1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Gerlevik, Derya"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    İnternet Üzerinden Alışverişin Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi
    (2012) Gerlevik, Derya; Törüner, A.mete; Department of Business; 17. Graduate School of Social Sciences; 01. Atılım University
    Bu araştırma tezi, internet kullanan tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma durumları ve tüketicilerin internet üzerinden alışverişe ilişkin görüşlerini analiz etmeye çalışmaktadır. Bu amaçla araştırma, tüketici davranışları üzerinde etkili olabilecek faktörleri ortaya koymaya çalışmakta, ve Antalya şehrinde yaşayan insanlar üzerinde yapılan bir yapılandırılmış bir anket çalışmasına odaklanmaktadır. Ortalama bir büyükşehir olan Antalya 200 örneklem ile internet kullanan tüketicilerin yapısı hakkında bazı fikirler edinmemiye yardımcı olurken, aynı zamanda Türkiye'nin internet kullanan tüketicileri hakkında da kabaca bir fikir edinmemizi sağlayacaktır. Araştırmanın örneklemini rassal olarak seçilen 200 internet kullanıcısı oluşturmuştur. Araştırma internet kullanıcıları ile yüz yüze metodu (face-to-face) ile 15 tanesi çoktan seçmeli ve 3 tanesi derecelendirmeli (Likert Scale) soru yöntemi ile `kesinlikle katılmıyorum, katılmıyorum, kararsızım, katılıyorum ve kesinlikle katılıyorum' gibi sorulardan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin %54'ünü kadın ve %46' sını erkek tüketiciler oluşturmaktadır. Katılımcıların internet üzerinden yaptıkları alışveriş sıklığı incelendiğinde ise; %15,5'inin haftada bir kez, %15'inin haftada birkaç kez, %15'inin iki haftada bi kez, %38'inin ayda bir kez ve %16,5'inin de daha önce yapmadığı saptanmıştır. Anket sonucu aynı zamanda tüketicilerin karar verme süreçlerinde etkili olan faktörleri göstermektedir; %22 katılımcı garanti koşullarının sağlanmasını%14 katılımcı ürün teslimat koşullarının güvenilirliğini, %24 katılımcı ise diğer internet kullanıcılarından edindiği bilgiler (feedback) ve %40 katılımcı ise ödeme sistemlerinin güvenirliliğini riski azaltan bir unsur olarak görmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan kullanıcılar düşük fiyat arayışının internet üzerinden alışverişyapmaya yönelten etkenlerden olmasına %15'inin kesinlikle katılmadığı, %18,5'inin katılmadığı %16'sının kararsız olduğu %29'unun katıldığı ve %21,5'inin kesinlikle katıldığı saptanmıştır. Sonuç olarak internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin davranışlarının farklılık gösterdiği ortaya belirlenmiştir ve tüketici davranışlarındaki bufarklılıklar tüketicilerin farklı bilgilendirildiklerini göstermekle birlikte bu gruplar içinde bazılarının yanlış bilgiye sahip olması gerekir, veya hepsi yanlış bilgiye sahip olabilir fakat hepsinin doğru bilgiye sahip olması neredeyse imkansızdır. Bu da internet kullanan tüketicilerin bilgi eksikliklerinin olduğunu ve bu konuda daha fazla bilgilenmeleri gerektiğini bize göstermektedir. Bu çalışmanın aynı zamanda internet üzerinden alışveriş hizmeti sunan işletmelere veya bu sektöre yeni girecek işletmelere Türkiye'de tüketici davranışlarının analizi ile yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmektedir.