1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Arslan, Fatma"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Siyasal Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi
    (2019) Arslan, Fatma; Sönmez, Elif Eşiyok; 01. Atılım University
    Ticari işletmelerde rekabetin artması ile işletmeler ürününü ve işletmesini tanıtmak, tercih edilmek için pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirerek farklılaşmaya çalışmakta, siyasal pazarlamada da parti temsilci adayları partilerini ve de kendilerinin tanıtımını yapmak, seçmenler tarafından tercih edilmek için stratejiler geliştirmekte ve bunun sonucu siyasal pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. Bu çalışma da öncelikle literatür taraması yapılarak siyasal pazarlama kavramının gelişimi, tanımı, özellikleri ve siyasal pazarlamayı etkileyen; iktidar ve yönetim, muhalefet, baskı gurupları ve lobicilik, seçmenler ve seçmen davranışları, uluslararası gelişmeler, medya faktörleri ve siyasal pazarlama karması olan; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma kavramları da açıklanmıştır. Cumhurbaşkanlığı seçiminde adayların 21 Nisan- 24 Haziran tarihleri arasında Twitter, Facebook ve Instagram hesaplarından yapmış oldukları paylaşımların; toplam paylaşım sayısı, fotoğraf ve video paylaşımları, yapılan paylaşımlara alınan beğenmelerin sayısı, paylaşımlara yapılan yorumlar, paylaşım yapılırken kullanılan hashtag sayısı ve Twitter'daki paylaşımların almış olduğu retweet sayısı verileri kaydedilmiştir. Sosyal medya paylaşımları içerik analizi ile konularına göre miting, dış politika, dini bayramlar, milli bayram, parti aktiviteleri, ekonomi, hayvan ve insan hakları, taziye, eğitim, spor, siyasi rakipler, sağlık başlıkları altında incelenmiştir. Betimsel bir çalışma ile parti temsilci adaylarının genel seçim sonuçlarında almış oldukları oy oranları karşılaştırılmıştır.