Browsing by Author "Bil, Erkut"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Ankara'daki Üniversitelerin Pazarlama Stratejileri(2006) Bil, Erkut; Arpacı, Tamer; Department of Business; 17. Graduate School of Social Sciences; 01. Atılım UniversityÖZET Üniversiteler, geleceğin bilgi ve erdem sahibi kişilerini yetiştirmeyi amaçlayan, seçtikleri alanda uzmanlaşmalarını ve bir dünya görüşüne sahip olmalarını hedefleyen eğitim kurumlarıdır. Buradan mezun olan adaylar, iş hayatında istediklere yerlere gelebilmeleri için edindikleri bilgi ve becerileri alanlarında uygulama yetisi ile kendilerini kanıtlamaya ve üniversitelerini temsil etmeye çalışacaklardır. Sektörde, bir zamanlar okumuş oldukları üniversitenin ismini pek çok defa telaffuz edeceklerdir. Dolayısıyla bir süre sonra aldıkları eğitim ve öğretimin kalitesi ortaya çıkacak ve arkadan gelen adaylar için bir referans niteliği taşıyacaktır. Beklediklerini alamayan mezunlar, gerek gösterdikleri performans ile gerek memnuniyetsizliklerini dile getirerek çevreye üniversiteleri hakkında iyi izlenimler bırakmayacaklardır. Bunun sonucunda da üniversite adayları, seçme haklarını kullanırlarken, iyi izlenim bırakmış üniversiteleri seçmek isteyeceklerdir. Bu da rekabet ortamını doğuracaktır. Bütün bu süreç zaten yıllardır varolan bir sürecin kısa bir tarihi niteliğinde olup, neden pazarlamanın bu kadar önem taşıdığını bize sorgulatır. Bu tezin amacı da, pazarlamanın her alanda karşımıza çıktığını ve uygulandığı taktirde örgütlere pek çok şey kazandırdığını göstermektir. Tezin giriş bölümünde yükseköğretimle ilgili genel bir bilgi verilmiş ve görülen değişimler aktarılmıştır. Tezin araştırma metodolojisi de bu bölümde yer almaktadır. Tezin ikinci bölümünde, üniversite kavramının nasıl ortaya çıktığı, kısa bir tarihçesi, dünyada ve Türkiye'deki durumu hakkında bilgi sunulmaktadır. Ankara'daki üniversitelerin kısa tanıtımı ile yüksek öğretimin geçirdiği yasal evreler anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde, pazarlamanın tanımı, yararları, stratejinin ne anlama geldiği, üniversitelerin neler yapması gerektiği, stratejik planlamanın evreleri, içsel pazarlama kavramı, kar amacı gütmeyen örgütlerin pazarlama anlayışları, pazarlama karması elemanlarının tanıtılması, pazar bölümlendirmesi gibi literatürdeki kavramlar anlatılmış ve üniversitelere dayanan örnekler sunulmuştur. Dördüncü bölümde ise Ankara'daki üniversitelere uygulanan araştırma yer almaktadır. Burada, Ankara'daki üniversitelerin herbirinin pazarlamaya bakış açıları ve varsa stratejileri ortaya konmuştur. Ayrıca üniversite personeline yapılan bir anket çalışması ile personelin bu konudaki bilgisi ölçülmüş, yönetim ve personel arasında bir iletişim ve bilgi eksikliğinin var olup olmadığı test edilmiştir. Son bölümde araştırmanın sonuçları ve öneriler betimsel olarak sunulmuştur.
