Browsing by Author "Öcal, İlter Kağan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Citation Count: 0F-ACTOR: A MULTIAGENT GAMING ENVIRONMENT FOR CONTROLLING VIRTUAL FLOW NETWORKS(Univ Wolverhampton, 2008) Ocal, Ilter Kagan; Cevik, Ahmet; Cereci, Ibrahim; Kilic, Hurevren; Computer EngineeringA gaming environment that enables agent-based local control of a configurable virtual flow network is developed. The gaming software what we call F-Actor provides a graph-based discrete virtual control environment on which user-developed controller agents reside and act according to their assigned design goals. Runtime performances of user-developed controller agent codes are made observable through a graphical user interface. The proposed game can be played by different developers having different level of control and programming knowledge. By playing with F-Actor, engineers (or students) can make practices on a virtual flow environment and try alternative intelligent control algorithms before their potential implementations on field.Master Thesis Gerçek zamanlı trafik yol durumu bilgisi ile a* tabanlı rota planlaması: Çok erkinli bir benzetim(2010) Öcal, İlter Kağan; Serçe, Fatma Cemile; Kılıç, Hürevren; Information Systems Engineering; Computer EngineeringAraç trafiğinin önemli özelliklerinden birisi karmaşıklığıdır. Trafikteki araçlar tahmin edilemeyecek şekilde hareket ettikleri için, trafik ortamında düzenli bir araç akışı yoktur. Bu gibi karmaşık bir ortamda, iki nokta arasındaki en hızlı rotanın bulunması zor bir problemdir. Piyasada iki nokta arasındaki en kısa rotayı ve hız limitleri, geçmiş yol istatistikleri, fm bandı üzerinden yayın ve benzeri kaynaklardan alınan bilgiye dayanarak en hızlı rotayı hesaplayan navigasyon cihazları bulunmaktadır. Fakat hızlı rota hesabında kullanılan bu veriler yolların gerçek zamanlı hız durumlarını içermemektedir. Bu bilgiler kullanılarak yapılan hesaplamalarda, o anda kullanılabilecek en hızlı rota bulunamamaktadır. Bu çalışmada, gerçek zamanlı trafik bilgisi paylaşımı ve dağıtımı yapmak için tasarlanmış çok erkinli bir simülasyon yazılımı geliştirilmiştir. Yazılımda, araçların harita üzerindeki hareketlerinin gerçek zamanlı veriye dayanarak benzetimi yapılmıştır. Erkinlerin yaptığı rota planlamasının kalitesinin sınanması için, bir çok aracın hareket ettiği bir ortam oluşturulmuştur. Yapılan deneylerde, önerilen gerçek zamanlı veriye dayalı rota planlamasının, en hızlı rotayı bulmakta verimli ve etkili olduğu görülmüştür.