1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Esen, Fatih Sinan"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    KÜLTÜR BOYUTLARI İLE ONLINE ALIŞVERİŞ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİDE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE GÜVENİN ARACILIK ETKİSİ
    (2018) Esen, Ülkühan Bike; Esen, Fatih Sinan; Yıldırım, Şükran Sırkıntıoğlu; 01. Atılım University
    Elektronik platformlara olan güvenin artmasının ve yenilikçi uygulamaların tüketicilericezbetmesinin yanında, kişilerin benimsedikleri kültürün de online alışverişte etkili olduğuvarsayılmaktadır. Çünkü toplumun sahip olduğu kültürel özellikler, bireye yansımaktadır.Farklı kültürel özellikler sonucu, bireylerin satın alma davranışları da farklılaşmaktadır.Çalışmada, Hofstede’in kültür boyutlarının online alışverişe etkisi, Yapısal Eşitlik Modellemesiile araştırılmıştır. 316 kişiden anketle veri toplanmış, kültür boyutlarının online alışverişdavranışına doğrudan etkilerinin olup olmadığı, bireysel yenilikçilik ve güvenin aracılık etkisiincelenmiştir. Belirsizlikten kaçınmanın hem doğrudan, hem de bireysel yenilikçilik ve güvenüzerinden online alışverişi etkilediği, toplulukçuluğun ise bireysel yenilikçilik üzerinden dolaylıetkisinin olduğu görülmüştür. Erillik ve güç mesafesinin etkisi saptanmamıştır.