Browsing by Author "Baldemir, Kubilay"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Bankalarda Alternatif İş Kanallarından İnternet Bankacılığı(2004) Baldemir, Kubilay; Çetiner, Ertuğrul; Department of BusinessÖZET Finans kuruluşları dikkatlerini teknolojiye ve teknolojinin beraberinde getirdiği yeniliklere ve değişimlere çevirdiklerinde, geleceğin rekabetçi ortamının temelde farklı olacağını görmektedirler. Her geçen gün gelişen teknoloji ile paralel olarak bu gelişmeden doğrudan ve hızlı bir biçimde etkilenen ticari ortamda finans kuruluşları, rekabet avantajı elde edebilmek için alternatif dağıtım kanallarının ve özellikle de internet kanalının önemini kavramışlardır. Finans kuruluşlarının rekabet stratejileri, sektörü etkileyen tüketici gereksinimleri, internet ve bağıntılı iletişim teknolojileri, bu teknolojileri dağıtım kanalına uyarlayabilme yeteneği ve internet kanalında finans pazarlama çabalarının organizasyonu ve kontrolü internet kanalıyla finans pazarlama yönetiminin temel unsurlarıdır. Finans kuruluşları, pazarda varlıklarını sürdürebilmek ve büyük ölçüde teknolojinin şekillendirdiği dinamik rekabet ortamına ayak uydurabilmek için internet kanalında finans pazarlama faaliyetlerine önem vermeli ve bu konuda dünyadaki gelişmeleri izleyerek kendi uygulamalarını sürekli yeni şartlara uyumlu hale getirmelidirler. Bu çalışmada, finans kuruluşlarının internet kanalıyla yapacakları her türlü finans pazarlama çalışmalarının işletmeye sağlayacağı kazanımlar incelenmiş, sektörde dünya genelinde ki yoğun rekabet ortamına uyum sağlayabilmek için internet kanalının önemi vurgulanarak mevcut modellerden seçilen uygulamalar ve teknikler analiz edilmiştir. Çalışmanın ana amacı, internet kanalıyla finans pazarlama yaklaşımının gerekliliğini açıklamaktır. Bu amaçla, konunun içerdiği teknik altyapının unsurları açıklanmış, daha sonra finans sektörünün başta bankacılık olmak üzere temel branşlarının internet kanalı uygulamaları ele alınmıştır. İnceleme sonucu elde edilen bu bilgilerden hareketle, çalışmada internet kanalı maliyetlerinin diğer kanallarla karşılaştırılması, müşteri ilişkileri ve müşteri tatmini konusunda sunduğu avantajlar, rekabet edebilmek için bu tür uygulamaların gerekliliği ve işletme karlılığına etkileri ortaya konmuştur.