluetooth Sinyallerinin Rf Parmak İzi için Modüler Ön Uç Tasarımı ve Uygulaması(2018) Uzundurukan, Emre; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; Airframe and Powerplant Maintenance; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 13. School of Civil Aviation (4-Year); 01. Atılım UniversityKablosuz ağlarda, üst düzey yazılım tabanlı güvenlik yöntemleri yetersiz kaldığında fiziksel katmanda alınan güvenlik önlemleri güvenliği tamamlayıcı olacaktır. Fiziksel katman yöntemlerinden biri Radyo Frekansı (RF) parmak izi yöntemidir. RF parmak izi yönteminde, parmak izi çıkarmak için yapılan veri toplama yöntemi kritik öneme sahiptir. Bu çalışmada, rafta hazır ticari ürün (RAHAT) ile tasarlanmış düşük maliyetli bir modüler RF ön ucu sunulmaktadır. Bu RF ön ucu tasarlamak için bilgisayar tabanlı tasarım aracı kullanılır. Önerilen RF ön uç kullanımı da dahil olmak üzere üç farklı veri toplama yöntemi de sunulmaktadır. Ayrıca, RF parmak izi performansı için RF ön ucunun üç farklı veri tabanına göre değerlendirilmesi sunulmaktadır. Bu veri tabanlarında geçici sinyal algılama, özellik çıkarma ve sınıflandırma algoritmaları uygulanmaktadır. Sınıflandırma, destekçi vektör makinesi ve yapay sinir ağları yöntemleri ile yapılmaktadır. Sonuçlar RF ön ucunun kullanılmasının doğru sınıflandırmaya ulaştığını göstermektedir.Doctoral Thesis Bluetooth Sinyallerinin Rf Parmak İzi Yöntemi ile Sınıflandırılmasında Öznitelikler ve Sınıflandırıcıların Değerlendirilmesi(2019) Alı, Aysha B. M. Alı Aysha B. M.; Kara, Ali; Kara, Ali; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu tez çalışması, kablosuz ağların güvenliği için fiziksel katmanda özgün yöntemler geliştirilmesi üzerinedir. Bunun için, RF parmak izi kullanılarak, Bluetooth (BT) sinyalleri üzerinde çalışılmıştır. RF parmak izi tespiti için kapsamlı BT sinyalleri kullanılmıştır. Bu kapsamda, 20 farklı marka, model ve seride BT cihazına yönelik kayıtlar toplanmıştır. Her bir cihazdan da 150 sinyal kaydı alınmıştır. Bu çalışma ile Hilbert-Huang Dönüşümü (HHT) ilk defa BT cihaz kimliklendirmesinde kullanılmıştır. Amprik Kip Ayrıştırma (EMD) ve Hilbert Dönüşümü kullanımı ile HHT tekniği, zaman-frekans-enerji dağılımları üzerinde çalışma imkanı vermektedir. Sinyal enerji zarfı kullanılması suretiyle geçici rejim sinyalleri bazı iyileştirmeler ile tespit edilmektedir. Geçici rejim sinyalleri ile zaman-frekans-enerji dağımları üzerinden toplam 13 farklı öznitelik çıkarılmaktadır. Öznitelikler, kullanılabilirlik açısından ön işleme tabi tutulmaktadırlar. Ardından aynı veri seti ve öznitelikler üzerinde farklı sınıflandırıcılar çalıştırılarak, sınıflandırıcıların başarım analizi de ilk defa bu çalışmada sunulmaktadır. Sınıflandırıcı başarım analizleri 8 dB ile 30+ dB arasında farklı sinyal-gürültü oranlarında yapılmaktadır. Sınıflandırma başarım sonuçları yöntemin kullanılabilirliğini göstermektedir.Master Thesis Bluetooth Sinyanlerinin Radyo Frekansı Parmak İzi Kontrolünde Dalgacık Ayrıştırma Kullanımı(2021) Al-mashaqbeh, Hemam; Dalveren, Yaser; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu tez, Bluetooth (BT) sinyallerine dayalı olarak cep telefonları gibi belirli cihazları tanımlamak için Radyo Frekansı Parmak izi (RFF) kontrolünü çıkarmak ve kullanmak için yeni bir Açık Sistem Bağlantısı (OSI) Fiziksel (PHY) katman şemasını ele almaktadır. İlk olarak, cep telefonlarından deneysel olarak toplanan BT geçici sinyallerinden parmak izi öznitelikleri çıkarılmıştır. Geçici Bluetooth sinyallerini analiz ettikten sonra, Bluetooth sinyallerini ayrıştırmak için Çift-Ağaç Karmaşık Dalgacık Dönüşümü (DT-CWT) kullanılmıştır. Hem zaman alanı (TD) hem de dalgacık alanı (WD) sinyallerinden öznitelik çıkarımı gerçekleştirilmiştir. Daha sonra sınıflandırma için destekçi vektör makinesi (SVM) sınıflandırıcısı kullanılmıştır. Daha sonra, zaman alanı (TD) ve dalgacık alanı (WD) BT sinyalleri için elde edilen sınıflandırma sonuçları karşılaştırılmıştır. Deneyler, düşük SNR (0 < SNR< 5 dB), orta SNR (5 < SNR < 15 dB), yüksek SNR (15 < SNR < 25 dB) ve çok yüksek gibi farklı SNR seviyeleri ile farklı geçici süreler altında gerçekleştirilmiştir. SNR (25 < SNR < 35 dB). Elde edilen sonuçlar, düşük SNR seviyelerinde kısa geçici sürelerle bile WD'de (en az %88) makul bir doğruluk elde etmenin mümkün olduğunu göstermektedir. TD BT sinyalleri için elde edilen sonuçlarla karşılaştırıldığında, WD BT sinyalleri için daha iyi algılama doğruluğu elde edildiği açıkça görülmektedir. Bu nedenle, DT-CWT kullanımının BT sinyallerinin RF parmak izini çıkarmada açıkça kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.Master Thesis C Band Modular Fmcw Radar Menzil Hatasının Analiz ve Nicelenmesi(2017) Abdulrazıgh, Mahfoud Y. A.; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu tez çalışması, C bant FMCW radarın menzil doğruluğuna yönelik deneysel analiz sonuçlarını sunmaktadır. FMCW radar, frekans modülasyonu kullanan bir radar tipidir. FMCW radar hem menzil hem de hız ölçümü yapabilmektedir. Modular bir FMCW radar tasarımındaki zorluklardan birisi, güç ve düşük gürültü yükselteçleri, antenler ile kablolar gibi bileşenlerden kaynaklanan zaman gecikmeleri sebebiyle ortaya çıkan hatalardır. Ölçüm aleti gecikmeleri olarak isimlendirilecek bu tip gecikmeler, menzil ölçümünde hesaba katılmaktadır. Bu zaman gecikmeleri, ölçülen çarpma(vuru) frekansında sabit bir kayma olarak ortaya çıkmaktadır. Buda menzil ölçümünde birçok değişken olmayan 'kayma' olarak adlandırılır. Laboratuvar ortamında geliştirilen modular bir FMCW radarda, zaman gecikmeleri sebebiyle ortaya çıkan menzil hatası deneysel olarak irdelenmekte ve nicelendirilmektedir. Bu kapsamda, S band FMCW radar ile 9m'lik bir menzil içerisinde yapılan ölçümlerde, ortalama 11cm civarında menzil hatası başarımı sağlanabilmiştir.Article A Case Study on the Assessment of Rf Switch and Splitter Options for Coupling of Transceiver Modules To Bidirectional Antennas Employed in Linear Wireless Sensor Networks(Wiley, 2021) Dalveren, Yaser; Durukan, Ahmet Mert; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityRecently, a concept of linear wireless sensor networks (LWSNs) has attracted much attention. For such networks, one of the key challenges in sensor node design is to couple transceiver modules with bidirectional antennas placed back-to-back for opposite radiation. As is known, simply, this can be achieved by using well-known coupling options like radio frequency (RF) switch or splitter. However, it is important to decide between two seemingly equally good options according to the system requirements such as RF performance, power consumption, and cost. Therefore, this study aims to comparatively assess these options from the system level point of view to find out what advantages or disadvantages either provides as per the other from widespread use of them in a LWSN-based cathodic protection monitoring of oil and natural gas pipelines in extreme environments. Preliminary field tests are also conducted to validate the efficiency of coupling options for LWSN links. Results show that RF splitter offers low power consumption and cost whereas RF switch has advantages of low loss. Thus, it is believed that this study may provide useful insights to design bidirectional sensor links for LWSNs.Conference Object Citation - WoS: 1Characterization of Satellite Transponder Impairments Based on Simulations with Test Data(Ieee, 2015) Ulubey, Orhan; Gulgonul, Senol; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityA satellite transponder simulator based on actual test data of TURKSAT 3A satellite has been developed to analyze degradation in multicarrier scenarios. Communication impairment sources through a transponder are explained in conjunction with a methodology defined to characterize total degradation resulting from them. Several transponder utilization scenarios are studied with respect to total degradation and optimum operation conditions are demonstrated.Master Thesis Çift Bantlı Küçük Yarık Anten Tasarımı(2017) Bubraıg, Mabroka; Aydın, Elif; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityHaberleşmede, genellikle mikroşerit anten, bir antenin metal tabakaya eklenmiş alt malzemenin arka tarafı toprak düzlemi olan baskı devre üzerine mikroşerit yöntemler kullanarak üretilmesi demektir. Mikroşerit antenlerin büyük bir kısmı mikrodalga frekanslarında kullanılmaktadır. Mikroşerit antenler, uçak, füze ve ticari ürünlerin yüzeyleriyle birleştirilebilen ince düzlemsel profillerinden, baskı devre teknikleri kullanarak üretilmesinin basitliği, devrenin diğer elemanlarıyla aynı devre kartına basılması ve mikrodalga tümleşik devreler gibi aktif elemanlar eklenerek aktif antenler elde etme imkanından dolayı son yıllarda ilgi oldukça çok artmıştır. Antenler, mobil haberleşme, uydu, internet servisi, taşıt ve radarlar gibi farklı alanlarda çok geniş uygulama alanını kapsar. Bu tezde, küçük boyutlu ve iyi sonuçlar veren çift bantlı küçük yarık anten benzetimi yapıldı ve üretildi. Antenin tasarım parametreleri için iletim hattı modeli ve benzetim için de HFSS elektromagnetik yazılım program kullanıldı.Master Thesis Çizgisel Yayılan Ağaç Kablosuz Ağda Eşzamanlama Üzerine Deneysel Bir Çalışma(2018) Erpay, Ahmet; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; 15. Graduate School of Natural and Applied Sciences; 01. Atılım UniversityBu çalışmada, çizgisel yayılan kablosuz algılayıcı ağda eşzamanlama çalışılmaktadır. PIC tabanlı bir platform üzerine metot uygulanırken eşzamanlama ve eşzamanlama üzerindeki sıcaklık etkileri odak alınmıştır. Açıkhava deneyleri sıcaklık değişimleri ile birleştirilip, olası engelleri bertaraf etmek için kablosuz algılayıcı ağın performansını takip hedef olarak seçilmiştir.
